Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΑΣΑ: "Μάχη" για 9 στον διαγωνισμό τηλεματικής

Σημαντικό ενδιαφέρον συγκέντρωσε ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ για την ανάπτυξη συστήματος τηλεματικής στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας καθώς εννέα συνολικά σχήματα εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΑΣΑ: Μάχη για 9 στον διαγωνισμό τηλεματικής
Σημαντικό ενδιαφέρον συγκέντρωσε ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ για την ανάπτυξη συστήματος τηλεματικής στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας καθώς εννέα συνολικά σχήματα εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους κατά την πρώτη φάση του διαγωνισμού για την επιλογή φορέα σύμπραξης.

Στο εγχείρημα για την ανάπτυξη συστήματος τηλεματικής, που να σημειώσουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον διαγωνισμό κατέθεσαν τα εξής σχήματα:


-Intracom Α.Ε, ΙΤ Service, Ιντρακάτ.
-TΕΡΝΑ Ενεργειακή ΑΒΕΤΕ, Unisystems.
-INDRA Systema.
-ELSAG Datamat, Swargoad.
-Profile, Velti.
-Ενωση Εταιρειών G4S, Hellas Holding και Telematix SA.
-Ericsson Hellas
-Ανώνυμη Τεχνική Συμβουλευτική Ναυτιλιακή Εταιρεία, Ιδιωτική Επιχείρηση Υπηρεσιών Παροχής Ασφαλείας ΑΤΕSΕ.
-Ακτωρ Παραχωρήσεις

Ο εν λόγω διαγωνισμός που θα υλοποιηθεί με την σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), στοχεύει στην δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος πληροφόρησης των επιβατών και διαχείρισης και εποπτείας του στόλου των αστικών λεωφορείων και των τρόλεϊ της πρωτεύουσας, έχει διάρκεια 12 ετών και προϋπολογισμό 52 εκατ. ευρώ.

Ο σχεδιασμός προβλέπει την δημιουργία 1.000 έξυπνων στάσεων που αναμένεται να αναβαθμίσουν πολύ σημαντικά την ελκυστικότητα στις αστικές συγκοινωνίες με έμφαση στον τομέα της αξιοπιστίας και του χρόνου αναμονής στις στάσεις, όπου σήμερα διαπιστώνονται τα μεγαλύτερα προβλήματα. Επίσης, προβλέπεται η παροχή πληροφοριών αντίστοιχων με αυτές των έξυπνων στάσεων και σε όλες τις υπόλοιπες (7.000) στάσεις στο δίκτυο της Αττικής, μέσω κινητού τηλεφώνου και διαδικτύου.

Με την εφαρμογή του συστήματος οι επιβάτες θα μπορούν να ενημερώνονται για τον ακριβή χρόνο διέλευσης των μέσων μεταφοράς (λεωφορείων και τρόλεϊ) σε φωτεινό πίνακα στη στάση, στο κινητό τους τηλέφωνο ή στον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο της λειτουργίας του συστήματος, έτσι ώστε να είναι εφικτή οποιαδήποτε παρέμβαση για τη βελτιστοποίηση του συγκοινωνιακού έργου.

Η ανάπτυξη συστήματος τηλεματικής είχε επιχειρηθεί και στο παρελθόν από το υπουργείου Μεταφορών χωρίς όμως αποτέλεσμα καθώς οι διαγωνισμοί που είχαν προκηρυχθεί κατέληξαν άγονοι παρότι εκδηλώθηκε επιχειρηματικό ενδιαφέρον.

Με το σύστημα τηλεματικής αλλά και την ανάπτυξη του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου, δηλαδή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, διαγωνισμός που επίσης «τρέχει», ο ΟΑΣΑ φιλοδοξεί ότι θα περάσει σε ένα νέο επίπεδο παρέχοντας καλύτερες υπηρεσίες στους επιβάτες του αλλά και αυξάνοντας τις δυνατότητες εκμετάλλευσης του έμψυχου αλλά και του τροχαίου υλικού του.

Νέα δομή για τις αστικές συγκοινωνίες

Στο πλαίσιο της νέας δομής των αστικών συγκοινωνιών ο ΟΑΣΑ μετατρέπεται σε μητροπολιτικό φορέα ενώ οι πέντε υφιστάμενες εταιρείες συγχωνεύονται σε δύο νέα σχήματα. Υπό τη σκέπη του φορέα ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) συγχωνεύονται το Μετρό, ο ΗΣΑΠ και το ΤΡΑΜ ενώ επικεφαλής του σχήματος τοποθετείται ο έως τώρα διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΜ Α.Ε. κ. Σπυράκος. Στο σχήμα ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) συγχωνεύονται η ΕΘΕΛ και τα ΗΛΠΑΠ ενώ επικεφαλής του νέου σχήματος τοποθετείται ο έως τώρα διευθύνων σύμβουλος της ΕΘΕΛ κ. Καραγιαννόπουλος.

Η διαδικασία συγχώνευσης των συγκοινωνιακών φορέων καθώς και η σύνταξη των οργανογραμμάτων για τα νέα σχήματα αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του μήνα ώστε να προχωρήσουν ταχύτατα και οι μετατάξεις των 1440 υπαλλήλων που προβλέπει το σχέδιο αναδιοργάνωσης.

Τρέχουν τις μετατάξεις για να προλάβουν πιθανές απολύσεις

Στόχος του προϊστάμενου υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι η διαδικασία να προχωρήσει με γρήγορα ώστε να ολοκληρωθεί η μεταφορά των υπαλλήλων στους νέους φορείς άμεσα. Η ταχύτητα με την οποία προωθείται η διαδικασία σχετίζεται με την συζήτηση που έχει ανοίξει, και μάλιστα έντονα, το τελευταίο διάστημα και αφορά στο ενδεχόμενο να γίνουν απολύσεις σε υπαλλήλους ΔΕΚΟ που κρίνονται ως πλεονάζον προσωπικό.

Προκειμένου αν αποφύγει ένα τέτοιο ενδεχόμενο το αρμόδιο υπουργείο επισπεύδει την μεταφορά στις νέες θέσεις τους των υπαλλήλων που εργάζονται στις ΔΕΚΟ αρμοδιότητάς του.

Έως τώρα έχουν γίνει οι 620 από τις 1.440 μετατάξεις ενώ δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να προκύψει και επιπλέον αριθμός προς μετάταξη υπαλλήλων μετά την κατάρτιση των νέων οργανογραμμάτων.

Οι διοικήσεις των νέων φορέων θα πρέπει να διαπραγματευτούν τις νέα συλλογικές συμβάσεις εργασίας, στο πρότυπο αυτής που υπεγράφη στην περίπτωση του ΟΣΕ ενώ αν δεν καταστεί δυνατή η συμφωνία με τους εργαζόμενους θα πρέπει να προχωρήσει νομοθετική ρύθμιση από την κυβέρνησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v