Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Από Τετάρτη η διαβούλευση για ρυθμιστικό Αθηνών

Δύο μεγάλα έργα, που σχεδιάζονται χρόνια, περιλαμβάνονται στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας το οποίο, αν δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις, θα δοθεί προς δημόσια διαβούλευση την ερχόμενη Τετάρτη.

Από Τετάρτη η διαβούλευση για ρυθμιστικό Αθηνών
Δύο μεγάλα έργα, που σχεδιάζονται χρόνια, περιλαμβάνονται στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας, το οποίο, αν δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις, θα δοθεί προς δημόσια διαβούλευση την ερχόμενη Τετάρτη.

Πρόκειται για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, έργο το οποίο είχε δημοπρατηθεί όπως-όπως το 2000, αλλά στη συνέχεια υπήρξε πλήρης ανατροπή του σχεδιασμού και ακύρωση του διαγωνισμού, και για τη γραμμή 4 του μετρό (Περισσός - Ευαγγελισμός - Μαρούσι - Λυκόβρυση).

Με δεδομένο πως το συνολικό κόστος των δύο έργων αγγίζει τα 5 δισ. ευρώ, οι τεχνικές εταιρίες είναι επιφυλακτικές, αλλά θεωρούν πως με το νέο ρυθμιστικό σχέδιο μπαίνει το νερό στ’ αυλάκι.

Τόσο για τη γραμμή 4 του μετρό όσο και για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού απαιτήθηκαν περίπου 20 χρόνια σχεδίων, τα οποία μεταβλήθηκαν ουκ ολίγες φορές. Από το 1995 υπήρχαν σκέψεις για τη νέα γραμμή, η οποία θα διέρχεται από εξαιρετικά πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας που δεν εξυπηρετούνται με μέσο σταθερής τροχιάς, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη κ.ά. Η Αττικό Μετρό είχε υποστηρίξει πως η οριστική μελέτη για τη νέα γραμμή θα δημοπρατηθεί εντός του 2011.

Πάντως, τα τεράστια κονδύλια που απαιτούνται για τις νέες επεκτάσεις του μετρό (η επέκταση προς τον Πειραιά έχει κολλήσει στις ενστάσεις των εργολάβων και η επέκταση προς το Ελληνικό στην καθυστέρηση υπογραφής σύμβασης με τη Siemens) είναι θέμα που απασχολεί το υπουργείο Υποδομών.

Οι ιδέες των συμβούλων του πρώην υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά για χρηματοδότηση της γραμμής 4 μέσω των εσόδων που θα είχε το Δημόσιο από τη διαχείριση της Αττικής Οδού (που υποτίθεται πως θα επέστρεφε νωρίτερα στο κράτος, με βάση τους όρους της σύμβασης παραχώρησης) δεν θεωρούνται ρεαλιστικές στις νέες συνθήκες.

Θέμα κονδυλίων δεν τίθεται όμως για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, οι οποίες επίσης θα περιλαμβάνονται στο νέο ρυθμιστικό σχέδιο της πρωτεύουσας. Το έργο θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης και πιθανόν θα ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιο της Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι Α.Ε., της εταιρίας που δημιουργείται ώστε να ενοποιηθούν οι συμμετοχές του Δημοσίου στα συγχρηματοδοτούμενα οδικά έργα.

Έπειτα από τις συνεχείς αλλαγές στη χάραξη και στον τρόπο κατασκευής του έργου, φαίνεται πως η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού (από την Καισαριανή μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης) θα είναι σχεδόν στο σύνολό της υπόγεια. Η σήραγγα του Υμηττού, που θα ξεκινά από το Ελληνικό, θα βελτιώσει την πρόσβαση των νοτίων προαστίων στο αεροδρόμιο. Υπόγειο θα είναι και το τμήμα από τον Βύρωνα προς την πύλη της Πανεπιστημιούπολης, στα σύνορα Καισαριανής - Ζωγράφου. Η νέα χάραξη θεωρείται περισσότερο ρεαλιστική, αφού η υπογειοποίηση τμημάτων και η σαφώς μικρότερη σήραγγα στον Υμηττό θα συμβάλουν στον περιορισμό των αντιδράσεων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v