ΕΡΓΟΣΕ: Πέντε δημοπρατήσεις για έργα €660 εκατ.

Έργα 660 εκατομμυρίων ευρώ θα πρέπει να δημοπρατήσει ως το τέλος του 2011 η ΕΡΓΟΣΕ, θυγατρική εταιρεία του ομίλου ΟΣΕ, η οποία έχει στην αρμοδιότητά της τα σιδηροδρομικά έργα.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΕΡΓΟΣΕ: Πέντε δημοπρατήσεις για έργα €660 εκατ.
Έργα 660 εκατομμυρίων ευρώ θα πρέπει να δημοπρατήσει ως το τέλος του 2011 η ΕΡΓΟΣΕ, θυγατρική εταιρεία του ομίλου ΟΣΕ, η οποία έχει στην αρμοδιότητά της τα σιδηροδρομικά έργα.
 
Η εταιρεία που παραμένει ουσιαστικά «ακέφαλη», αφού η θέση του διευθύνοντος συμβούλου έχει προκηρυχθεί μέσω του opengov.gr και οι ενδιαφερόμενοι έχουν προθεσμία ως το τέλος της εβδομάδας να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους, πρέπει να προχωρήσει σε μια σειρά διαγωνισμούς για κρίσιμα έργα που αφορούν στην ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

Μάλιστα σε μια εποχή που οι δημοπρατήσεις δημόσιων έργων είναι εξαιρετικά λιγοστές τα σιδηροδρομικά έργα αναμένονται ως μάνα εξ ουρανού από τις εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου.

Στις γραμμές Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Κόρινθος – Πάτρα τα δύο μεγάλα έργα

Σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της εταιρείας, όπως προκύπτει από έγγραφο που εστάλη στη Βουλή, η ΕΡΓΟΣΕ ως το τέλος του θα πρέπει να προχωρήσει στην δημοπράτηση των εξής έργων:

-Η κατασκευή της υποδομής της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 320 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση Προσπελασιμότητας» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.

-Η Κατασκευή Επιδομής της Ν.Δ.Σ.Γ. Τιθορέα – Δομοκός (με Ηλεκτροκίνηση και Ανακαίνιση Σταθμών Τιθορέας , Λιανοκλαδίου, Δομοκού και Κατασκευή Άνω Διάβασης στο Σ.Σ. Λιανοκλαδίου». Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 300 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.

Ανάταξη συστήματος Ηλεκτροκίνησης – Τηλεδιοίκησης Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Αχαρναί – Τιθορέα». Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 22 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από Εθνικούς Πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

-«Υπολειπόμενες εργασίας κατασκευής κάτω διάβαση στη θέση Σαραγιά και κάτω διάβασης στη θέση Γκαζέλο και κατασκευή δύο Α.Σ.Ι.Δ. της γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα».

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 3,1 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Ε.Π. «Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Ήπειρος 2007 – 2013» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.

-«Ολοκλήρωση υπολειπόμενων εργασιών υποδομής της παραλλαγής της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Ειδομένης στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη». Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 14,350 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ε.Π. «Μακεδονία – Θράκη 2007 – 2013» στα πλαίσια του ΕΣΠΑ.

«Μάχη» κατασκευαστών για το Θριάσιο

Την ίδια στιγμή σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαγωνιστικές διαδικασίες για έργα που είχε προκηρύξει το προηγούμενο διάστημα η εταιρεία. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει ο διαγωνισμός για το έργο Β΄ λειτουργικής φάσης του συγκροτήματος Θριασίου Πεδίου, προϋπολογισμού δημοπράτησης 122 εκατ. ευρώ που βρίσκεται σε εξέλιξη χωρίς όμως να έχει προκύψει ανάδοχος.

Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός διεξήχθη στα τέλη Σεπτεμβρίου και ενδεικτικό του ενδιαφέροντος των κατασκευαστικών εταιρειών είναι ότι όλοι οι «μεγάλοι» του κλάδου έδωσαν το παρών καταθέτοντας προτάσεις.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες από τις οικονομικές προσφορές που κατατέθηκαν την μεγαλύτερη έκπτωση με ποσοστό 33,97% φέρεται να προσφέρει το κοινοπρακτικό σχήμα Ιντρακάτ Α.Ε. - ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε., ακολούθησε η ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε., με έκπτωση 32,47%, το σχήμα J&P AΒΑΞ - ΕΤΕΘ με έκπτωση 31,65%, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - ALSTOM με έκπτωση 30,59% και η ΤΕΡΝΑ με έκπτωση 30,20%.

Πρόκειται για το σημαντικότερο σιδηροδρομικό έργο της Αττικής καθώς με την υλοποίησή του θα ολοκληρωθεί το τερματικό του Θριάσιου Πεδίου στο οποίο θα συγκεντρωθούν πλειάδα σημαντικών λειτουργιών του Σιδηρόδρομου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v