Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΓΑΙΑΟΣΕ: Στο σφυρί ακίνητη περιουσία 1,5 δισ.

Μία ακόμη προσπάθεια με στόχο την αξιοποίηση της μεγάλης ακίνησης περιουσίας του ΟΣΕ, η οποία περνά στον έλεγχο του Δημοσίου σε αντάλλαγμα για την ανάληψη των χρεών του οργανισμού, πρόκειται να καταβάλει η ΓΑΙΑΟΣΕ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΓΑΙΑΟΣΕ: Στο σφυρί ακίνητη περιουσία 1,5 δισ.
Μία ακόμη προσπάθεια με στόχο την αξιοποίηση της μεγάλης ακίνησης περιουσίας του ΟΣΕ, η οποία περνά στον έλεγχο του Δημοσίου σε αντάλλαγμα για την ανάληψη των χρεών του οργανισμού, πρόκειται να καταβάλει η ΓΑΙΑΟΣΕ.

Η εταιρεία, που με πρόσφατη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του υπουργείου Ανάπτυξης αποσχίστηκε από τον όμιλο ΟΣΕ, εκτιμάται ότι διαθέτει περιουσία η αξία της οποίας φτάνει το 1,5 δισ. ευρώ.

Βεβαίως, η ακρίβεια των εκτιμήσεων αυτών τελεί υπό την αίρεση ότι δεν υπάρχουν προβλήματα με τους τίτλους των ακινήτων που έχει η εταιρεία. Το σίγουρο είναι ότι δεν είναι εμπορικά εκμεταλλεύσιμο το σύνολο των ακινήτων που έχει στο χαρτοφυλάκιό της η ΓΑΙΑΟΣΕ.

Μεταξύ άλλων, η εταιρεία διαθέτει πάνω από 100.000 στρέμματα γης και 4.500 ακίνητα με συνολικό εμβαδόν 540.000 τ.μ. Εξ αυτών, το 85% είναι σιδηροδρομικοί διάδρομοι, αμαξοστάσια και αποθήκες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στους σχεδιασμούς του υπουργείου Ανάπτυξης προβλέπεται ότι τα ακίνητα που έχει στην κατοχή της η εταιρεία θα κατηγοριοποιηθούν ως εξής:

- Ακίνητα εμπορευματικού χαρακτήρα.
- Μεγάλοι επιβατικοί σταθμοί.
- Ακίνητα τα οποία πρόκειται να εκχωρηθούν στο ΤΑΙΠΕΔ ή στην ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ανάπτυξης Ακινήτων Δημοσίου).

Για τα ακίνητα εμπορευματικού χαρακτήρα οι αποφάσεις θα ληφθούν σε συσχετισμό με τις ιδιωτικοποιήσεις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO, καθώς είναι πολύ πιθανόν να αποτελέσουν τμήμα της πώλησης.

Εξάλλου, δεν πρόκειται για εύκολη διαδικασία αφού, όπως είναι γνωστό, παλαιότερες διαπραγματεύσεις με επενδυτές για την αξιοποίηση των εμπορευματικών κέντρων στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στην Αλεξανδρούπολη δεν τελεσφόρησαν.


Οι σταθμοί μένουν στον ΟΣΕ

Οι επιβατικοί σταθμοί θα παραμείνουν στον ΟΣΕ, καθώς ουσιαστικά αποτελούν τμήμα του δικτύου. Ωστόσο, την εμπορική εκμετάλλευση θα την αναλάβει η ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία έχει ήδη επιχειρήσει, σε πολλές περιπτώσεις, την αξιοποίησή τους, χωρίς όμως πάντα να υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση, καθώς αρκετές φορές οι προσδοκίες ήταν κάτι παραπάνω από μαξιμαλιστικές.

Χαρακτηριστικό της υπερεκτίμησης που είχε γίνει σε κάποια από τα ακίνητα του ΟΣΕ, τα οποία επιχειρήθηκε να αξιοποιηθούν εμπορικά, είναι το γεγονός ότι για δύο εξ αυτών στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη που βγήκαν προς πώληση επενδυτές προσέφεραν το 50% της αντικειμενικής αξίας ή το 30% της εκτιμώμενης αξίας.

Πάντως, η εταιρεία αναμένεται να κλείσει τη χρονιά με κέρδη 2,13 εκατ. ευρώ την ώρα που τα έσοδά της υπολογίζονται στα 3,4 εκατ. ευρώ. Μάλιστα για το 2013, προβλέπεται ότι τα κέρδη της ΓΑΙΑΟΣΕ θα φτάσουν τα 2,89 εκατ. ευρώ και τα έσοδα τα 4,2 εκατ. ευρώ.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι τη νέα χρονιά η εταιρεία θα επιχειρήσει εκ νέου την πώληση των αδειών που κατέχει για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών ισχύος 32 MW στις περιοχές Λάρισα, Καρδίτσα και Αττική - Βοιωτία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v