Σε δυο στρατόπεδα οι εργολάβοι για οδικούς άξονες

Σε δύο στρατόπεδα έχουν χωριστεί οι κατασκευαστικοί όμιλοι που διαπραγματεύονται για την επανέναρξη των οδικών αξόνων. Έχουν ολοκληρωθεί τα παζάρια για δυο από τα τέσσερα έργα. Νέα κονδύλια από ΕΤΕπ.

Σε δυο στρατόπεδα οι εργολάβοι για οδικούς άξονες
Σε δύο στρατόπεδα έχουν χωριστεί οι κατασκευαστικοί όμιλοι που διαπραγματεύονται για την επανέναρξη των οδικών αξόνων με τις διαβουλεύσεις να συνεχίζονται, παρά τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες τα παζάρια για δύο από τα τέσσερα έργα έχουν ολοκληρωθεί. Με δεδομένο πως οι τέσσερις άξονες αποτελούν ενιαίο πακέτο, η τύχη τους ενός έργου επηρεάζει το άλλο, κυρίως σε επίπεδο κυκλοφορίας.

Οι Έλληνες και ξένοι εργολάβοι που διαπραγματεύονται με την κυβέρνηση φαίνεται πως έχουν χωριστεί σε δύο στρατόπεδα: Στο ένα βρίσκονται οι Γάλλοι της Vinci, οι Γερμανοί της Hochtief και οι όμιλοι Ελλάκτωρ και J&P ΑΒΑΞ που ελέγχουν τις κοινοπραξίες κατασκευής και εκμετάλλευσης του άξονα Μαλιακός – Κλειδί και του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα (Ολυμπια Οδός). Στο δεύτερο βρίσκονται οι ισπανικοί όμιλοι ACS και Ferrovial μαζί με τον όμιλο ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ.

Σύμφωνα με τις τελευταίες διαρροές από το μέτωπο των διαπραγματεύσεων έχουν «κλείσει» τα δύο έργα στα οποία εμπλέκεται ο «γαλλογερμανικός άξονας». Οι Ισπανοί περιμένουν, πάντως, τις τελικές προτάσεις του διαπραγματευτή Ευθ. Βιδάλη για τον άξονα Ε65 και την Ιόνια Οδό.

Στελέχη που παρακολουθούν τα παζάρια υποστηρίζουν πως οι νέες συμβάσεις «πάνε πακέτο». Μολονότι έχει καταλαγιάσει ο θόρυβος περί επικείμενης ακύρωσης του άξονα Ε65 (Κεντρικής Ελλάδας) στελέχη που παρακολουθούν τα παζάρια υπενθυμίζουν πως «είτε θα δοθεί λύση – πακέτο, είτε δεν θα υπάρξει λύση».

Όσο για τις πληροφορίες περί ένταξης του τμήματος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα στο πακέτο των διευθετήσεων (υποτίθεται πως δεν αντιμετώπιζε προβλήματα και ήταν το πλέον προχωρημένο έργο), ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Π. Τατούλης έδωσε μια απάντηση. Είπε στις αρχές της εβδομάδας πως η κοινοπραξία «Μωρέας» (υπό την ΕΛΛΑΚΤΩΡ) έχει δεσμευτεί για ολοκλήρωση του «προβληματικού τμήματος Λεύκτρο – Σπάρτη μέχρι τα τέλη του 2013, υπό προϋποθέσεις.

Θετικά στην προσπάθεια εξεύρευσης λύσης λειτουργεί, πάντως, η χθεσινή απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την παροχή επιπλέον 650 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα προκειμένου να καλυφθεί τμήμα του χρηματοδοτικού κενού στους οδικούς άξονες. Προϋπόθεση για την εκταμίευση του κονδυλίου είναι η παρουσίαση του νέου χρηματοδοτικού μοντέλου των οδικών αξόνων από το οποίο πρέπει να προκύπτει πως είναι βιώσιμοι, με βάση τα νέα δεδομένα για την κυκλοφορία.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ενέκρινε χθες δάνειο 650 εκατ. ευρώ υπέρ της Ελλάδας για τη στήριξη της επανέναρξης της κατασκευής των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, γεγονός το οποίο θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην απασχόληση, στην ανάπτυξη και θα βοηθήσει στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.

Το δάνειο θα αφορά οικονομικές υποχρεώσεις του δημοσίου για το οδικό δίκτυο της ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη), με οφέλη και για τις τέσσερις παραχωρήσεις. Αυτή η σημαντική εξέλιξη έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή, όπου οι διαπραγματεύσεις για την επανεκκίνηση των μεγάλων αυτοκινητόδρομων βρίσκονται σε εξέλιξη.

Η ΕΤΕπ υποστηρίζει συνολικά την προσπάθεια της Ελλάδας αφού πέρα από το συγκεκριμένο δάνειο αναμένεται ως το τέλος του χρόνου να εισρεύσουν στη χώρα μας περισσότερα από 700 εκατ. ευρώ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τις μεταφορές, την εκπαίδευση και την ενέργεια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v