ΑΔΜΗΕ: Στο α΄ τρίμηνο ο διαγωνισμός για Κυκλάδες

Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2013, θα προκηρυχθεί ο νέος διαγωνισμός του ΑΔΜΗΕ για την καλωδιακή διασύνδεση των Κυκλάδων.

  • του Μιχάλη Καϊταντζίδη
ΑΔΜΗΕ: Στο α΄ τρίμηνο ο διαγωνισμός για Κυκλάδες
Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2013, θα προκηρυχθεί ο νέος διαγωνισμός του ΑΔΜΗΕ για την καλωδιακή διασύνδεση των Κυκλάδων.

Η αισιοδοξία αυτή, όπως αναφέρουν στο euro2day πηγές της επιχείρησης, στηρίζεται στο ότι το νέο έργο θα στηρίζεται απολύτως σε αυτό που σχεδιάστηκε και προκηρύχθηκε, αλλά θα είναι συνεπτυγμένο ως προς τμήματά του, τα οποία θα υποκατασταθούν από υφιστάμενες υποδομές.

Το κυριότερο, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι ότι δεν θα απαιτηθούν νέες αδειοδοτήσεις, περιβαλλοντικές και άλλες, καθώς όλα τα έργα που προβλέπονται στο νέο σχεδιασμό (υποβρύχια καλώδια, υποσταθμοί στα νησιά), καλύπτονται από υφιστάμενες.

Απλώς το νέο έργο θα περιλαμβάνει μικρότερο αριθμό έργων από ότι αυτό του διαγωνισμού που ακυρώθηκε.

Στόχος είναι το έργο της διασύνδεσης των Κυκλάδων, από άποψη κόστους, να είναι προσαρμοσμένο στις σημερινές οικονομικές συνθήκες και όχι σε αυτές που ίσχυαν πριν το 2008, όταν σχεδιάστηκε αρχικά, τονίζουν οι ίδιοι.

Η σύντμηση της διασύνδεσης, αφορά στην ουσία το δεύτερο εφεδρικό καλώδιο της γραμμής Λαύριο –Σύρος (103 χιλιόμετρα), μέσω του οποίου διασφαλίζονταν η ηλεκτροδότηση των νησιών σε περίπτωση βλάβης του ενός καλωδίου.

Η διασφάλιση αυτή θα καλυφθεί με την αξιοποίηση του υφιστάμενου υποβρύχιου καλωδίου Κάρυστος - Άνδρος - Τήνος, το οποίο συνδέεται με τη γραμμή μεταφοράς Κάρυστος-Αλιβέρι.

Οι δυνατότητες της συγκεκριμένης γραμμής, θα ενισχυθούν σημαντικά με την λειτουργία του νέου Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης στο Αλιβέρι, το οποίο βρίσκεται σε τελικό στάδιο κατασκευής.

Έτσι η γραμμή αυτή και το υποβρύχιο καλώδιο που ακολουθεί αποκτά αξιοπιστία που εγγυάται την ομαλή λειτουργία του όλου συστήματος της διασύνδεσης. Επίσης θα εξεταστεί και η δυνατότητα περικοπής έργων όπως υποβρύχιο καλώδιο Μύκονος – Νάξος, καθώς το δεύτερο νησί είναι ήδη συνδεμένο με την Πάρο.

Σε κάθε περίπτωση στελέχη της αγοράς σχολιάζοντας τα του προηγούμενου διαγωνισμού, τόνιζαν ότι ούτε η αγορά ούτε η κατάσταση της οικονομίας θα μπορούσαν να αντέξουν κόστος της τάξης των 550 εκατομμυρίων ευρώ, όπως δηλαδή διαμορφωνόταν με τις απαιτήσεις της κοινοπραξίας Siemens-Nexans.

Eπίσης ότι η ρήτρα νορβηγικής κορώνας που έθετε η κοινοπραξία σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να γίνει αποδεκτή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v