Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κόντρα στο ρεύμα τα εμπορικά κέντρα

Θετική πορεία στο εκπτωτικό δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου, σε αντίθεση με την υποχώρηση κατά 20% της αγοράς ένδυσης και του ευρύτερου λιανεμπορίου, παρουσίασαν τα μεγάλα εμπορικά κέντρα.

Κόντρα στο ρεύμα τα εμπορικά κέντρα
Θετική πορεία στο εκπτωτικό δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου, σε αντίθεση με την υποχώρηση κατά 20% της αγοράς ένδυσης και του ευρύτερου λιανεμπορίου, παρουσίασαν τα μεγάλα εμπορικά κέντρα, πιστοποιώντας την αύξηση των μεριδίων που καρπώνονται πλέον οι οργανωμένες αγορές έναντι των ανοιχτών παραδοσιακών αγορών.

Τόσο τα ώριμα εμπορικά κέντρα της πρωτεύουσας όσο και οι νέες αφίξεις φαίνεται να συγκεντρώνουν την όποια αγοραστική κίνηση, γεγονός που μεταφράζεται σε αύξηση αφενός της επισκεψιμότητας και αφετέρου των τζίρων.

Ειδικότερα:

* Στο διάστημα Ιουλίου - Αυγούστου, το Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη παρουσίασε βελτίωση στην επισκεψιμότητα σε ποσοστό 5% και αύξηση στον τζίρο κατά 2% έναντι του περυσινού αντίστοιχου διαστήματος.

Στο The Mall Athens σημειώθηκε αύξηση τόσο των επισκεπτών κατά 2% όσο και του τζίρου σε ποσοστό 1%, ενώ το νεότερο εμπορικό κέντρο του ομίλου Lamda Development, το Golden Hall, παρουσίασε αύξηση στον τζίρο και στον αριθμό των επισκεπτών κατά 5% και 6% αντίστοιχα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Lamda Development, το σύνολο της χρονιάς θα κλείσει με πτώση κοντά στο 7% για τα τρία εμπορικά της κέντρα (The Mall, Golden Hall και Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη). Στο α΄ εξάμηνο, πάντως, τα δύο παλαιότερα εμπορικά συγκροτήματα του ομίλου παρουσίασαν συγκρατημένη πτώση τζίρου και μικρές απώλειες στην κερδοφορία, ενώ σε θετικό έδαφος κινήθηκε το Golden Hall.

Ειδικότερα, το Mediterranean Cosmos, το πιο ώριμο εμπορικό κέντρο της Lamda Development, με έδρα στη Θεσσαλονίκη, παρουσίασε πτώση τζίρου της τάξεως του 10%, ενώ η λειτουργική κερδοφορία σημείωσε μικρότερη υποχώρηση κατά 4%.

Επίσης, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η επαναλαμβανόμενη κερδοφορία του κέντρου σημείωσε κάμψη σε ποσοστό 3,9%, στα 7,3 εκατ. ευρώ από 7,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Επισημαίνεται ότι για τον εν λόγω εμπορικό πόλο προετοιμάζονται αλλαγές στο προϊοντικό του μίγμα με την προσθήκη του πολυκαταστήματος Attica από το 2012.

Όσον αφορά στο The Mall, ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων υποχώρησε κατά 10,4%, τα κέρδη EBITDA σε ποσοστό 4%, ενώ η επαναλαμβανόμενη κερδοφορία σημείωσε και αυτή πτώση κατά 2,6%. Με θετικό πρόσημο κινήθηκε το Golden Hall: ο τζίρος των καταστημάτων στο α΄ εξάμηνο αυξήθηκε οριακά σε ποσοστό 1%, τα κέρδη EBITDA σημείωσαν επίσης άνοδο κατά 2%, ενώ η επαναλαμβανόμενη κερδοφορία βελτιώθηκε σε ποσοστό 2,4%.

* Σταθερές πωλήσεις, αλλά αυξημένη επισκεψιμότητα καταγράφει το εμπορικό κέντρο Athens Heart του ομίλου Pasal Development. Στο επτάμηνο του 2011 η επισκεψιμότητα εμφάνισε άνοδο κατά 5%, ενώ οι πωλήσεις τον Αύγουστο παρέμειναν σταθερές σε σχέση με πέρυσι. Σταθερές πωλήσεις παρουσίασε επίσης στο εκπτωτικό διάστημα το πολυκατάστημα Attica στο City Link, ενώ την ίδια περίοδο το αδελφό πολυκατάστημα εντός του Golden Hall ενίσχυσε τις πωλήσεις του κατά 4%.

* Με επιδόσεις που αναθεωρούν προς τα πάνω τις εκτιμήσεις για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του κινείται το Athens Metro Mall, το οποίο εγκαινιάστηκε τον Νοέμβριο του 2010. Ειδικότερα, η κίνηση στο δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου ήταν θετική, ωθώντας τις συνολικές πωλήσεις του κέντρου στα 60 εκατ. ευρώ στο οκτάμηνο της λειτουργίας του.
 
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, η διαχειρίστρια εταιρεία του κέντρου, η Talima Ventures, υπολογίζει ότι ο αρχικός στόχος για κύκλο εργασιών της τάξεως των 75 εκατ. ευρώ θα ξεπεραστεί άνετα και εκτιμάται πως μπορεί να αγγίξει ακόμη και τα 95 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v