"Μαχαίρι" σε δαπάνες από 8 στα 10 νοικοκυριά

Κάθε πέρυσι και καλύτερα για τα ελληνικά νοικοκυριά, τα οποία μήνα με τον μήνα περιορίζουν ακόμη περισσότερο τις δαπάνες τους για να αντεπεξέλθουν στη συρρίκνωση του εισοδήματός τους και στην αύξηση των φόρων.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Μαχαίρι σε δαπάνες από 8 στα 10 νοικοκυριά
Κάθε πέρυσι και καλύτερα για τα ελληνικά νοικοκυριά, τα οποία μήνα με τον μήνα περιορίζουν ακόμη περισσότερο τις δαπάνες τους, προκειμένου να αντεπεξέλθουν αφενός στη συρρίκνωση του εισοδήματός τους και αφετέρου στην αύξηση των έμμεσων και των άμεσων φόρων, που ροκανίζουν το πορτοφόλι τους.

Ενδεικτικό της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στην αγορά είναι ότι μέσα σε έναν χρόνο, δηλαδή από τον Μάρτιο του 2010 μέχρι και τον φετινό Μάρτιο, έχει αυξηθεί με γεωμετρική πρόοδο το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνουν ότι έχουν μειώσει τις δαπάνες στο νοικοκυριό τους, περιορίζοντας την καταναλωτική τους συμπεριφορά, λόγω της οικονομικής ύφεσης και της αβεβαιότητας που επιφέρει αυτή.

Έτσι, ενώ τον Μάρτιο του 2010
το ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών που δήλωσε ότι είχε προχωρήσει σε περικοπές δαπανών ήταν μόνο(!) 52% και τον Σεπτέμβριο του 2010 66%, τον φετινό Μάρτιο το ποσοστό αυτό εκτοξεύθηκε στο 83% στο σύνολο του δείγματος.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Τα αποκαλυπτικά αυτά στοιχεία για την κατάσταση στα ελληνικά νοικοκυριά προκύπτουν από έρευνα "LIFESTYLES" της FOCUS BARI με θέμα "O Αντίκτυπος της Οικονομικής Κρίσης στα Ελληνικά Νοικοκυριά".

Ειδικότερα, ως βασικότερος λόγος που οδήγησε στις περικοπές δαπανών και στον περιορισμό της κατανάλωσης εμφανίζεται η πραγματική μείωση του εισοδήματος για 6 στους 10 Έλληνες (σχεδόν οι διπλάσιοι δηλαδή σε σχέση με όσους δήλωναν το ίδιο πέρυσι) και για προληπτικούς λόγους 2 στους 10.

Σύμφωνα με την έρευνα της FOCUS BARI, οι περικοπές των δαπανών αφορούν σε διάφορους τομείς και δραστηριότητες της ζωής, με κυριότερους τον τομέα της ψυχαγωγίας, της ένδυσης και υπόδησης και της αναψυχής. Επίσης, οι μισοί σχεδόν δηλώνουν πλέον και περιορισμό δαπανών στα προϊόντα super market.

Ειδικότερα, ποσοστό 75% περιόρισε τα έξοδα για διασκέδαση, το 69% για ένδυση και υπόδηση, το 52% για διακοπές και ταξίδια, το 46% για αγορές στο super market, το 39% για τρόφιμα και ποτά, το 28% για έπιπλα και το 23% μείωσε τις δαπάνες του για την τηλεφωνία, κινητή και σταθερή.

Επίσης, 1 στους 5 δηλώνει περιορισμό δαπανών στα έξοδα κίνησης, στα καλλυντικά, στην αγορά εντύπων και στην κατανάλωση νερού και ρεύματος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v