Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα οδικά & σιδηροδρομικά έργα στο νέο Ρυθμιστικό

Η νέα γραμμή 4 του μετρό και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού είναι μόνο δύο από τα έργα που περιλαμβάνει το νέο ρυθμιστικό σχέδιο για την Αθήνα. Ένα μεγάλο τμήμα του νέου ρυθμιστικού συνδέεται με αναπλάσεις.

Τα οδικά & σιδηροδρομικά έργα στο νέο Ρυθμιστικό
Η νέα γραμμή 4 του μετρό και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, για τις οποίες είχε γράψει προ ημερών το Euro2day, είναι μόνο δύο από τα έργα που περιλαμβάνει το νέο ρυθμιστικό σχέδιο για την Αθήνα.

Ένα μεγάλο τμήμα του νέου ρυθμιστικού συνδέεται με αναπλάσεις (από το Ελληνικό μέχρι την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου), αλλά οι τεχνικές εταιρίες έχουν εντοπίσει και σειρά σημαντικές παρεμβάσεις σε οδικούς άξονες, μέσα σταθερής τροχιάς κ.λπ.

Με ενδιαφέρον παρακολουθούν οι διοικήσεις των κατασκευαστικών ομίλων την πρόβλεψη γαι μεταστροφή της παραδοσιακά ακμαίας οικοδομικής δραστηριότητας προς τις αναπλάσεις με βιοκλιματικό χαρακτήρα, με σημαντικότερα παραδείγματα τις μεγάλες παρεμβάσεις στα κέντρα Αθήνας και Πειραιά και στο θαλάσσιο μέτωπο.

Στα σιδηροδρομικά έργα προβλέπεται η ολοκλήρωση της Γραμμής Υψηλής Ταχύτητας (ΣΓΥΤ) Αθηνών - Θεσσαλονίκης με νέο κλάδο Ελευσίνα - Θήβα, για τη συντόμευση κατά 30 χλμ. της διαδρομής και την απόδοση της υφιστάμενης γραμμής Αθήνας - Θήβας - Χαλκίδας αποκλειστικά σε προαστιακή χρήση.

Προβλέπεται, επίσης, η επέκταση του προαστιακού από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» μέχρι το Λαύριο καθώς και η κατασκευή της διακλάδωσης Δουκ. Πλακεντίας - Ραφήνας. Ο διάδρομος της παλαιάς γραμμής Λαυρίου στο τμήμα σιδηροδρομικός σταθμός Κάντζας - Παιανίας μέχρι Κορωπί διατηρείται για μελλοντική χρήση από μέσο σταθερής τροχιάς.

Μία ακόμα διακλάδωση (Ισθμός - Λουτράκι) σχεδιάζεται για τον προαστιακό, όπως και η επαναλειτουργία της παλαιάς γραμμής του ΟΣΕ στο τμήμα Αγ. Ανάργυροι - Ελευσίνα - Μέγαρα (π.χ. με υποστήριξη τραμ ή ελαφρύ μετρό).

Με ελαφρύ μετρό (ή λεωφορειόδρομο ταχείας κυκλοφορίας) επιδιώκεται η υποστήριξη της γραμμή Ελληνικό - Βάρη - Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».

Η νέα γραμμή του μετρό Περισσός - Γαλάτσι - Κυψέλη - Πανεπιστήμιο - Ευαγγελισμός - Ζωγράφου - Μαρούσι - Λυκόβρυση / Εθνική Οδός Αθ. - Θεσ/νίκης, με τη διακλάδωση Ευαγγελισμός - Βύρωνας - Άνω Ηλιούπολη (γραμμή 4) με προοπτική μελλοντικής εξυπηρέτησης του πανεπιστημιακού συγκροτήματος Ζωγράφου - Ιλισίων.

Εξαιρετικά φιλόδοξος εμφανίζεται ο σχεδιασμός του ρυθμιστικού σχεδίου για νέες γραμμές τραμ ή ελαφρύ μετρό.

Αποτελείται από τις ακόλουθες γραμμές και κλάδους:

o Σύνταγμα - Π. Φάληρο - Βούλα (λειτουργεί)
o Π. Φάληρο - ΣΕΦ - Πειραιάς (λειτουργεί)
o Σύνταγμα - Πλ. Αιγύπτου - Άνω Πατήσια
o Στ. Λαρίσης - Νοσοκομεία Παίδων / Γουδί
o Καμίνια - Φρεαττύδα / Χατζηκυριάκειο
o Πειραιάς - Κερατσίνι - Πέραμα
o Ελληνικό - Σταθμός Μετρό Αργυρούπολης
o Πειραιάς - Τζιτζιφιές - Λεωφ. Θησέως - Φιξ
o Λιμένας Κρουαζιερόπλοιων (Πειραϊκή) - Ακτή Ξαβερίου - Ακτή Κονδύλη - Ηετιώνεια Ακτή - Δραπετσώνα: ειδικό μέσο σταθερής τροχιάς για την εσωτερική εξυπηρέτηση της λιμενικής ζώνης.

Επειδή δεν είναι σίγουρο πως όλες οι γραμμές τραμ θα είναι βιώσιμες, προτείνεται η αντικατάσταση ορισμένων με ταχείς λεωφορειόδρομους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v