Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η συμφωνία δημοσίου-εργολάβων για οδικούς άξονες

Mε την περικοπή του φυσικού αντικειμένου δυο συμβάσεων παραχώρησης και τον περιορισμό των απαιτήσεων των εργολάβων ολοκληρώθηκε το α΄ ημίχρονο των διαπραγματεύσεων για την επανεκκίνηση των τεσσάρων βαλτωμένων οδικών αξόνων.

Η συμφωνία δημοσίου-εργολάβων για οδικούς άξονες
Mε την περικοπή του φυσικού αντικειμένου δυο συμβάσεων παραχώρησης και τον περιορισμό των απαιτήσεων των εργολάβων ολοκληρώθηκε το α΄ ημίχρονο των διαπραγματεύσεων για την επανεκκίνηση των τεσσάρων "βαλτωμένων" οδικών αξόνων.

Όπως είπε ο κ. Κ. Χατζηδάκης έχει ήδη αρχίσει το β΄ ημίχρονο δηλαδή οι διαπραγματεύσεις με τις 43 ελληνικές και ξένες τράπεζες που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση των έργων. Σε κάποιους από τους οδικούς άξονες μένουν "γκρίζα" σημεία, ενώ μέλη των κοινοπραξιών κατασκευής αντιδρούν στις περιοπές του φυσικού αντικειμένου.

Σύμφωνα με πληροφορίες η "συμφωνία κυρίων" ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους εργολάβους βασίζεται στα εξής δεδομένα:

-Τα έσοδα από τα διόδια θα είναι μειωμένα κατά 45% σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις και το χρηματοδοτικό κενό θα καλυφθεί με αντίστοιχη μείωση των εσόδων που θα λάμβανε το ελληνικό δημόσιο.

-Οι εργολάβοι περιορίζουν τις διεκδικήσεις τους κατά σχεδόν 50% δηλαδή στα 280 εκατ. ευρώ. Το τελικό ύψος των απαιτήσεων θα διαμορφωθεί αφού υπάρξουν οι σχετικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Οι εργολάβοι όμως παραιτούνται όμως από την προσφυγή στο αρμόδιο διεθνές διαιτητικό δικαστήριο.

-Μετατίθεται για το μέλλον η κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα καθώς και του τελευταίου τμήματος του οδικού άξονα Ε65 (μετά τα Τρίκαλα), όπως και του τμήματος απο τη Σκάρφεια έως τον ανισόπεδο κόμβο Ξυνιάδας του ίδιου άξονα. Στην ουσία θα κατασκευαστεί σε πρώτη φάση μόνο το κομμάτι του άξονα κεντρικής Ελλάδας που διέρχεται από το Θεσσαλικό κάμπο.

- Το ύψος των διοδίων αλλά και τα χρονοδιαγράμματα για την αύξησή τους παραμένουν ως έχουν. Συνεπώς δεν επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες που είχαν κυκλοφορήσει πριν από κάποιους μήνες ότι θα υπήρχε μείωση του ύψους των διοδίων κατά την κατασκευή των έργων.

Το ακριβές μέγεθος του χρηματοδοτικού κενού θα εξακριβωθεί αφού ολοκληρωθούν οι συζητήσεις που έχει ήδη ξεκινήσει ο διαπραγματευτής του δημοσίου Ε. Βιδάλης με τις τράπεζες, ώστε να διαπιστωθεί ποιες μένουν και ποιες φεύγουν από την χρηματοδότηση.

Το πρόβλημα εντοπίζεται στις ξένες τράπεζες καθώς οι εγχώριες έχουν αποφασίσει ότι θα στηρίξουν τα έργα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v