Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πτώση κατά 20% στην αγορά ηλεκτρικών στο 8μηνο

Το μισό περίπου της αξίας της από τα υψηλά επίπεδα του 2008 έχει απολέσει η αγορά ηλεκτρικών σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK Analysis τα οποία παρουσιάστηκαν σε συνέδριο που διοργάνωσε το λιανικό δίκτυο Best Electric.

Πτώση κατά 20% στην αγορά ηλεκτρικών στο 8μηνο
Το μισό περίπου της αξίας της από τα υψηλά επίπεδα του 2008 έχει απολέσει η αγορά ηλεκτρικών σύμφωνα και με τα τελευταία στοιχεία της GfK Analysis τα οποία παρουσιάστηκαν το σαββατοκύριακο σε συνέδριο που διοργάνωσε το λιανικό δίκτυο Best Electric.

Οι συνολικές πωλήσεις όλων των δικτύων διανομής ηλεκτρικών έως το τέλος Αυγούστου κατήλθαν στα 990 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση κατά 19,9% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2010, ενώ ο όγκος των πωλούμενων τεμαχίων υποχώρησε στα 6.100.584 (-13,4%). Τη μεγαλύτερη πτώση της τάξης του -25,7% σε αξίες παρουσίασε η κατηγορία των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών (Μαύρες Συσκευές).

Όπως ανέλυσε στην ομιλία του ο κ. Σπύρος Καμηλέρης, Γενικός Διευθυντής GFK "είναι δύσκολο πλέον να αποδώσουμε την πτώση αυτή σε ένα συγκεκριμένο παράγοντα. Όμως, οι μεγάλες προσφορές και η δραστική μείωση της τιμής των προϊόντων συμπιέζει δραματικά την κερδοφορία αλλά και τη ρευστότητα των λιανικών επιχειρήσεων, οι οποίες παράλληλα έχουν να αντιμετωπίσουν σημαντικά ανελαστικά κόστη λειτουργίας των καταστημάτων τους".

Ο διευθύνων σύμβουλος της BSH Οικιακές Συσκευές Α.Β.Ε, κ. Ελευθέριος Ελευθεράκης, ο οποίος συμμετείχε στο συνέδριο, ανέφερε πως η διακράτηση και η αύξηση των μεριδίων πρέπει να είναι ο κύριος σκοπός των καταστημάτων, σε μία αγορά που καλείται να διορθώσει την αθρόα αύξηση που προηγήθηκε, και την οποία εν τέλει δεν αντέχει η Ελλάδα. Σύμφωνα με τον ίδιο, η συνολική επιφάνεια της λιανικής στην Ελλάδα, πρέπει να μειωθεί μακροπρόθεσμα περίπου κατά 40% σε σχέση με τα δεδομένα προ κρίσης.

Ο κ. Γ. Αργυράκης, Senior Sales Manager της Sony Hellas υπογράμμισε ότι οι τάσεις που διαμορφώνονται στην αγορά αφορούν την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων, όπου ο καταναλωτής αναζητά φθηνότερες τιμές, πιέζοντας τα μικτά περιθώρια κέρδους των καταστημάτων. Ο ίδιος εκτίμησε ότι σε αυτό το πλαίσιο, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επιμεληθούν τη δημιουργία ή τη συντήρηση του οn line δικτύου τους.

Όσον αφορά τις επιδόσεις της διοργανώτριας εταιρείας του συνεδρίου, της Βest Electric, ανακοινώθηκε ότι παρά την πίεση, η αλυσίδα αυξάνει σταδιακά το δίκτυό της, που σήμερα απαρτίζεται από 41 καταστήματα.

Σε επίπεδο οκταμήνου το δίκτυο πραγματοποίησε συνολικό τζίρο 40 εκατ. ευρώ και αύξησε το μερίδιο αγοράς του σε 4,04% έναντι 3,7% που ήταν το μερίδιό του το 2010.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v