Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συγχρηματοδοτούμενα:Εγγυήσεις ζητούν οι τράπεζες

Την εγγύηση του Δημοσίου για την κυκλοφορία στους συγχρηματοδοτούμενους οδικούς άξονες ζητούν οι τράπεζες και οι εργολάβοι που έχουν σταματήσει τις εργασίες από πέρυσι δήλωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης.

Συγχρηματοδοτούμενα:Εγγυήσεις ζητούν οι τράπεζες
Την εγγύηση του Δημοσίου για την κυκλοφορία στους συγχρηματοδοτούμενους οδικούς άξονες ζητούν οι τράπεζες και οι εργολάβοι, που έχουν σταματήσει τις εργασίες από πέρυσι, δήλωσε χθες στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης.

Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Γ. Λαμπρόπουλου, ο υφυπουργός υποστήριξε πως «η αναστολή χρηματοδότησης των έργων, όχι μόνο της Ολυμπίας Οδού αλλά και των τριών άλλων συμβάσεων παραχώρησης, από την πλευρά των τραπεζών είναι αδικαιολόγητη». Και πρόσθεσε πως «οι παραχωρησιούχοι και οι τράπεζες ζητούν από το Δημόσιο να εγγυηθεί τα δάνεια και να πάρει το ρίσκο».

Ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, επί των ημερών του οποίου ανατέθηκαν οι πέντε οδικοί άξονες με συμβάσεις παραχώρησης, υποστήριξε πως το Δημόσιο δεν αναλαμβάνει το κυκλοφοριακό ρίσκο, όπως είχε πράξει στην περίπτωση της Αττικής Οδού.

Τώρα, με την κυκλοφορία στις εθνικές οδούς να παρουσιάζει μείωση από 10% έως 30%, οι τράπεζες ζητούν από το Δημόσιο να εγγυηθεί τα έσοδα των εργολάβων! Στην ουσία, ζητούν από τα μειωμένα έσοδα που θα έχει ούτως ή άλλως το Δημόσιο λόγω της χαμηλότερης κίνησης να δεσμευτούν χρήματα για την αποπληρωμή των δανείων στην περίπτωση όπου δεν επιβεβαιωθούν οι αρχικές προβλέψεις των συμβάσεων παραχώρησης.

Tα συνολικά έσοδα του Δημοσίου και των ιδιωτών από τους πέντε οδικούς άξονες, σε βάθος 30ετίας, το 2007 είχαν προϋπολογιστεί στα 60 δισ. ευρώ! Με βάση τις προβλέψεις που έγιναν σε περίοδο ευφορίας, τα έσοδα του Δημοσίου από τις 30ετείς συμβάσεις παραχώρησης θα προσέγγιζαν τα 20 δισ., ενώ των παραχωρησιούχων τα 40 δισ. ευρώ.

Ο κ. Μαγκριώτης προανήγγειλε πως δύσκολα θα κατασκευαστεί το τμήμα Πάτρας - Τσακώνας της Ολυμπίας Οδού, το οποίο βρίσκεται στον αέρα εν μέσω δικαστικών προσφυγών και παρέμβασης της Κομισιόν για παραβιάσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας. Στο τμήμα Πύργου - Τσακώνας, όπως είναι γνωστό, ασκήθηκαν ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας δύο προσφυγές κατά της από 30/5/2006 Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για το Τμήμα Αμαλιάδας - Τσακώνας Ν. Ηλείας και Μεσσηνίας, που αφορά τη διέλευση της Ολυμπίας Οδού από την περιοχή του Καϊάφα.

Το ΣτΕ, αφού έλαβε υπόψη την προειδοποιητική επιστολή καθώς και την αιτιολογημένη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εξέδωσε αποφάσεις με τις οποίες προβλέπεται η ακύρωση της ανωτέρω ΚΥΑ. Το υπουργείο Υποδομών, σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ, προχώρησε στη διερεύνηση των εναλλακτικών λύσεων στην περιοχή του Καϊάφα που δεν έγιναν δεκτές από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΣτΕ.

Κατά τον κ. Μαγκριώτη, «η θέση μου είναι ότι στην επόμενη προγραμματική περίοδο μπορεί και πρέπει να μελετηθεί και να κατασκευαστεί η ανατολική παράκαμψη της λίμνης Καϊάφα μέχρι τη Μεσσηνία». Ο υφυπουργός θεωρεί, δηλαδή, πως πρέπει να υπάρξει νέα χάραξη.

Για το τμήμα Πάτρας - Πύργου κατατέθηκαν, όπως είναι γνωστό, το 2006 δύο προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας από τους δήμους Βραχνέικων και Παραλίας καθώς και από την ΤΕΔΚ Αχαΐας, κατά της από 30/5/2006 Κοινής Υπουργικής Απόφασης έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για το υπόψη έργο, και ειδικότερα για τη χάραξη στην περιοχή των Βραχνέικων Αχαΐας (Ημικόμβος Μιντιλογλίου - Α/Κ Κάτω Αχαΐας μήκους 18 χλμ. περίπου).

Οι ανωτέρω προσφυγές συνεκδικάστηκαν έπειτα από τρεις αναβολές (3/3/2010, Νοέμβριος 2010 και 26/1/2010) και την παρέλευση πέντε ετών, τελικώς στις 16/3/2011 και αναμένεται η κοινοποίηση της απόφασης στο υπουργείο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v