Νέες απεργίες ετοιμάζουν τα ταξί

Τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις, σε πρώτη φάση ως την Πέμπτη, συνεχίζουν οι αυτοκινητιστές ΤΑΧΙ αντιδρώντας στις ρυθμίσεις απελευθέρωσής του μεταφορικού τους έργου.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Νέες απεργίες ετοιμάζουν τα ταξί
Τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις, σε πρώτη φάση ως την Πέμπτη, συνεχίζουν οι αυτοκινητιστές ΤΑΧΙ αντιδρώντας στις ρυθμίσεις απελευθέρωσής του μεταφορικού τους έργου που το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ενσωμάτωσε στο πολυνομοσχέδιο.

Το ζήτημα της εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων μετά οδηγού από γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, τουριστικά γραφεία και ξενοδοχειακές μονάδες εξετάσθηκε κατά την έκτακτη συνεδρίαση της ΠΟΕΙΤΑ που πραγματοποιήθηκε χθες όπου και αποφασίστηκε συνέχιση ως την Πέμπτη των κινητοποιήσεων που ξεκίνησαν ήδη από τη Δευτέρα.

Βασικό αίτημα της Ομοσπονδίας είναι να αποσυρθεί το επίμαχο άρθρο. Οι αυτοκινητιστές πνέουν μένεα κατά του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) τον οποίο χαρακτηρίζουν ως «τη μεγαλύτερη αιτία του κακού». Μάλιστα δεν διστάζουν να καταλογίσουν στον ΣΕΤΕ χρήση πλάγιων τακτικών, υποστηρίζοντας ότι παρακάμπτει την κυβέρνηση και συνεργάζεται απευθείας με την τρόικα.

Από την άλλη πλευρά, πάντως, το υπουργείο επισημαίνει ότι δεν πρόκειται για υποκατάσταση συγκοινωνιακού έργου και πως θα υπάρξουν όλες οι ρυθμίσεις που θα διασφαλίζουν ότι η συγκεκριμένη υπηρεσία δε θα εμπλέκεται και δε θα υφαρπάζει το κανονικό έργο των ταξί.

Με προ-κράτηση η ενοικίαση

Η ρύθμιση του αρμόδιου υπουργείου για την ενοικίαση ΕΙΧ οχήματος με οδηγό (Chauffeur Service) παρέχει το δικαίωμα σε τουριστικά γραφεία και γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων να εκμισθώνουν επιβατηγά, ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, με οδηγό.

Ωστόσο προβλέπεται ότι η δυνατότητα αυτή θα δίνεται μέσω προ-κράτησης, με αντίστοιχη σύμβαση, ελάχιστης διάρκειας 12 ωρών. Αυτό σημαίνει ότι η εν λόγω υπηρεσία δεν θα μπορεί να χρησιμοποιείται για μετακινήσεις της τελευταίας στιγμής.

Ουσιαστικά με τον τρόπο αυτόν το υπουργείο επιθυμεί να κάμψει τις αντιδράσεις των αυτοκινητιστών, καθώς αν η δυνατότητα ενοικίασης ΕΙΧ οχήματος ήταν πλήρως ελεύθερη τότε οι αυτοκινητιστές ταξί θα είχαν μεγάλη απώλεια έργου σε μια εποχή που το μεταφορικό τους έργο είναι, ούτως ή άλλως, μειωμένο.

Πάντως, σύμφωνα με το υπουργείο η ρύθμιση θα έχει ως αποτέλεσμα την βελτίωση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος και την ενίσχυση του ποιοτικού τουρισμού. Εξάλλου, σημειώνεται, σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκτός της Ελλάδος, επιτρέπεται χωρίς χρονικούς ή άλλους περιορισμούς η μίσθωση αυτοκινήτων με οδηγό από γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων.

Στα επιχειρήματα του υπουργείου συμπεριλαμβάνεται και το ότι αντίστοιχη υπηρεσία παρέχεται επίσης και σε χώρες μη μέλη της ΕΕ, όπως Τουρκία και Σερβία, οι οποίες ανταγωνίζονται τη χώρα μας από πλευράς προσέλκυσης τουριστών. Η εμπειρία έχει δείξει ότι η ζήτηση για μισθωμένο αυτοκίνητο με οδηγό αφορά κατά πλειοψηφία μεσαίου και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα δεδομένου ότι η υπηρεσία αυτή απευθύνεται σε επισκέπτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου, που συνδυάζουν επαγγελματικό ταξίδι, διακοπές ή και τα δύο μαζί.

