Τρένο:Σε 3,5 ώρες στη Θεσ/νίκη από τα τέλη ΄15

Κατά μια ώρα αναμένεται να μειωθεί η απόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης από το Δεκέμβριο του 2015, οπότε εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Τιθορέας-Δομοκού.

Τρένο:Σε 3,5 ώρες στη Θεσ/νίκη από τα τέλη ΄15
Κατά μια ώρα αναμένεται να μειωθεί η απόσταση Αθήνας- Θεσσαλονίκης από το Δεκέμβριο του 2015, οπότε εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Τιθορέας- Δομοκού.
 
Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 1,6 δισ. ευρώ από τα οποία τα 0,7 δισ. εντάσσονται στο ΕΣΠΑ και συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Με το συγκεκριμένο έργο αντικαθίσταται στο μεγαλύτερο τμήμα του το ορεινό κομμάτι της υφιστάμενης γραμμής, μήκους 122 χιλιομέτρων.

Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων θα έχει μήκος 106 χιλιόμετρα και αναπτύσσεται σε καινούργια χάραξη. Eχει σχεδιαστεί για ταχύτητες έως 200 χιλιόμετρα την ώρα, μειώνοντας το χρόνο ταξιδιού μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης κατά περίπου μια ώρα.

Την πορεία των έργων επιθεώρησε χθες ο υπουργός Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης χαρακτηρίζοντας την κατασκευή την γραμμής ως «παρακαταθήκη» για την Ελλάδα.

«Το έργο αυτό έχει εξαιρετικά μεγάλες τεχνικές δυσκολίες και το γεγονός ότι οι τεχνικές εταιρείες, η ΕΡΓΟΣΕ και οι εργαζόμενοι που το εκτελούν αντεπεξέρχονται με αυτή την επιτυχία, νομίζω ότι είναι πάρα πολύ σημαντική παρακαταθήκη για την Ελλάδα και την τεχνογνωσία που έχει ο τόπος μας πια στην εκτέλεση τόσο δύσκολων έργων», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης, ο υπουργός επισκέφθηκε το σημείο διάνοιξης της σήραγγας του Καλλιδρόμου την οποία έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. - ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε.

Η σήραγγα Καλλιδρόμου εντάσσεται στο τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι και θα αντικαταστήσει το ορεινό κομμάτι της υπαρχουσας μονής γραμμής μήκους 56 χιλιομέτρων, με νέα γραμμή υψηλών ταχυτήτων μήκους 54 χιλιομέτρων.

Η νέα χάραξη διασχίζει το όρος Καλλίδρομο, με δίδυμη σήραγγα, μήκους εννέα χιλιομέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας μια χάραξη, μέσω της πεδιάδας του ποταμού Σπερχειού, καταλήγει στον σιδηροδρομικό σταθμό Λιανοκλαδίου. 
 
Το έργο συνολικά περιλαμβάνει:

· 2 Σήραγγες μονής γραμμής μήκους (Σήραγγα Καλλιδρόμου) 18.072,0 μέτρων
· 4 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 1.120,0 μέτρων
· 4 Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους 448,0 μέτρων
· 16 Σιδηροδρομικές Γέφυρες συνολικού μήκους 1.465,5 μέτρων
· 24 Ανισόπεδες Διαβάσεις συνολικού μήκους 2.227,0 μέτρων
· 1 Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) στο Μώλο

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης από τους υπεύθυνους μηχανικούς της ΕΡΓΟΣΕ, ιδιαίτερα όσον αφορά τη δίδυμη σήραγγα στο όρος Καλλίδρομο έγινε αναφορά στις τεχνικές δυσκολίες του έργου, στις ιδιαιτερότητες που υπήρξαν στην πορεία κατασκευής του, στις πολλαπλές καταπτώσεις που σημειώθηκαν στη διάρκεια της κατασκευής τμημάτων της σήραγγας.

Μάλιστα, η διεθνής κοινότητα έχει ενδιαφερθεί για την αντιμετώπιση των φαινομένων που υπήρξαν κατά τη διάνοιξη της σήραγγας από την οποία πλέον απομένουν 400 μέτρα σε κάθε κλάδο κυκλοφορίας. Τα υπόλοιπα 9 χιλιόμετρα έχουν ήδη ανοίξει.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των τεχνικών, μέχρι τα μέσα καλοκαιριού θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη του τούνελ και από εκεί και μετά μένει να κατασκευαστούν τα υπόλοιπα τμήματα που προβλέπονται για να παραδοθεί το έργο στην κυκλοφορία στο τέλος του 2015.

Έργο υψηλών απαιτήσεων είναι και η δίδυμη σήραγγα η οποία διασχίζει το όρος Όθρυς και έχει μήκος 6.380 μέτρων στον κάθε κλάδο.

Στο τμήμα Τιθορέας - Λιανοκλαδίου η υποδομή έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 80% και με την ολοκλήρωση του έργου ο χρόνος διαδρομής θα μειωθεί κατά 25 λεπτά, ενώ οι συρμοί θα κινούνται με ταχύτητα έως 200 χιλιόμετρα την ώρα.

Στο τμήμα Λιανοκλαδίου - Δομοκού η μείωση του χρόνου της διαδρομής θα είναι 30 λεπτά, ενώ οι συρμοί θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως 160 χιλιόμετρα την ώρα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v