Κόντρα για το νέο λιμένα κρουαζιέρας

Σε ανοιχτή ρήξη μεταξύ της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και της κυβέρνησης οδηγεί το σχέδιο δημιουργίας νέου λιμένα κρουαζιεροπλοίων στο Φαληρικό Δέλτα.

Κόντρα για το νέο λιμένα κρουαζιέρας
Σε ανοιχτή ρήξη μεταξύ της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και της κυβέρνησης οδηγεί το σχέδιο δημιουργίας νέου λιμένα κρουαζιεροπλοίων στο Φαληρικό Δέλτα.

Το σχέδιο, το οποίο είχε παρουσιάσει προ ημερών το Euro2day, βρίσκει πλήρως αντίθετη τη διοίκηση του ΟΛΠ η οποία έχει προγραμματίσει σειρά επενδύσεων στο λιμάνι.

Σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Γιώργος Ανωμερίτης έστειλε επιστολή στην Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας, που επίσης έχει εκφραστεί υπέρ του σχεδίου, στην οποία υποστηρίζει πως στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων για το νέο ρυθμιστικό σχέδιο, τόσο οι φορείς της αγοράς, όσο και ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας συμφώνησαν ότι το κύριο λιμάνι κρουαζιέρας θα είναι ο Πειραιάς και επικουρικά στο μέλλον το Λαύριο.

Όπως υποστηρίζει ο κ. Ανωμερίτης, «με βάση τις αποφάσεις αυτές, ο ΟΛΠ Α.Ε. έχει σχεδιάσει, ωριμάσει και εκτελεί έργα 420 εκατ. ευρώ με πλήρη έγκριση των αρμόδιων κυβερνητικών οργάνων (ΕΣΑΛ), της Περιφέρειας Αττικής της Διοίκησης, της Γενικής Συνέλευσης και των μετόχων του ΟΛΠ Α.Ε.».

Ο επικεφαλής του οργανισμού προσθέτει: «Μας προκαλεί δε ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση ότι στις μέχρι σήμερα δημιουργικές μεταξύ μας συναντήσεις ουδέποτε μας ετέθη αυτό το θέμα. Θέλω, τέλος, να θυμίσω ότι παρόμοιο θέμα δεν έχει τεθεί στις διαβουλεύσεις από κανένα ναυτιλιακό φορέα, ότι η αυτοδιοίκηση έχει εκφράσει απόλυτες αντιρρήσεις για την καταστροφή του Φαληρικού Δέλτα και ότι όπως έχει καταγγελθεί αυτές οι απόψεις περί δήθεν νέου λιμένα κρουαζιέρας προέρχονται πάντα χωρίς τεκμηρίωση από διαπλεκόμενα συμφέροντα, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τον χώρο της ναυτιλίας. Σημειώνω, τέλος, ότι ουδεμία μεγάλη εταιρία διαχείρισης κρουαζιέρας έχει εκδηλώσει επενδυτικό ενδιαφέρον ανάληψης του κόστους ενός τέτοιου έργου, το οποίο εκτιμάται μεταξύ 2-4 δισ. ευρώ».

Ο κ. Ανωμερίτης ζητεί από την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας: «(α) να μας αποστείλει το σχετικό project και τις τεχνικές και οικονομικές μελέτες του, (β) τις προτάσεις των επιχειρηματικών ομίλων, οι οποίοι σας κατέθεσαν εγγράφως μια τέτοια πρόταση, (γ) τα λιμενικά και τεχνικά σχέδια για την ακριβή χωροθέτηση των εγκαταστάσεων στο Φαληρικό Δέλτα και (δ) το προτεινόμενο επενδυτικό σχέδιο και την cost benefit ανάλυσή του».

Ο κ. Ανωμερίτης πρόσφατα είχε υποστηρίξει: «Από τα αρχαία χρόνια του Θεμιστοκλή μέχρι τα μετά την Εθνική Ανεξαρτησία χρόνια του Όθωνα, από πλευράς ορισμένων Αθηναίων ετίθετο το ερώτημα αν το επίνειο της Αθήνας έπρεπε να είναι το Φάληρο ή ο Πειραιάς. Το θέμα αυτό έχει ιστορικά επιλυθεί με τεράστιες επενδύσεις, οι οποίες στο μεταξύ έγιναν στον Πειραιά.

Όσοι το επαναφέρουν παραγνωρίζουν: (α) τα ρηχά ισοβαθή της περιοχής Φαλήρου/Φλοίσβου απαγορευτικά για προσέγγιση μεγάλων πλοίων, (β) την απόληξη δύο ποταμών στον όρμο Φαλήρου, (γ) τη χρησιμοποίηση του Δέλτα ως στίβου ναυταθλητικών ομίλων, (δ) τη χρησιμοποίηση της περιοχής ως κέντρου θαλάσσιου τουρισμού με 4 μεγάλες χωροθετημένες μαρίνες, (ε) λόγω ανάπλασης του ολυμπιακού θαλάσσιου μετώπου από το ΣΕΦ έως το Φλοίσβο την οριοθέτηση του Δέλτα ως χώρου περιπάτου και αναψυχής, (στ) το χαρακτηρισμό της όμορης περιοχής ως αμιγώς οικιστικής και τέλος (ζ) λόγω των θαλάσσιων συνθηκών της περιοχής, αφού με νότιους ανέμους έχει μετρηθεί κυματισμός 4-6 μ., χωρίς φυσικά να υπολογίσει κανείς το οικονομικό κόστος της δημιουργίας νέου λιμένα και των απαιτούμενων πανάκριβων χερσαίων χώρων και υποδομών. Ο Πειραιάς και το λιμάνι του αποτελούν το μοναδικό χώρο για ανάπτυξη κρουαζιέρας στην Αττική».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v