ΥΠΑ:«Αερομαχίες» για τα δρομολόγια άγονης γραμμής

Στην αεροπορική εταιρεία Olympic Air θα καταλήξουν, όπως όλα δείχνουν, οι τακτικές αεροπορικές γραμμές Αθήνας – Σύρου και Αθήνας – Ζακύνθου οι οποίες εντάσσονται στις λεγόμενες άγονες γραμμές.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΥΠΑ:«Αερομαχίες» για τα δρομολόγια άγονης γραμμής
Στην αεροπορική εταιρεία Olympic Air θα καταλήξουν, όπως όλα δείχνουν, οι τακτικές αεροπορικές γραμμές Αθήνας – Σύρου και Αθήνας – Ζακύνθου οι οποίες εντάσσονται στις λεγόμενες άγονες γραμμές και βρίσκονται σε διεθνή διαγωνισμό προκειμένου να αναδειχθεί μειοδότης οποίος θα αναλάβει την εκτέλεση των δρομολογίων για τετραετή περίοδο, ως το 2016.

Για τα δύο συγκεκριμένα δρομολόγια η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών έληγε χθες και η Olympic Air ήταν η μοναδική εταιρεία που εκδήλωσε το ενδιαφέρον της. Η Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού θα αξιολογήσει το φάκελο προκειμένου να λάβει τις αποφάσεις της.

Το μεγάλο ενδιαφέρον της αεροπορικής κοινότητας στρέφεται, όμως, στον διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη και αφορά την ανάθεση εκτέλεσης 24 άγονων γραμμών. Η προθεσμία κατάθεσης των προσφορών λήγει στις 4 Ιανουαρίου.

Στον εν λόγω διαγωνισμό εκτός της Olympic Air αναμένεται να συμμετάσχει και η Aegean Airlines αλλά και άλλες μικρότερες αεροπορικές εταιρείες.

Ειδικότερα ο διαγωνισμός αφορά τις εξής γραμμές:

-Αθήνας – Αστυπάλαιας
-Αθήνας – Ικαρίας
-Αθήνας – Λέρου
-Αθήνας – Μήλου
-Θεσσαλονίκης – Σάμου
-Θεσσαλονίκης – Χίου
-Λήμνου – Μυτιλήνης – Χίου – Σάμου – Ρόδου
-Ρόδου – Καρπάθου – Κάσου – Σητείας
-Αλεξανδρούπολης – Σητείας
-Ακτίου – Σητείας
-Αθήνας – Κυθήρων
-Αθήνας – Νάξου
-Αθήνας – Πάρου
-Αθήνας – Καρπάθου
-Αθήνας – Σητείας
-Αθήνας – Σκιάθου
-Θεσσαλονίκης – Κέρκυρας
-Ρόδου – Κω – Καλύμνου – Λέρου – Αστυπάλαιας
-Κέρκυρας –Ακτίου – Κεφαλονιάς – Ζακύνθου – Κυθήρων
-Αθήνας – Καλύμνου
-Θεσσαλονίκης – Καλαμάτας
-Αθήνας – Σκύρου
-Θεσσαλονίκης – Σκύρου
-Ρόδου – Καστελόριζου

Οι ανάδοχοι θα αναλάβουν τις πτήσεις για τέσσερα χρόνια, ως το 2016

Ο διαγωνισμός που διεξάγεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αφορά την εκτέλεση των πτήσεων αυτών για διάστημα τεσσάρων ετών, από την 1η Απριλίου 2012 έως 31 Μαρτίου 2016.

Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει ο διαγωνισμός λόγω της ιδιαιτερότητας των αεροπορικών συνδέσεων, οι αερομεταφορείς θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι το προσωπικό θαλάμου επιβατών, που θα εξυπηρετεί τους επιβάτες στις ανωτέρω συνδέσεις, ομιλεί και κατανοεί την ελληνική γλώσσα.

Οι προσφορές που θα υποβληθούν από τους υποψήφιους πρέπει να αναφέρουν ρητά το ποσό που απαιτείται ως αντιστάθμισμα ανά τρίμηνο για την εκμετάλλευση της κάθε γραμμής κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος από 1ης Απριλίου 2012 έως 31ης Μαρτίου 2016.

Το αιτούμενο οικονομικό αντιστάθμισμα δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό που απαιτείται για να καλυφθεί το καθαρό κόστος που προκύπτει από την εκπλήρωση κάθε υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας, λαμβανομένων υπόψη των σχετικών εσόδων του αερομεταφορέα και ευλόγου κέρδους.

Κριτήριο επιλογής η χαμηλότερη τιμή

Κριτήριο επιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων, που κρίνεται ότι είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη και σύμφωνα με τις επιβληθείσες υποχρεώσεις παροχή των υπηρεσιών για κάθε προκηρυχθείσα γραμμή, είναι το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για τη γραμμή αυτή.

Σε περίπτωση ισοδύναμων προσφορών ή προσφορών χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, ως κριτήρια επιλογής μεταξύ αερομεταφορέων για την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, που θα λαμβάνονται υπόψη είναι οι προτεινόμενες τιμές των ναύλων, ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων και η συχνότητα δρομολογίων εβδομαδιαίως καθώς και το δίκτυο πωλήσεων, η δυνατότητα σύνδεσης με γραμμές του εξωτερικού, η αξιοπιστία του αερομεταφορέα σε προηγούμενη ανάθεση εκμετάλλευσης γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας και η οικονομική κατάσταση του αερομεταφορέα.

