Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Λιανεμπόριο: Αντεπίθεση με νέες επενδύσεις

Νέες επενδύσεις στο λιανεμπόριο κάνουν πρεμιέρα τον Ιούνιο, παρά την κρίση που μαστίζει την εγχώρια αγορά ένδυσης και υπόδησης, η οποία υποχώρησε κατά 38,6% τον Μάρτιο του 2011 έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα.

Λιανεμπόριο: Αντεπίθεση με νέες επενδύσεις
Νέες επενδύσεις στο λιανεμπόριο κάνουν πρεμιέρα τον Ιούνιο, παρά την κρίση που μαστίζει την εγχώρια αγορά ένδυσης και υπόδησης, η οποία, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, υποχώρησε κατά 38,6% τον Μάρτιο του 2011 έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα.

Εκτός από τη μεγάλη επένδυση της McArthurGlen στα Σπάτα, επεκτείνονται τόσο ο όμιλος Notos Com όσο και τα Αττικά Πολυκαταστήματα καθώς και οι μεγάλες ξένες αλυσίδες όπως η H&M.

Ειδικότερα:

* Στις αρχές Ιουνίου, ο όμιλος McArthurGlen εγκαινίασε το πρώτο εκπτωτικό χωριό στην Ελλάδα κοντά στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο, όπου σε έκταση 21.000 τ.μ. θα φιλοξενηθούν περισσότερα από 100 επώνυμα καταστήματα με εκπτωτικά προϊόντα της τάξεως του 35% - 70%.

Η επένδυση, που άγγιξε τα 100 εκατ. ευρώ, υπολογίζεται ότι θα αποφέρει ετήσιο τζίρο 100 εκατ. ευρώ, ενώ έχει δημιουργήσει 1.000 νέες θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με τη διοίκηση της McArthurGlen, ο νέος εμπορικός πόλος δύναται να προσελκύσει 6 εκατ. καταναλωτές.

Λίγο πριν από τα εγκαίνια του εκπτωτικού κέντρου στα Σπάτα, το ποσοστό των μισθώσεων διαμορφώνεται στο 70% των εμπορικά εκμεταλλεύσιμων χώρων του. Ωστόσο, πιστεύεται πως σταδιακά θα μισθωθούν και οι υπόλοιποι χώροι.

* Τον Ιούνιο, στην Αθήνα, θα εγκαινιαστούν επίσης δύο νέα πολυκαταστήματα Notos Galleries σε δύο νέους εμπορικούς προορισμούς αντίστοιχα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται και το δίκτυο των μονοθεματικών καταστημάτων του ομίλου.

Ειδικότερα, πολυκαταστήματα Notos Galleries θα λειτουργήσουν στο McArthurGlen Designer Outlet στα Σπάτα, καθώς και στο νέο εμπορικό κέντρο River West επί της Λεωφ. Κηφισού, εμβαδού 900 και 1.600 τ.μ. αντιστοίχως.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως το προϊοντικό μίγμα των πολυκαταστημάτων εμπλουτίζεται πλέον και με την ισπανική φίρμα Mango, η οποία εγκαινίασε πρόσφατα τη συνεργασία της με τα Notos Galleries, αποκτώντας έτσι παρουσία στην Αθήνα, στον Πειραιά, στη Λάρισα, στην Καλαμάτα και στην Πάτρα.

Επιπλέον, ο όμιλος θα ανοίξει τρία ακόμη σημεία πώλησης στο εκπτωτικό χωριό της McArthurGlen -Lacoste, Gant και Trussardi-, επεκτείνοντας περισσότερο την παρουσία των εν λόγω εμπορικών σημάτων, τα οποία αντιπροσωπεύει για τη ΝΑ. Ευρώπη.

* Επενδύσεις 2,4 εκατ. ευρώ πραγματοποιεί και η Αττικά Πολυκαταστήματα, η οποία πρόσφατα ανέλαβε την αποκλειστική διανομή των ιταλικών δερμάτινων ειδών Furla, ενώ ταυτόχρονα εκφράζει το ενδιαφέρον της για επέκταση και στη Θεσσαλονίκη μετά τα δύο πολυκαταστήματα στην Αθήνα.

Η Αττικά Πολυκαταστήματα διατηρεί μηδενικό τραπεζικό δανεισμό και ρευστότητα που υπερβαίνει τα 20 εκατ. ευρώ, έτσι εκτιμάται ότι είναι σε θέση να χρηματοδοτήσει τις νέες επενδύσεις.

Σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με τη Furla, πρόσφατα εγκαινιάστηκε ένα νέο σημείο πώλησης στο Golden Hall και επιπλέον σχεδιάζεται η δημιουργία δύο ακόμη καταστημάτων στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.
 
Αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις, στο α΄ τετράμηνο οι πωλήσεις του πολυκαταστήματος στο κέντρο της Αθήνας εμφανίζονται μειωμένες κατά 10% περίπου συγκριτικά με πέρυσι, ενώ σταθερές στα περυσινά επίπεδα είναι οι πωλήσεις στο αντίστοιχο πολυκατάστημα του εμπορικού κέντρου Golden Hall. Με βάση εκτιμήσεις της διοίκησης, το 2011 οι πωλήσεις θα μειωθούν κατά 15%, όμως αντίθετα η κερδοφορία της θα διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα.

* Τέλος, η σουηδική πολυεθνική αλυσίδα ρούχων Η&Μ εγκαινίασε πρόσφατα δύο νέα σημεία πώλησης στα εμπορικά κέντρα River West στην Αθήνα και Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη και πλέον ελέγχει δίκτυο 20 καταστημάτων. Σημειώνεται ότι στη χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου 2011 η H&M στην Ελλάδα παρουσίασε αύξηση στις πωλήσεις κατά 26,5%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v