Μετρό: Βρέθηκε μειοδότης για Χαϊδάρι - Πειραιά

Μπορεί έπειτα από χρόνια να επιλέχτηκε αυτές τις μέρες μειοδότης για την επέκταση του μετρό από Χαϊδάρι έως Πειραιά, όμως τα περισσότερα κρίσιμα μέτωπα του έργου στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται στον αέρα.

Μετρό: Βρέθηκε μειοδότης για Χαϊδάρι - Πειραιά
Μπορεί έπειτα από χρόνια να επιλέχτηκε αυτές τις μέρες μειοδότης για την επέκταση του μετρό από το Χαϊδάρι έως τον Πειραιά (η κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ - Ghella SPA - Alstom Transport), όμως τα περισσότερα κρίσιμα μέτωπα του έργου στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται στον αέρα.

Στην κυβέρνηση ευελπιστούν πως οι επτά σταθμοί του μετρό που είναι σχεδόν ολοκληρωμένοι θα τεθούν σε λειτουργία εντός 6 έως 12 μηνών. Πρώτα πρέπει η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής να δώσει το πράσινο φως ώστε να υπογραφεί η σύμβαση με τη Siemens για να προχωρήσουν τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.

Κάποιοι συνδέουν τις πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες εντός των ημερών θα δοθεί η έγκριση για τη σύμβαση με τη Siemens, με τη σημερινή επίσκεψη του αντικαγκελαρίου της Γερμανίας Φίλιπ Ρέσλερ.

Η πραγματικότητα είναι πως ο χρόνος πιέζει. Προ ημερών, ο υφυπουργός υποδομών Γ. Μαγκριώτης είχε δηλώσει στη Βουλή πως, αν οι επτά σταθμοί δεν παραδοθούν μέχρι τον προσεχή Ιούνιο, κινδυνεύουμε να χάσουμε την κοινοτική χρηματοδότηση (ύψους άνω των 450 εκατ. ευρώ) για το σύνολο του έργου και όχι μόνο για το τμήμα που θα υλοποιήσει η Siemens.

Οι σταθμοί που είναι προς παράδοση στην επέκταση προς το Περιστέρι είναι δύο (Περιστέρι, Ανθούπολη), στην επέκταση προς το Ελληνικό τέσσερις (Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό) και στο τμήμα προς το Χαϊδάρι ένας (Αγία Μαρίνα).

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Αττικό Μετρό, η επέκταση προς το Ελληνικό έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό περίπου 95%, ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό ολοκλήρωσης προς το Χαϊδάρι και την Ανθούπολη.

Η επέκταση προς τον Πειραιά, που από την αρχή της εβδομάδας έχει μειοδότη, αλλά είναι άγνωστο πότε θα έχει και ανάδοχο, είναι προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας 7,6 χιλιομέτρων και έξι σταθμών στις περιοχές Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο.

Όταν τεθεί σε λειτουργία θα εξυπηρετεί περισσότερους από 135.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.

Από την πορεία της οικονομίας θα εξαρτηθεί ο χρόνος δημοπράτησης της πολυδιαφημισμένης νέας γραμμής 4. Η μελέτη βρίσκεται σε εξέλιξη και στο υπουργείο Υποδομών υποστήριζαν πρόσφατα πως το πρώτο τμήμα (από το Άλσος Βεΐκου μέχρι τον σταθμό Ευαγγελισμός), μήκους 8,5 χιλιομέτρων και 9 σταθμών, μπορεί να δημοπρατηθεί στο τέλος του επόμενου έτους.

Υπό μελέτη είναι και η επέκταση από την Ανθούπολη προς το Ίλιον, μήκους 3,5 χιλιομέτρων, η οποία θα περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των δύο επεκτάσεων φτάνει το 1,4 δισ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v