Η κρίση περικόπτει και τις δαπάνες για παιχνίδια

Πίεση εξαιτίας της συρρίκνωσης του διαθέσιμου εισοδήματος δέχεται και η εγχώρια αγορά παιχνιδιών και συναφών ειδών, η πίτα της οποίας μειώνεται σταθερά, παρά την «αντοχή» που επιδείκνυε τα προηγούμενα χρόνια.

Η κρίση περικόπτει και τις δαπάνες για παιχνίδια
Πίεση εξαιτίας της συρρίκνωσης του διαθέσιμου εισοδήματος δέχεται και η εγχώρια αγορά παιχνιδιών και συναφών ειδών, η πίτα της οποίας μειώνεται σταθερά, παρά την «αντοχή» που επιδείκνυε τα προηγούμενα χρόνια.

Τις κυριότερες απώλειες καταγράφει το επώνυμο παιχνίδι, όπως διαφαίνεται από τα μεγέθη των θυγατρικών πολυεθνικών εταιριών, και κατ’ επέκταση διαχέεται στη λιανική αγορά, όπου οι ελληνικές αλυσίδες του κλάδου καταγράφουν, πλην λίγων εξαιρέσεων, σοβαρά προβλήματα.

Ζημίες για πρώτη φορά φέτος παρουσίασε η Mattel AEBE, θυγατρική του ομώνυμου αμερικανικού πολυεθνικού ομίλου, ύψους 728 χιλ. ευρώ. Μειωμένες και οι πωλήσεις κατά 14,5%, στα 33 εκατ. ευρώ.

Λιγότερα έσοδα είχε η Hasbro Hellas, με τζίρο στο 1,6 εκατ. ευρώ και κέρδη στα 120 χιλ. ευρώ.

Σαφής ήταν ο επηρεασμός των οικονομικών αποτελεσμάτων εξαμήνου της εισηγμένης ελληνικής εταιρείας παιχνιδιών AS Company, καθώς το καταναλωτικό κοινό στρέφεται σε προϊόντα χαμηλότερης αξίας. Οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα 8,7 εκατ. ευρώ, από 9,7 εκατ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, μειωμένες κατά 10,6%. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων υποχώρησαν κατά 51% (883 χιλ. έναντι 1,806 εκατ.) και τα κέρδη μετά από φόρους κατά 50,6% (614 χιλ. από 1,24 εκατ. ευρώ).

Παρά τη γενικότερη πτώση των πωλήσεων, οι εξαγωγές της εταιρείας αυξήθηκαν το πρώτο μισό του 2012 κατά 56,8%, και διαμορφώθηκαν στο 1,4 εκατ. ευρώ. Τα διαθέσιμά της στις 30 Ιουνίου (4,001 εκατ. ευρώ) ήταν μεγαλύτερα από το σύνολο των τραπεζικών της υποχρεώσεων (3,659 εκατ. κυρίως μακροπρόθεσμες) κατά 343 χιλιάδες ευρώ, γεγονός που της προσφέρει αντοχές.

Στον τομέα του λιανικού εμπορίου, πλην της Jumbo, η οποία επιδεικνύει διαρκή αύξηση πωλήσεων (+0,88% στην παρελθούσα χρήση) και συνεχίζει τις επενδύσεις της με την προσθήκη νέων υπερκαταστημάτων, οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς -που κινούνται αμιγώς στον χώρο των παιχνιδιών και των παιδικών ειδών- αντιμετωπίζουν τα επίχειρα της κρίσης.

Η βορειοελλαδική Κου-κου, που έως πρότινος κατείχε τη δεύτερη θέση από άποψη μεριδίου αγοράς, τελεί υπό το καθεστώς προστασίας του άρθρου 99 και προσπαθεί να ισορροπήσει τα κόστη της στις τρέχουσες συνθήκες. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις, το 2011 υπέστησαν σοβαρή κάμψη κατά 45%, η οποία ωστόσο είναι σημαντικά μικρότερη εάν υπολογιστούν η επίπτωση από τη διακοπή εμπορίας των Mothercare αλλά και το κλείσιμο καταστημάτων του δικτύου της αλυσίδας.

Αυξημένο τζίρο, συμπίεση ωστόσο των περιθωρίων κέρδους της λόγω και της πολιτικής προσφορών που ακολούθησε μέσα στο έτος, είχε για το 2011 η αλυσίδα Μουστάκας. Παρουσίασε αύξηση τζίρου κατά 15,4% το 2011, στα 25,8 εκατ. ευρώ, μείωση ωστόσο της κερδοφορίας της σχεδόν στο ήμισυ, στα 585 χιλ. ευρώ.

Η αλυσίδα Early Learning Center, που διαχειρίζεται η εισηγμένη Ι. Κλουκίνας Ι. Λάππας Α.Ε. διαθέτει περί τα 20 καταστήματα στην Ελλάδα και 6 στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και για το 2011 είχε μικρή αύξηση στην κερδοφορία, στα 467 χιλ. ευρώ, και περιορισμένη μείωση τζίρου.

Mειωμένες πωλήσεις και κερδοφορία είχε και η αλυσίδα Toys Πανταζόπουλος, η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας. Η κερδοφορία για το 2011 περιορίστηκε στα 68 χιλ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v