Χριστούγεννα α λα… Ντίκενς περιμένει η αγορά

Το σύνολο του εμπορίου συνομολογεί ότι οι προσδοκίες για το τέταρτο, και πλέον εμπορικό, τρίμηνο της χρονιάς είναι πενιχρές. Η κρίση δεν επιτρέπει στους καταναλωτές να κάνουν αγορές. Οι έμποροι δεν βλέπουν φως.

Χριστούγεννα α λα… Ντίκενς περιμένει η αγορά
Το σύνολο του εμπορίου συνομολογεί ότι οι προσδοκίες για το δ΄ -και πλέον εμπορικό τρίμηνο της χρονιάς- είναι πενιχρές.

Στην πλειονότητά τους οι μεγάλοι εμπορικοί όμιλοι διένυσαν ένα κακό δίμηνο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου και εκτιμούν ότι ρυθμιστής των τελικών επιδόσεων θα είναι ο Δεκέμβριος, χωρίς ωστόσο να αναμένουν ουσιαστική ανάκαμψη.

Προχωρώντας δε ένα βήμα παρακάτω, εκτιμούν ότι η αγορά δεν έχει συναντήσει ακόμη τα χαμηλά της επίπεδα, προβλέποντας ότι και το 2012 θα είναι δύσκολη χρονιά, γεμάτη προκλήσεις, οξυμένο ανταγωνισμό για την προσάρτηση μεριδίων και προσπάθειας τιθάσευσης του κάθε κόστους, και κυρίως του χρηματοοικονομικού.

Για αβεβαιότητα όσον αφορά την εξέλιξη του τελευταίου μήνα της χρονιάς έκανε λόγο ο CEO του ομίλου Φουρλή, Απ. Πεταλάς, συμπληρώνοντας ότι η μείωση του εισοδήματος και η επιδρομή φόρων έχουν εξαντλήσει τα διαθέσιμα των καταναλωτών. Σύμφωνα με τα στοιχεία Οκτωβρίου - Νοεμβρίου, στις πωλήσεις του ομίλου σε συγκρίσιμη βάση (εξαιρουμένων των νέων προσθηκών από τo ΙΚΕΑ των Ιωαννίνων και τα νέα σημεία της Intersport) οι τάσεις είναι πτωτικές σε μονοψήφιο ποσοστό.

Αρνητικές ενδείξεις για τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο κατέγραψε και ο όμιλος Folli Follie όσον αφορά τις δραστηριότητές του στην εγχώρια αγορά. Ο πρόεδρος του ομίλου, Τζ. Κουτσολιούτσος εκτίμησε ότι η κρίση θα συνεχιστεί και το 2012, με την ελπίδα να υπάρξει σταθεροποίηση στα τέλη της νέας χρονιάς.

Σύμφωνα με τον CFO του ομίλου Σαράντη, Κων. Ροζακέα, το δίμηνο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου υπήρξε κακό εμπορικά κι επηρέασε το δ΄ τρίμηνο της χρήσης. Ο ίδιος θεωρεί κρίσιμο μήνα τον Δεκέμβριο και πιστεύει ότι αυτός θα καθορίσει την επίδοση του συγκεκριμένου διαστήματος.

Ακόμη και οι πιο ανθεκτικοί κρίκοι της λιανικής παραδέχονται ότι το τελευταίο και πλέον εμπορικό τρίμηνο της χρονιάς έχει ήδη δείξει ότι θα είναι αδύναμο σε σχέση με το επίσης κακό περυσινό δ΄ τρίμηνο.
 
Οι πωλήσεις στα μεγάλα εμπορικά κέντρα της Lamda Development υποχώρησαν τον Οκτώβριο, η αλυσίδα Jumbo -παρά το θετικό α΄ τρίμηνο της χρήσης της- διαπίστωσε μείωση της αγοραστικής κίνησης τον Οκτώβριο, ενώ κάμψη των πωλήσεων σε σχέση με το 2010 διαπιστώνει η πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v