Ανώτερες τιμές απλής διαδρομής

Σε ότι αφορά τους ναύλους όπως τονίζεται από την ΥΠΑ η τιμή αναφοράς απλής διαδρομής οικονομικής θέσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα εξής ποσά:

- μεταξύ Αθήνας – Αστυπάλαιας: 66,5 ευρώ
- μεταξύ Αθήνας – Ικαρίας: 60,2 ευρώ
- μεταξύ Αθήνας – Λέρου: 67,6 ευρώ
- μεταξύ Αθήνας – Μήλου: 49,7 ευρώ
- μεταξύ Θεσσαλονίκης– Σάμου : 84,4 ευρώ
- μεταξύ Θεσσαλονίκης – Χίου: 74 ευρώ
- μεταξύ Λήμνου – Ρόδου : 72,8 ευρώ
- μεταξύ Λήμνου – Μυτιλήνης: 49,7 ευρώ
- μεταξύ Λήμνου – Χίου: 49,7 ευρώ
- μεταξύ Λήμνου – Σάμου: 49,7 ευρώ
- μεταξύ Μυτιλήνης – Χίου: 41,5 ευρώ
- μεταξύ Μυτιλήνης – Σάμου: 49,7 ευρώ
- μεταξύ Μυτιλήνης – Ρόδου: 66,5 ευρώ
- μεταξύ Χίου – Σάμου: 41,5 ευρώ
- μεταξύ Χίου – Ρόδου: 55 ευρώ
- μεταξύ Σάμου – Ρόδου: 49,7 ευρώ
- μεταξύ Ρόδου – Κάσου : 47,6 ευρώ
- μεταξύ Ρόδου – Καρπάθου: 41,5 ευρώ
- μεταξύ Ρόδου – Σητείας : 56 ευρώ
- μεταξύ Καρπάθου – Σητείας: 56 ευρώ
- μεταξύ Κάσου – Σητείας: 50.8 ευρώ
- μεταξύ Καρπάθου – Κάσου: 35 ευρώ
- μεταξύ Αλεξανδρούπολης – Σητείας : 87,5 ευρώ
- μεταξύ Ακτίου – Σητείας : 87,5 ευρώ
- μεταξύ Αθήνας – Κυθήρων: 56 ευρώ
- μεταξύ Αθήνας – Νάξου: 70,7 ευρώ
- μεταξύ Αθήνας – Πάρου: 69,7 ευρώ
- μεταξύ Αθήνας – Καρπάθου: 81,2 ευρώ
- μεταξύ Αθήνας – Σητείας: 79,1ευρώ
- μεταξύ Αθήνας – Σκιάθου: 61,3 ευρώ
- μεταξύ Θεσσαλονίκης – Κέρκυρας : 78 ευρώ
- μεταξύ Ρόδου – Κω: 54 ευρώ
- μεταξύ Ρόδου – Καλύμνου: 58 ευρώ
- μεταξύ Ρόδου – Αστυπάλαιας : 60,2 ευρώ
- μεταξύ Ρόδου – Λέρου: 60,2 ευρώ
- μεταξύ Κω – Αστυπάλαιας: 60,2 ευρώ
- μεταξύ Κω – Καλύμνου: 48 ευρώ
- μεταξύ Κω – Λέρου: 54 ευρώ
- μεταξύ Αστυπάλαιας – Λέρου: 54 ευρώ
- μεταξύ Καλύμνου – Λέρου: 48 ευρώ
- μεταξύ Αστυπάλαιας – Καλύμνου: 50 ευρώ
- μεταξύ Κέρκυρας – Ακτίου: 48,7 ευρώ
- μεταξύ Κέρκυρας – Κεφαλονιάς: 48,7 ευρώ
- μεταξύ Κέρκυρας – Ζακύνθου: 60,2 ευρώ
- μεταξύ Κέρκυρας – Κυθήρων 65 ευρώ
- μεταξύ Ακτίου – Κεφαλονιάς: 43,5 ευρώ
- μεταξύ Ακτίου – Κυθήρων 53 ευρώ
- μεταξύ Ακτίου – Ζακύνθου: 48,7 ευρώ
- μεταξύ Κεφαλονιάς – Ζακύνθου: 48,7 ευρώ
- μεταξύ Κεφαλονιάς – Κυθήρων 50 ευρώ
- μεταξύ Ζακύνθου – Κυθήρων 48 ευρώ
- μεταξύ Αθήνας–Καλύμνου: 80 ευρώ
- μεταξύ Θεσσαλονίκης–Καλαμάτας: 92 ευρώ
- μεταξύ Αθήνας–Σκύρου: 53,6 ευρώ
- μεταξύ Θεσσαλονίκης –Σκύρου: 80,4 ευρώ
- μεταξύ Ρόδου–Καστελόριζου: 39 ευρώ

Να αναφέρουμε τέλος ότι οι τιμές αυτές μπορούν να αυξηθούν σε περίπτωση απρόβλεπτης αύξησης του κόστους λειτουργίας της γραμμής, για την οποία δεν ευθύνεται ο αερομεταφορέας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v