Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανοιξαν οι προσφορές για τα έργα της Εγνατίας

Η πρώτη δημοπράτηση με βάση το νέο ”νόμο Σουφλιά” φέρνει τον αρμόδιο υπουργό να επιχαίρει για την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας και τους κατασκευαστές να εκφράζουν εύλογα ερωτήματα για την πορεία κατασκευής των έργων. Οι πληροφορίες για τις εταιρίες - μειοδότες στα έργα της Εγνατίας Οδού.

Ανοιξαν οι προσφορές για τα έργα της Εγνατίας
του Μιχαήλ Γελαντάλι

Η πρώτη δημοπράτηση πρόκριμα για το νέο ”νόμο Σουφλιά” φέρνει τον αρμόδιο υπουργό να επιχαίρει για την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας και τους κατασκευαστές να εκφράζουν εύλογα ερωτήματα για την πορεία κατασκευής των έργων.

Σύμφωνα με απόλυτα επιβεβαιωμένες πληροφορίες για εφτά από τα εννέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 952,5 εκατ. ευρώ δόθηκαν εκπτώσεις που κατά μέσο όρο διαμορφώνουν το ποσοστό στο 25%.

Για τα εφτά έργα ο διαγωνισμός αφορούσε εταιρίες με πτυχίο ανώτατης τάξης, ενώ για τα άλλα δύο εταιρίες με πτυχίο ανώτερης.

Σύμφωνα με την ενημέρωση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ.Σουφλιά διαψεύδονται οι ”Κασσάνδρες” που ήθελαν τις εκπτώσεις να φθάνουν στο 60%.

Παράγοντες όμως του κλάδου σημειώνουν πως ενδεικτικά για ένα συγκεκριμένο έργο υψηλού βαθμού δυσκολίας, αυτό του Νέστου, με βάση την έκπτωση δεν φαίνεται να καλύπτεται το κόστος κατασκευής.

Ο υπουργός μπορεί να σημειώνει ότι ο νέος νόμος πέτυχε στην πρώτη σοβαρή δοκιμή, ισχυροί όμως παράγοντες υγιών επιχειρήσεων του κλάδου κατέθεταν μία εντελώς διαφορετική εκτίμηση, η οποία προφανώς θα απασχολήσει την κοινή γνώμη στο επόμενο διάστημα.

Όσον αφορά το τεχνικό μέρος των έργων, ενδεικτικά και σύμφωνα με πληροφορίες αναφέρεται πως:

- για το ”τμήμα Αράχθου”, συνολικού προϋπολογισμού 67,5 εκατ. ευρώ, οι δύο πρώτοι μειοδότες είναι οι Ευκλείδης (με 18,1%) και ΑΚΤΩΡ (με 16,1%)

- στο έργο ”Γρεβενά 1”, συνολικού προϋπολογισμού 173,7 εκατ. ευρώ, πρώτος μειοδότης αναδεικνύεται η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ με 31,7% και δεύτερος η ΑΚΤΩΡ με 27,6%.

- για το τμήμα ”Γρεβενά 2”, συνολικού προϋπολογισμού 139,3 εκατ. ευρώ, η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ μειοδοτεί με 25,7% και ο ΑΚΤΩΡ με 25,2%.

- για το έργο ”Γρεβενά 3”, συνολικού προϋπολογισμού 134,9 εκατ. ευρώ, μειοδοτεί η Παντεχνική με 25,3% και ακολουθεί η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ με 23,7%.

- για το έργο ”Γρεβενά 4”, συνολικού προϋπολογισμού 76,3 εκατ. ευρώ, μειοδοτεί η Nino Ferrari SpI με 21,7% και έπεται η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ με 19,3%.

- στο έργο ”Τμήμα Βέροιας”, συνολικού προϋπολογισμού 80,7 εκατ. ευρώ, μειοδοτεί ο ΑΚΤΩΡ με 25,16% και ακολουθεί η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ με 25,13%.

- για το θεωρούμενο, από τους κατασκευαστές, δυσκολότερο των εννέα έργων, ”τμήμα Νέστου”, συνολικού προϋπολογισμού 67,5 εκατ. ευρώ, μειοδοτεί με 26,08% η ΑΤΤΙ-ΚΑΤ και έπεται η ALPINE με 23,03%.

Οι άλλες δύο εργολαβίες αφορούν:

- το τμήμα ”Προμαχώνα – Σερρών”, με μειοδότη την Αναστηλωτική.

- το τμήμα ”Μέστης – Μάκρης”, όπου μειοδότης είναι ο Μεσοχωρίτης.

Σύμφωνα με παράγοντες του κατασκευαστικού κλάδου το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει κάθε λόγο να δηλώνει πως τόσο το νέο νομοθετικό πλαίσιο όσο και το διαδικαστικό λειτουργούν υπέρ της αναβάθμισης του κλάδου, της αξιόπιστης κατασκευής-περάτωσης των έργων και της διαφάνειας.

Μέχρι αργά το απόγευμα η πρώτη αίσθηση που είχε δημιουργηθεί στα γραφεία εταιριών μεγέθους μίας JP AΒΑΞ, Τέρνα, ακόμα και της ΑΚΤΩΡ ήταν μάλλον αρνητική για το αποτέλεσμα της σχετικής διαδικασίας.

Παράλληλα, η σημερινή δημοπράτηση αποτελεί πρόκριμα για τον επόμενο κύκλο εφτά έργων κατά μήκος του άξονα προϋπολογισμού 476 εκατ. ευρώ που θα δημοπρατηθούν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v