Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΔΕΣΦΑ: Προετοιμασία για το αέριο της Α. Μεσογείου

Στις 25 Απριλίου θα αναμένει ο ΔΕΣΦΑ τις προσφορές για την τρίτη δεξαμενή υγροποιημένου αερίου στη Ρεβυθούσα καθώς και για τα έργα αναβάθμισης του τερματικού υγροποιημένου αερίου, προϋπολογισμού 159 εκατ. ευρώ.

ΔΕΣΦΑ: Προετοιμασία για το αέριο της Α. Μεσογείου
Στις 25 Απριλίου θα αναμένει ο Διαχειριστής Εθνική Συστήματος Φυσικού Αερίου – ΔΕΣΦΑ τις προσφορές για την τρίτη δεξαμενή υγροποιημένου αερίου στη Ρεβυθούσα καθώς και για τα έργα αναβάθμισης του τερματικού υγροποιημένου αερίου, προϋπολογισμού 159 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας που παρουσίασε σήμερα το επενδυτικό της πρόγραμμα, με την αναβάθμιση του τερματικού αυξάνεται η δυνατότητα ικανοποίησης της ζήτησης φυσικού αερίου από 6,4 ημέρες σήμερα σε 11,7 μέρες με τη χρήση μόνο του τερματικού υγροποιημένου αερίου.

Τα έργα περιλαμβάνουν νέα δεξαμενή 90.000 κ.μ., αύξηση 40% στη δυναμικότητα της μονάδας αεριοποίησης υγροποιημένου αερίου και βελτίωση των εγκαταστάσεων ελλιμενισμού ώστε να δέχονται πλοία χωρητικότητας 260.000 κ.μ.

Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ολοκλήρωση των έργων το 2015 και σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας η ευελιξία που θα προκύψει στη λειτουργία της αγοράς φυσικού αερίου θα προσφέρει μειώσεις τιμών που αντιστοιχούν στο 1,2% επί των σημερινών.

Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για τις προτάσεις του ΔΕΣΦΑ αναφορικά με τα τέλη χρήσης του δικτύου, πράγμα το οποίο ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους μεγάλους καταναλωτές, ο κ. Παπαρσένος απάντησε ότι οι τελικές προτάσεις προς τη ΡΑΕ θα γίνουν τις επόμενες ημέρες και θα προβλέπουν μείωση πάνω από το 13% στα τέλη χρήσης δικτύου, έναντι των σημερινών τελών.

Για την κατανομή της κερδοφορίας του ΔΕΣΦΑ, η οποία το 2011 έφτασε τα 86 εκατ. ευρώ, ο ίδιος διευκρίνισε ότι εκτός από το 35% των κερδών το οποίο θα δοθεί στον κύριο μέτοχο (ΔΕΠΑ), το υπόλοιπο θα διατεθεί για το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας και μάλιστα, με δεδομένο ότι δεν είναι βέβαιη η υλοποίηση του ελληνο-ιταλικού αγωγού, ο ΔΕΣΦΑ έχει ετοιμάσει δύο σενάρια που λαμβάνουν υπόψιν τις νέες εξελίξεις στις διεθνείς διασυνδέσεις της χώρας.

Επίσης ο ίδιος αποκάλυψε ότι ο ΔΕΣΦΑ σε συνεργασία με το διαχειριστή της Βουλγαρίας επεξεργάζεται σχέδια, σε εφαρμογή κοινοτικής νομοθεσίας, για τη διασύνδεση των συστημάτων των δύο χωρών στο Στρυμονοχώρι σε διπλής ροής.

Δηλαδή από τον αγωγό από τον οποίο σήμερα η Ελλάδα τροφοδοτείται με ρωσικό αέριο θα μπορεί στο μέλλον να τροφοδοτεί και τη Βουλγαρία.

Όπως ανέφεραν στο euro2day στελέχη του ΔΕΣΦΑ, η βουλγαρική πλευρά είναι σύμφωνη για αντίστροφη ροή από Ελλάδα προς τη Βουλγαρία ίση με 2,8-3 δισ. κυβικά μέτρα το χρόνο και αυτή τη στιγμή οι δύο διαχειριστές μελετούν τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν και στα δύο δίκτυα προκειμένου να ικανοποιηθεί η διπλή ροή αερίου στις ποσότητες αυτές.

Σε ερωτήσεις για το κατά πόσο η επένδυση αυτή ανταγωνίζεται την αντίστοιχη που πραγματοποιεί η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με την Edison (Ελληνοβουλγαρικός αγωγός – IGB, Κομοτηνή – Stara Zagora), ο κ. Παπαρσένος είπε ότι η αναβάθμιση της υφιστάμενης διασύνδεσης με τη Βουλγαρία είναι υποχρεωτική πρώτον και δεύτερον πρόκειται για μια πολύ μικρή επένδυση συγκριτικά με αυτή που προωθούν η ΔΕΠΑ και Edison και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αγνοηθεί.

Ιδιωτικοποίηση

Εκτεταμένη αναφορά έκανε και ο κ. Παπαρσένος στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ. Συγκεκριμένα χωρίς να αναφερθεί σε θέματα που έχουν σχέση με το μέτοχο (ΔΕΠΑ, Ελληνικό Δημόσιο, ΕΛΠΕ) ο επικεφαλής της εταιρείας είπε ότι το όλο αναπτυξιακό πρόγραμμα που έχει θέσει σε εφαρμογή ο ΔΕΣΦΑ αποσκοπεί πρώτον στην αύξηση της αξίας της εταιρείας και δεύτερον στη διαμόρφωση μιας πλήρους εικόνας για τις προοπτικές της.

Σε ερωτήσεις κατά πόσο το αναπτυξιακό πρόγραμμα της ΔΕΣΦΑ λαμβάνει υπόψιν τις νέες ανακαλύψεις φυσικού αερίου στην Aνατολική Μεσόγειο (Ισραήλ, Κύπρος) η απάντηση ήταν ότι θεωρείται δεδομένο πως μεγάλο μέρος του παραγόμενου φυσικού αερίου θα διατεθεί στις αγορές με τη μορφή υγροποιημένου αερίου.

Ο τερματικός της Ρεβυθούσας αποτελεί την εγγύτερη εγκατάσταση προς τις περιοχές παραγωγής και σύμφωνα με τον ίδιο, θα ήταν προς το συμφέρον των αγορών να τον αξιοποιήσουν.

Σε ερωτήσεις κατά πόσο η αναβαθμισμένη Ρεβυθούσα θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις επιπλέον ποσότητες από την Ανατολική Μεσόγειο, ο κ. Παπαρσένος απάντησε ότι πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος (δεξαμενή) θα μπορούσε να προστεθεί με την μόνιμη εγκατάσταση πλοίου υγροποιημένου αερίου.

Με τον τρόπο αυτό, όπως είπε, θα επιτευχθεί μέγιστη αξιοποίηση των εγκαταστάσεων της Ρεβυθούσας με σχετικά χαμηλό κόστος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v