Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

"Black out" στις ηλεκτρικές συσκευές

Περαιτέρω πτώση 19,3% στα 2,3 δισ. ευρώ παρουσίασε το 2011 η εγχώρια αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της GfK, φέρνοντας μεγάλο μέρος της λιανικής αντιμέτωπο με σοβαρά προβλήματα.

Black out στις ηλεκτρικές συσκευές
Περαιτέρω πτώση 19,3% στα 2,3 δισ. ευρώ παρουσίασε το 2011 η εγχώρια αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της GfK, φέρνοντας μεγάλο μέρος της λιανικής του κλάδου αντιμέτωπο με σοβαρά προβλήματα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, το δ΄ τρίμηνο του 2011 η αγορά υποχώρησε στα 600 εκατ. ευρώ, ποσό μειωμένο κατά 16,1% έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2010.

Συγκριτικά, το δ΄ τρίμηνο της χρονιάς παρουσίασε μικρή επιδείνωση σε σχέση με το γ΄ τρίμηνο, αλλά εμφανίστηκε ελαφρώς βελτιωμένο έναντι του πρώτου μισού του 2011.

Τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων εμφάνισε η κατηγορία των consumer electronics κατά 24,4%, ενώ τη μικρότερη η κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών συσκευών, οι οποίες σε επίπεδο αξίας υποχώρησαν κατά 11,6%.

Πέρα από την καταφανή πτώση της ζήτησης, στην εγχώρια αγορά ηλεκτρικών πραγματοποιούνται ανακατατάξεις μεριδίων (ήδη την 3η θέση μετά τους πολυεθνικούς Κωτσόβολο και Media Markt κατέλαβε η Electronet, υποσκελίζοντας την ελληνική αλυσίδα Ηλεκτρονική), ενώ στο σύνολό τους τα λιανικά δίκτυα προχωρούν σε μείωση του δικτύου ή σε πάγωμα των επεκτάσεων.

Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η Electronet, αν και κατάφερε το 2011 να βελτιώσει τα μερίδια αγοράς σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες ηλεκτρικών ειδών, δεν παρουσίασε αύξηση τζίρου, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε ολοένα και φθηνότερες λύσεις.
 
Συνολικά, ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας διαμορφώθηκε στα 74 εκατ. ευρώ μειωμένος κατά 14%.

Ζημίες παρουσίασε και στο α΄ εξάμηνο της χρήσης 2011-2012 η Ηλεκτρονική Αθηνών, η οποία την προηγούμενη χρονιά προχώρησε σε αναδιάρθρωση δικτύου κλείνοντας 6 σημεία, σε σημαντικές περικοπές του κόστους αλλά και σε ΑΜΚ για να ενισχύσει τα ίδια κεφάλαιά της.
 
Στο εξάμηνο που έληξε στις 31/12/2011, οι ενοποιημένες πωλήσεις ανήλθαν στα 58,6 εκατ. ευρώ από 78,9 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Η ζημία προ φόρων ανήλθε σε 3,8 εκατ. ευρώ, ενώ η ζημία μετά φορών στα 3,6 εκατ. ευρώ, ελαφρώς αυξημένη έναντι των 3,4 εκατ. το αντίστοιχο προηγούμενο διάστημα.

Σε περιορισμό του δικτύου, ωστόσο, και στην κατάργηση του εμπορικού σήματος Saturn έχει προχωρήσει και ο πολυεθνικός παίκτης Media Markt. Την κίνηση αυτή η διοίκηση την είχε χαρακτηρίσει προσπάθεια περιορισμού των ζημιών.

H αναδιάρθρωση της παρουσίας του ομίλου Media Markt στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη διοίκηση, δεν σηματοδοτεί απόσυρση, ενώ υποστήριξε ότι η μητρική γερμανική Metro Group καλύπτει τις ανάγκες της εγχώριας θυγατρικής.

Σημειώνεται ότι το οικονομικό έτος 2010 σε ενοποιημένη βάση τα καταστήματα Media Markt και Saturn παρουσίασαν κύκλο εργασιών της τάξης των 246 εκατ. ευρώ και ζημίες 14 εκατ. ευρώ.

Η κάλυψη των ζημιών και η χρηματοδότηση των καταστημάτων γίνεται απευθείας με ρευστότητα που προσφέρει η μητρική Metro Group, καθώς η χρηματοδότηση γίνεται μέσω εσωτερικού δανεισμού (από τη μητρική προς τις θυγατρικές), διαδικασία που εξυπηρετεί το μοντέλο ανάπτυξης τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v