Σύμφωνα με την ρύθμιση σε αυτού του είδους τις μεταφορές, απαγορεύεται η είσπραξη κομίστρου έτσι ώστε να γίνει σαφής ο διαχωρισμός μεταξύ αυτής της υπηρεσίας και της υπηρεσίας που παρέχουν τα επιβατηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης (ταξί). Επιπλέον, δίνεται το δικαίωμα σε εταιρείες και συνεταιρισμούς ταξί να λειτουργούν τέτοιου είδους υπηρεσίες.

Προκειμένου να εξασφαλίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών ορίζονται ελάχιστα προσόντα που πρέπει να καλύπτουν οι οδηγοί που απασχολούνται για αυτές τις υπηρεσίες, αλλά και χαρακτηριστικά που πρέπει να φέρουν τα ίδια τα οχήματα.

Οι οδηγοί πρέπει υποχρεωτικά:

- να έχουν λευκό ποινικό μητρώο,
- να έχουν ισχύον δίπλωμα οδήγησης, το οποίο να έχουν στην κατοχή τους τουλάχιστον για δύο χρόνια πριν την έναρξη της απασχόλησής τους
- να έχουν περάσει ιατρικές εξετάσεις, αντίστοιχες με αυτές που περνούν οι οδηγοί ταξί.

Τα οχήματα πρέπει :

- να είναι άνω των 1.500 κυβικών εκατοστών
- να εμπίπτουν στην κατηγορία EURO V ή μεταγενέστερη
- να μην ξεπερνούν ηλικιακά τα 7 χρόνια, και αν είναι ανοικτού τύπου τα 9 χρόνια.

Τέλος, επιβάλλονται σειρά κυρώσεων και ποινές σε αντιστοιχία με τα όσα ήδη ισχύουν για τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων που μισθώνουν οχήματα χωρίς οδηγό. Στην περίπτωση δε που εντοπιστεί τέτοιο μισθωμένο όχημα να διενεργεί επιβατικές μεταφορές με κόμιστρο, τότε επιβάλλονται στο νόμιμο εκπρόσωπο της επιχείρησης και στον οδηγό οι εξής ποινές: 6 μήνες φυλάκιση, 3.000 ευρώ χρηματική ποινή, και ανάκληση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος για 2 χρόνια.

Υπηρεσίες μεταφοράς πελατών ξενοδοχείων (Shuttle Service)

Με την ίδια ρύθμιση δίνεται η δυνατότητα σε κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα να χρησιμοποιούν είτε δικά τους ιδιόκτητα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, είτε αυτοκίνητα που έχουν στην κατοχή τους (με leasing), για να μεταφέρουν χωρίς κόμιστρο τους πελάτες τους από το ξενοδοχείο σε σημείο εισόδου/εξόδου (δηλαδή, λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηροδρομικούς σταθμούς) και αντίστροφα.

Σημειώνεται ότι η υπηρεσία αυτή (shuttle service) ήδη επιτρέπεται με λεωφορεία (δηλαδή οχήματα άνω των 10 θέσεων).

Παράλληλα, με την προτεινόμενη ρύθμιση δίνεται το δικαίωμα και σε εταιρείες και συνεταιρισμούς ταξί να συνάπτουν συμβάσεις ολικής ή μερικής εκμίσθωσης των αυτοκινήτων τους, με ξενοδοχειακές μονάδες, με κόμιστρο το οποίο θα καθορίζεται από τη σύμβαση μεταξύ εταιρείας ταξί και ξενοδοχείου, για την μεταφορά των πελατών από και προς το σημείο εισόδου/εξόδου προς το ξενοδοχείο.

Διευκρινίζεται ότι τα οχήματα αυτά θα φέρουν ειδικά διακριτικά και τυχόν άλλα στοιχεία για να είναι σαφές ότι εκτελούν τη συγκεκριμένη μόνο υπηρεσία. Η συγκεκριμένη υπηρεσία προσφέρεται από πολλά ξενοδοχεία παγκοσμίως, αφού συντελεί στην προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού, με πιο εξειδικευμένες απαιτήσεις στις προσφερόμενες προς αυτή την κατηγορία τουριστών υπηρεσίες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v