Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Προχωρά η συμφωνία με Αττική Οδό για επεκτάσεις

Με σύμβαση παραχώρησης θα κατασκευαστεί η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και θα ολοκληρωθεί η Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΡΣΑ).

Προχωρά η συμφωνία με Αττική Οδό για επεκτάσεις
Με σύμβαση παραχώρησης θα κατασκευαστεί η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης (θα συνδέει τον κόμβο της Αττικής Οδού με τον κόμβο του Ολυμπιακού Χωριού στην εθνική όδο Αθηνών - Λαμίας) και θα ολοκληρωθεί η Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω (που σέρνεται επί χρόνια), σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΡΣΑ).

Μία νέα έκδοση του Ρυθμιστικού αναμένεται να εγκριθεί στο προσεχές δεκαήμερο από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθηνών (ΟΡΣΑ). Οι πληροφορίες για τις συγκεκριμένες αλλαγές και την προσθήκη σειράς έργων δίνουν και παίρνουν τις τελευταίες εβδομάδες, εν όψει της κυκλοφορίας της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ).

Η τελευταία θα δοθεί σε διαβούλευση όταν σταματήσουν τα παζάρια πολιτικών και τεχνοκρατών π.χ. για την απαγόρευση ή μη της κατασκευής νέων μεγάλων εμπορικών κέντρων σε εκτός σχεδίου περιοχές της Αττικής ή για την περίφημη σήραγγα της Αργυρούπολης, που θα συνδέει τα νότια προάστια με το αεροδρόμιο.

Η πρώτη έκδοση του Ρυθμιστικού Σχεδίου (που ήταν και περισσότερο «πράσινη» λόγω της επιρροής της τότε υπουργού Περιβάλλοντος Τ. Μπιρμπίλη) απέρριπτε τη λύση της σήραγγας και πρότεινε τη μεγαλύτερη αξιοποίηση της Λεωφόρου Βάρης.

Πάντως, οι πληροφορίες για ένταξη της Λεωφόρου Κύμης και της Δυτικής Περιφερειακής του Αιγάλεω σε συμβάσεις παραχώρησης συνδέονται με τα σενάρια για επικείμενη συμφωνία μεταξύ του Δημοσίου και της κοινοπραξίας που εκμεταλλεύεται την Αττική Οδό.

Η κοινοπραξία θα αναλάβει τις επεκτάσεις με δικά της κεφάλαια, με ταυτόχρονη χρονική επέκταση της περιόδου εκμετάλλευσης του οδικού άξονα. Το Ρυθμιστικό Σχέδιο θέτει ως άμεση προτεραιότητα και την ολοκλήρωση μιας ακόμα επέκτασης της Αττικής Οδού, του κλάδου Σταυρός - Ραφήνα.

Στο νέο ΡΣΑ θα περιλαμβάνονται και άλλα έργα με συμβάσεις παραχώρησης. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη, που εδώ και δεκαετίες βρίσκεται στα σχέδια και σε τραγική κατάσταση. Τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών θα ήθελαν να εντάξουν και ένα ακόμα έργο-σίριαλ, την υπόγεια σήραγγα που θα συνδέει το Πέραμα με τη Σαλαμίνα, το οποίο είναι όνειρο των μηχανικών εδώ και δεκαετίες.

Μάχη φαίνεται πως δίνεται και για την επέκταση της περιφερειακής Υμηττού, η οποία, σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο του ΡΣΑ, θα έφτανε μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης (και όχι μέχρι την Ποσειδώνος, όπως προέβλεπε η έκδοση Σουφλιά).

Τώρα, κάποιοι υποστηρίζουν πως το Ελληνικό θα ήταν περισσότερο ελκυστικό αν η επέκταση της Υμηττού έφτανε μέχρι την παραλιακή λεωφόρο. Δεν έχουν την ίδια άποψη οι δήμοι της περιοχής, οι οποίοι αντιδρούν στο συνολικό σχέδιο αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v