Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Θριάσιο: Προσφορές από J&P ΑΒΑΞ και Aegean Οil

Μόλις δύο ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν δεσμευτική προσφορά στη διαδικασία απευθείας διαπραγμάτευσης για το έργο κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. Τα επόμενα βήματα.

Θριάσιο: Προσφορές από J&P ΑΒΑΞ και Aegean Οil
Μόλις δύο ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν δεσμευτική προσφορά στη διαδικασία απευθείας διαπραγμάτευσης για το έργο κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο.

Πρόκειται για την Aegean Οil (εταιρεία του ομίλου Μελισσανίδη, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο της εμπορίας πετρελαιοειδών) και την J&P ΑΒΑΞ (εταιρεία κατασκευών και αναπτυξιακών έργων των Δ. και Σ. Ιωάννου).

Σύμφωνα με τα οριζόμενα του διαγωνισμού, οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να καταθέσουν εγγυητική επιστολή 1 εκατ. ευρώ έως την Παρασκευή, και εφόσον οι φάκελοι κριθούν εντός των οριζόμενων προϋποθέσεων, από τη Δευτέρα η ΓΑΙΑΟΣΕ θα προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με αντικείμενο τις οικονομικές προσφορές.

Η εταιρεία που διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ μετά από πολλές άκαρπες προσπάθειες δημοπράτησης του έργου αποφάσισε στις 15 Μαρτίου να υιοθετήσει τη μέθοδο της ανάθεσης του έργου ύστερα από διαδικασία διαπραγμάτευσης.

Σύμφωνα με στελέχη της, η διαπραγμάτευση αναμένεται να ξεκινήσει την ερχόμενη εβδομάδα, προκειμένου να αξιολογηθούν οι φάκελοι που κατατέθηκαν από τις δύο εταιρείες. 

Ο τελευταίος διαγωνισμός αν και είχε προσελκύσει δυνατά ονόματα του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου άλλα και διεθνείς επιχειρήσεις όπως η Cosco, κηρύχθηκε άγονος τον περασμένο Ιούλιο, παρά τις τουλάχιστον πέντε παρατάσεις στην τελική προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Κατόπιν αυτού, η ΓΑΙΑΟΣΕ ανακοίνωσε ότι προχωρεί σε πρόσκληση εκδήλωσης δεσμευτικού ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση του έργου.

Στον προηγούμενο διαγωνισμό, υπήρξαν συνεχείς αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης και διαμαρτυρίες των υποψήφιων επενδυτών, οι οποίοι θεώρησαν υψηλό το οικονομικό αντιστάθμισμα, αλλά και το κατασκευαστικό έργο.

Σύμφωνα με τους όρους δόμησης που έχουν ληφθεί, υπάρχει η δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και βρίσκεται σε φάση κατασκευής η σιδηροδρομική σύνδεσή του με το με τον λιμένα του Ν. Ικονίου.

Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός αφορούσε κεφάλαια 150 εκατ. ευρώ, τα οποία θα έβαζαν ιδιώτες επενδυτές, κυρίως από τον χώρο των logistics και των κατασκευών, με στόχο να συγκεντρωθούν σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες, οι οποίες σήμερα διεκπεραιώνονται σε διάσπαρτες εγκαταστάσεις του ΟΣΕ.

Στην έκταση που διαθέτει ο ΟΣΕ στην περιοχή του Θριασίου έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ που αφορούν τόσο το σιδηροδρομικό δίκτυο όσο και εγκαταστάσεις τις οποίες ο όμιλος ΟΣΕ προτίθεται να αξιοποιήσει.

Με την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, επιχειρείται η δημιουργία αναπτυξιακού διπόλου Αθήνας (Θριάσιο) - Θεσσαλονίκης (Εμπορευματικός σταθμός), με προοπτική ενίσχυσης των εμπορευματικών μεταφορών για τη Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια.

Η λειτουργία των εγκαταστάσεων εμπορευματικού χαρακτήρα στο Θριάσιο αναμένεται να φέρει πολλά οφέλη καθώς θα καταστεί δυνατή η απελευθέρωση χώρων σε επιβαρημένες αστικές περιοχές (Μενίδι, Ρουφ, Άγιος Ιωάννης Ρέντης), ενώ θα υπάρξει σημαντική μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τον περιορισμό της κυκλοφορίας μεγάλων οχημάτων, που υπολογίζεται σε ποσοστό της τάξης του 40%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v