Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

"Νεκρές" εργολαβίες και νέοι διαγωνισμοί

Σειρά μέτρων έκτακτης ανάγκης για την επανεκκίνηση μεγάλου αριθμού κρίσιμων έργων και την προώθηση διαγωνισμών που εξαγγέλλονται επί χρόνια θα παρουσιάσει στο τέλος Αυγούστου το υπουργείο Ανάπτυξης.

Νεκρές εργολαβίες και νέοι διαγωνισμοί
Σειρά μέτρων έκτακτης ανάγκης για την επανεκκίνηση μεγάλου αριθμού κρίσιμων έργων και την προώθηση διαγωνισμών που εξαγγέλλονται επί χρόνια θα παρουσιάσει στο τέλος Αυγούστου το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών.

Τις τελευταίες ημέρες πραγματοποιούνται απανωτές συσκέψεις στο υπουργείο, καθώς δεκάδες εργοτάξια ανά την Ελλάδα έχουν εγκαταλειφθεί εξαιτίας των καθυστερήσεων στις πληρωμές του Δημοσίου. Αν τα έργα δεν προχωρήσουν, η χώρα μας κινδυνεύει με απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ από το Γ΄ ΚΠΣ, ενώ σύντομα θα υπάρχει αντίστοιχος κίνδυνος και για έργα του ΕΣΠΑ.

Επιπλέον, μόνο τα μισά από τα 180 έργα προτεραιότητας, για τα οποία είχε συμφωνήσει η Ελλάδα με την Ομάδα Δράσης της Κομισιόν, παρουσιάζουν ικανοποιητική πορεία (περίπου τα 100 πάνε καλά, είπε προ ημερών ο Κωστής Χατζηδάκης).

Επίσης, κρίσιμα έργα για περιφέρειες της χώρας, όπως το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης στο Καστέλι Ηρακλείου, δρομολογούνται επί... δεκαετίες χωρίς να υλοποιούνται. Ο διαγωνισμός για το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, που θα βελτιώσει την τουριστική εικόνα της Κρήτης, έχει ακυρωθεί δύο φορές εξαιτίας της προχειρότητας με την οποία σχεδιάστηκε το έργο και προκηρύχθηκε.

Εξίσου πρόχειρα, υποστηρίζουν στελέχη κατασκευαστικών εταιρειών, σχεδιάστηκαν και άλλα τρία έργα που πρόκειται να προκηρυχθούν με συμβάσεις παραχώρησης: πρόκειται για τον οδικό άξονα Ελευσίνας - Θήβας - Υλίκης, για την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας - Αιτωλοακαρνανίας και για τη στοιχειωμένη υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας.

Οι προσφορές μάλιστα για τους συγκεκριμένους διαγωνισμούς επρόκειτο να κατατεθούν εντός του Ιουλίου, αλλά με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών Κ. Χατζηδάκη μετατέθηκαν για τις αρχές Νοεμβρίου. Αν δεν υπάρξει ουσιαστική πρόοδος στην εικόνα της χώρας απέναντι στους ξένους επενδυτές και δεν σταθεροποιηθεί το τραπεζικό σύστημα, οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί δεν πρόκειται να ευδοκιμήσουν, επισημαίνουν στην κατασκευαστική αγορά.

Το μικρό καλάθι που κρατούν στο υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών για την επανεκκίνηση των οδικών αξόνων δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για τους νέους διαγωνισμούς. Στο υπουργείο υποστηρίζουν πως εκτός από τα 5 - 10 πολύ μεγάλα έργα, για τα οποία γίνεται πολλή συζήτηση στην Ελλάδα, όπως οι οδικοί άξονες με συμβάσεις παραχώρησης, υπάρχουν κρισιμότατα έργα περιφερειακής ή εθνικής εμβέλειας που έχουν ξεχαστεί.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι οι εργολαβίες στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Η δεύτερη φάση του έργου συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής και θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί έως την 31η/12/2011. Έχει ήδη δοθεί παράταση από το υπουργείο έως την 31η/12/2012 γιατί υπάρχει κίνδυνος απώλειας πόρων. Για την τρίτη φάση των έργων στο λιμάνι, η σύμβαση υπεγράφη στις 8 Αυγούστου 2011, μέχρι σήμερα όμως δεν έχουν ξεκινήσει οι εργασίες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v