Σκληραίνει τη στάση της η κυβέρνηση

Τακτική μαστιγίου και καρότου φαίνεται πως υιοθετεί η κυβέρνηση απέναντι στους εργολάβους που διαχειρίζονται τους πέντε κρίσιμους οδικούς άξονες που κατασκευάζονται μέσω συμβάσεων παραχώρησης.

Σκληραίνει τη στάση της η κυβέρνηση
Τακτική μαστιγίου και καρότου φαίνεται πως υιοθετεί η κυβέρνηση απέναντι στους εργολάβους που διαχειρίζονται τους πέντε κρίσιμους οδικούς άξονες που κατασκευάζονται μέσω συμβάσεων παραχώρησης.

Η πρώτη κίνηση έγινε με προσφυγή της Εγνατίας Οδού ΑΕ (που εποπτεύει τον άξονα Μαλιακός – Κλειδί για λογαριασμό του δημοσίου) κατά την κοινοπραξίας «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» με την οποία ζητά αποζημίωση 50 εκατ. ευρώ.

Η «Εγνατία Οδός» ζητά την ενεργοποίηση της ρήτρας για υπέρβαση της 2ης αποκλειστικής προθεσμίας που περιλαμβάνει και τα έργα προστασίας από τις βροχοπτώσεις στα Τέμπη.

Η εκπρόσωπος της κοινοπραξίας Ειρ. Ζαβρίδου, με δηλώσεις στην εφημερίδα «Ελευθερία» της Λάρισας αμφισβητεί τις αιτιάσεις του δημοσίου και υποστηρίζει πως και η «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» έχει επίσης κινηθεί δικαστικά για να αποκρούσει το αίτημα καταβολής των 50 εκατ. ευρώ.

Οι εργολήπτες (συμμετέχουν η Hochtief, η Vinci, η Ελλάκτωρ, η J&P, η ΑΘΗΝΑ και η ΑΕΓΕΚ) έχουν προσφύγει στη διαιτησία κατά του δημοσίου για σειρά θεμάτων όπως τα προβλήματα με τις πτώσεις βράχων στα Τέμπη, οι καθυστερήσεις στην εγκατάσταση / λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων, κλπ.

Το δημόσιο ενεργοποιεί για πρώτη φορά τις ρήτρες που προβλέπονται από τις συμβάσεις παραχώρησης τις οποίες υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση. Το ίδιο μοντέλο που ακολουθεί στον άξονα «Μαλιακός – Κλειδί» θα ακολουθήσει και στους υπολοίπους (Ολύμπια Οδός, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας, Ιόνια Οδός και Κόρινθος – Τρίπολη - Καλαμάτα).

Επιπλέον, όπως έγραψε προ ημερών το «Euro2day», επιχειρεί να παρακολουθήσει στενότερα τα έσοδα από τα διόδια. Οι εργολήπτες – που στην ουσία έχουν σταματήσει τα έργα από τον περασμένο Νοέμβριο - υποστηρίζουν πως τα έσοδα από τα διόδια διατίθενται για τη συντήρηση των οδικών αξόνων. Το δημόσιο ζητεί περισσότερες λεπτομέρειες για τα έσοδα, ενώ από τις τράπεζες (η πλειοψηφία των δανείων προέρχεται από ελληνικά πιστωτικά ιδρύματα) ζητεί να εξηγήσουν γιατί θεωρούν τα έργα μη βιώσιμα και έχουν σταματήσει τη χρηματοδότηση.

Κατασκευαστές και τράπεζες επισημαίνουν πως λόγω της κρίσης έχουν τιναχθεί στον αέρα οι προβλέψεις για την κυκλοφορία. Υποστηρίζουν πως οι διελεύσεις έχουν μειωθεί από 10% - 30% ανάλογα με τον οδικό άξονα και οι τραπεζίτες ζητούν πρόσθετες εγγυήσεις από το δημόσιο ώστε να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση. Το αδιέξοδο είναι πλήρες, όπως προέκυψε και από πρόσφατη ενημέρωση που είχε ο ίδιος ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου. Γι' αυτό μάλλον υπήρξε και η σχετική κινητοποίηση καθώς τα πέντε οδικά έργα θεωρούνται άμεση προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Η στάση εργασιών έχει οδηγήσει στην ανεργία εκατοντάδες εργάτες ανά την Ελλάδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v