Πρόστιμο σε πολυεθνική για tranfer pricing

Θέμα χρόνου είναι σύμφωνα με πληροφορίες η ανακοίνωση από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης ενός νέου προστίμου για transfer pricing. Η συγκεκριμένη υπόθεση αφορά πολυεθνική από τον κλάδο των τροφίμων.

  • Της Αλεξάνδρας Γκίτση
Πρόστιμο σε πολυεθνική για tranfer pricing
Θέμα χρόνου είναι σύμφωνα με πληροφορίες η ανακοίνωση από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης ενός νέου προστίμου για transfer pricing. Η συγκεκριμένη υπόθεση αφορά πολυεθνική από τον κλάδο των τροφίμων (σοκολάτες, σνακς) για ελέγχους του 2008.

Το συγκεκριμένο πρόστιμο είναι το δεύτερο που αναμένεται να επιβληθεί σε θυγατρική πολυεθνικής εταιρείας για παραβάσεις του νόμου για τις ενδοομιλικές συναλλαγές. Είχε προηγηθεί λίγους μήνες νωρίτερα πρόστιμο 930.472 ευρώ στην Philips Hellas.

Σε ότι αφορά στο νέο πρόστιμο το ύψος του οποίου, σύμφωνα με πληροφορίες υπερβαίνει το 1 εκατ. ευρώ, αφορά θυγατρική εταιρεία βρετανικής πολυεθνικής από τον κλάδο της σοκολατοποιίας που πριν από δύο χρόνια εξαγοράστηκε και συγχωνεύθηκε από αμερικανική πολυεθνική.

Από τον έλεγχο που διενεργήθηκε διαπιστώθηκε ότι η συγκεκριμένη εταιρεία ακολούθησε πρακτικές που οδηγούσαν σε μείωση της κερδοφορίας που είχε στην Ελλάδα. Φέρεται να πούλαγε σε χαμηλές τιμές προϊόντα που παρήγαγε στην Ελλάδα σε άλλες χώρες της Βαλκανικής, το επιτόκιο με το οποίο δάνειζε η θυγατρική τη μητρική ήταν εξαιρετικά χαμηλό, ενώ φέρεται να χρέωνε μόνο το μισθό στο προσωπικό που «δάνειζε» σε άλλες χώρες και εργοστάσια.

Εν τω μεταξύ από τις 41 πολυεθνικές που έχουν επιλεγεί για να ελεγχθούν για ενδοομιλικές συναλλαγές, έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος σε δέκα. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν περιπτώσεις επιχειρήσεων που μεταφέρουν τα κέρδη τους στο εξωτερικό προκειμένου να επιτύχουν καλύτερους φορολογικούς συντελεστές.

Για να εμφανίσει μια εταιρεία χαμηλή κερδοφορία ο ένας τρόπος, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι να αυξήσει το κόστος αγοράζοντας ακριβά. Ειδικά για τις εταιρείες που είναι εξαρτημένες από μητρική που βρίσκεται στο εξωτερικό, σύμφωνα με παράγοντες αγοράζουν μεγάλο μέρος των προϊόντων – υπηρεσιων κεντρικά ή από άλλη θυγατρική του ιδίου ομίλου τιμολογώντας έτσι ώστε τα κέρδη στην ελληνική εταιρεία να είναι ελάχιστα.

Τα τεχνάσματα

Άλλα “εισαγόμενα τεχνάσματα”, - θα πρέπει να σημειώσουμε ότι δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο-, για εμφάνιση μειωμένης κερδοφορίας και έλλειψη ρευστότητας είναι τα εξής:

1. Τα Royalties. Το δικαίωμα δηλαδή χρήσης του σήματος της μητρικής από την ελληνική θυγατρική και το πόσο το χρεώνει τόσο στην ελληνική εταιρεία όσο και στις αντίστοιχες θυγατρικές της σε άλλες αγορές

2. Η αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από τη μητρική μέσω κεντρικών συμφωνιών και σε ποια τιμή αυτά αγοράζονται – αν είναι ανταγωνιστική.

3. Η δανειοδότηση που προσφέρει η μητρική στη θυγατρική με αυξημένο έως και τρεις φορές πάνω το επιτόκιο.

4. Το κόστος των υπηρεσιών (μηχανογραφικό, logistics) που προσφέρει στη θυγατρική.

5. Οι κεντρικές συμφωνίες μεταξύ μητρικής και προμηθευτών και πως οι εκπτώσεις – παροχές δεν εισπράττονται από τις επιχειρήσεις που διαθέτουν στην αγορά τα συγκεκριμένα προϊόντα. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v