Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς αποζημιώνονται οι ζημιές λόγω ηλεκτρικού

Πότε και πώς αποζημιώνο?νται οι ζημιές λόγω βλάβης στο δίκτυο ηλεκτρικού?. Στον καταναλωτή το βάρος της απόδειξης.

  • του Μιχάλη Καϊταντζίδη
Πώς αποζημιώνονται οι ζημιές λόγω ηλεκτρικού
Οι αποζημιώσεις των καταναλωτών, οι ηλεκτρικές συσκευές των οποίων υπέστησαν ζημιές λόγω ζημιάς στο δίκτυο (διακοπή του ουδέτερου), θα περιορίζονται στην αξία αντικατάστασης ή στην επισκευή αυτών.

Για κάθε άλλη απαίτηση λόγω αποθετικών ζημιών, οι καταναλωτές θα είναι υποχρεωμένοι να προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη.

Τη διαδικασία καταβολής αποζημίωσης οριστικοποίησε ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής - ΔΕΔΔΗΕ (100% θυγατρική της ΔΕΗ), μετά από έγκριση της ΡΑΕ. Η νέα διαδικασία που θα ακολουθείται στις περιπτώσεις αυτές τυπικά ισχύει από τις 2 Μαΐου. Ωστόσο, λόγω της εκκρεμότητας που ίσχυε, ο ΔΕΔΔΗΕ θα εξετάζει αιτήματα που είχαν υποβληθεί μέσα στο 2011, αρκεί ο καταναλωτής να προσκομίζει παραστατικά επισκευής και να υπογράφει υπεύθυνη δήλωση.

Ειδικότερα, και προκειμένου να καταβληθεί χρηματική αποζημίωση στον καταναλωτή, λόγω διακοπής στο καλώδιο ουδετέρου του εναέριου ή υπόγειου δικτύου χαμηλής τάσης, θα πρέπει να συντρέχουν ταυτοχρόνως οι παρακάτω προϋποθέσεις:

- Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώσει για τη βλάβη των συσκευών του την ίδια μέρα του συμβάντος, ή το αργότερο μέσα στις επόμενες τέσσερις εργάσιμες μέρες.

- Η διακοπή του ουδέτερου πρέπει να μην έχει προκύψει λόγω ανωτέρας βίας, ενώ εγγράφως ο ΔΕΔΔΗΕ θα πρέπει να δικαιολογεί την τυχαία διακοπή του ουδέτερου καλωδίου. Σε κάθε περίπτωση, ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να απαιτήσει και να λάβει κάθε σχετικό στοιχείο από τον ΔΕΔΔΗΕ.

- Ο καταναλωτής, εφόσον του ζητηθεί, χρειάζεται να παραδώσει τις συσκευές του για 2 μέρες στον ΔΕΔΔΗΕ πριν τις επισκευάσει.

- Ο καταναλωτής πρέπει να προσκομίσει παραστατικά ηλεκτρολογικού συνεργείου, στα οποία να περιγράφεται το είδος της βλάβης και να αιτιολογείται είτε το ύψος της δαπάνης επισκευής, είτε η αντικατάσταση των συσκευών, εφόσον η επισκευή τους κρίνεται οικονομικά ασύμφορη.

- Ο καταναλωτής αποδέχεται με την υπογραφή υπεύθυνης δήλωσης το ποσό που θα του εγκρίνει ο ΔΕΔΔΗΕ.

- Ο ΔΕΔΔΗΕ είναι υποχρεωμένος να αποφασίζει μέσα σε 15 εργάσιμες μέρες για την αποδοχή ή όχι των αιτήσεων αποζημίωσης και η καταβολή της θα γίνεται σε ένα μήνα από την ημερομηνία αποδοχής της αίτησης.

Από την παραπάνω διαδικασία γίνεται σαφές ότι μόνο σε περιπτώσεις ζημιών με σημαντικό οικονομικό βάρος ο καταναλωτής θα αξίζει τον κόπο να μπει στην προβλεπόμενη διαδικασία. Ακόμη δε σε περιπτώσεις επίκλησης από τον ΔΕΔΔΗΕ ανωτέρας βίας ως το αίτιο των ζημιών, δύσκολα θα μπορεί να αποδείξει το αντίθετο.

Σε ό,τι δε αφορά τις αποθετικές ζημιές που υπέστη ένας επαγγελματίας, γι' αυτές καλύτερα να μη γίνεται λόγος, αφού στα πινάκια των αστικών δικαστηρίων εκκρεμούν επί χρόνια δεκάδες παρόμοιες υποθέσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v