Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αλλαγές στο ν/σ για τυχερά παιχνίδια

«Νερό στο κρασί της» βάζει η κυβέρνηση στο σχέδιο νόμου για τα τυχερά παιχνίδια, καθώς διευρύνονται οι αντιδράσεις από ισχυρούς «παίκτες» και εκπνέει η προθεσμία που έχει θέσει η Κομισιόν (8 Αυγούστου).

Αλλαγές στο ν/σ για τυχερά παιχνίδια
«Νερό στο κρασί της» βάζει η κυβέρνηση στο σχέδιο νόμου για τα τυχερά παιχνίδια, καθώς διευρύνονται οι αντιδράσεις από ισχυρούς «παίκτες» και εκπνέει η προθεσμία που έχει θέσει η Κομισιόν (8 Αυγούστου) έπειτα από τις ενστάσεις τις οποίες διατύπωσε η Μάλτα.

Ήδη στο κείμενο του νομοσχεδίου, όπως κατατέθηκε στη Βουλή, αντιμετωπίζεται μία από τις ενστάσεις της Μάλτας, στην οποία εδρεύουν οι περισσότερες εταιρίες διαδικτυακού στοιχήματος: Πρόκειται για τον παράλογο όρο σύμφωνα με τον οποίο ο υποψήφιος για άδεια έπρεπε να φέρει εγγυητική επιστολή από τράπεζα εγκατεστημένη στην Ελλάδα. Τώρα αρκεί η τραπεζική εγγύηση από πιστωτικό ίδρυμα της Ε.Ε.

Κυβερνητικά στελέχη που παρακολουθούν τις συζητήσεις με την Κομισιόν, η οποία πρόσφατα έστειλε αιτιολογημένη γνώμη και στη Γερμανία για αντίστοιχο νομοσχέδιο, υποστηρίζουν πως θα υπάρξουν βελτιώσεις. Το σχέδιο νόμου κατατέθηκε προκειμένου να κερδηθεί χρόνος εξαιτίας των ασφυκτικών περιθωρίων στην ιδιωτικοποίηση του ΟΠΑΠ και του ΟΔΙΕ, υποστηρίζουν. Οι ίδιοι θεωρούν πως οι δύο ιδιωτικοποιήσεις θα έχουν πρόβλημα αν δεν ξεκαθαριστεί το πλαίσιο της αγοράς. «Δεν μπορείς να πάρεις τα ίδια χρήματα όταν βρίσκεσαι υπό την απειλή του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου», επισημαίνουν.

Οι ενστάσεις των εταιριών, όπως η Betfair και η Sportingbet, που έχουν κινηθεί κατά του ελληνικού σχεδίου νόμου, εστιάζονται, μεταξύ άλλων:

*Στο γεγονός πως ο υποψήφιος για άδεια διαδικτυακού στοιχήματος πρέπει να έχει έδρα την Ελλάδα ή επίσημο υποκατάστημα.

*Στον περιορισμό των διαθέσιμων αδειών (μολονότι το σχέδιο νόμου προβλέπει την παροχή μέχρι και 50 αδειών!).

*Στην απαίτηση για ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο 200.000 ευρώ προκειμένου να διεκδικήσει μία εταιρία την άδεια.

*Στην υποχρέωση των εταιριών να διανέμουν τα κέρδη μόνο μέσω τραπεζών που διαθέτουν υποκατάστημα στην Ελλάδα.

Η εμπειρία από το μπλόκο της Κομισιόν στο γερμανικό σχέδιο δείχνει, πάντως, πως τα προβλήματα για το ελληνικό δημόσιο δεν σταματούν εδώ. Οι Γερμανοί συμφώνησαν να προχωρήσουν σε αλλαγές τον Απρίλιο, αλλά «πάγωσαν» κάθε πρωτοβουλία μέχρι τον προσεχή Οκτώβριο.

Για παράδειγμα, οι εταιρίες επισημαίνουν πως το ελληνικό σχέδιο νόμου δεν αποσαφηνίζει τους τύπους παιχνιδιών που μπορούν να προσφέρουν όσοι πάρουν άδειες διαδικτυακού στοιχήματος. Στην περίπτωση της Γερμανίας, η Κομισιόν θεώρησε ότι παραβιάζονται κοινοτικοί κανόνες, γιατί το σχέδιο επέτρεπε μόνο σε εγκατεστημένα καζίνο να παρέχουν κάποια online παιχνίδια «τύπου καζίνο». Στο ελληνικό νομοσχέδιο δεν ξεκαθαρίζεται η κατάσταση και οι εταιρίες μιλούν για σωρεία πρακτικών, τεχνικών και νομικών ασαφειών.

«Είναι απορίας άξιο πώς οι ελληνικές αρχές θεώρησαν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αξιολογήσει με διαφορετικό τρόπο τα σχέδια που καταθέτει κάθε κράτος-μέλος και δεν θα εφαρμόσει κοινά πρότυπα και προδιαγραφές», δηλώνει στέλεχος που παρακολουθεί την αγορά τυχερών παιχνιδιών.

Και στην περίπτωση της Γερμανίας η Κομισιόν θεώρησε πως ο περιορισμός των αδειών στοιχηματισμού σε επτά, την ίδια στιγμή όπου το πρώην μονοπώλιο των τυχερών παιχνιδιών δεν χρειάζεται να διεκδικήσει νέα άδεια, παραβιάζει το κονοτικό δίκαιο. Ο ΟΠΑΠ λαμβάνει αυτοδικαίως άδεια διαδικτυακού στοιχηματισμού; Ούτε αυτό ξεκαθαρίζεται στο σχέδιο νόμου, το οποίο είναι σαφές στην περίπτωση των VLTs (φρουτάκια), όπου ο ΟΠΑΠ παίρνει τις 16.500 από τις 35.000 παιχνιδομηχανές.

Στη Γερμανία υπήρξαν σοβαρές αντιδράσεις και για την υψηλή φορολογία: Το 16,67% κάθε στοιχήματος ήταν φόροι, ποσοστό που θεωρήθηκε υψηλό από τις εταιρίες. Η Κομισιόν θεώρησε πως η φορολογία είναι εσκεμμένα υψηλή προκειμένου να προστατέψει το πρώην μονοπώλιο έναντι των διαδικτυακών ανταγωνιστών του.

Στο γερμανικό σχέδιο οι διαδικτυακοί «παίκτες» μπορούσαν να λειτουργήσουν μόνο 350 πρακτορεία ανά άδεια. Στο πρώην μονοπώλιο επιτρεπόταν να λειτουργεί όσα πρακτορεία επιθυμεί. Και αυτό θεωρήθηκε παραβίαση του κοινοτικού δικαίου. Το ελληνικό σχέδιο νόμου δεν αναφέρει πόσα πρακτορεία και με ποιους όρους μπορούν να διαθέτουν οι εταιρίες διαδικτυακού στοιχηματισμού.

Σοβαρές ενστάσεις υπάρχουν, όπως έγραψε προ ημερών το Euro2day, σχετικά με την παράλογη πρόβλεψη για έκδοση «κάρτας τζογαδόρου» για κάθε παίκτη που θέλει να δοκιμάσει την τύχη του στα VLTs ή στο Διαδίκτυο. Τα υψηλά πρόστιμα (άνω των 7.000 ευρώ) στην ουσία θα οδηγήσουν σε αύξηση του παράνομου στοιχηματισμού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v