Στροφή στο εξωτερικό για τις εταιρίες καλλυντικών

Στροφή στο εξωτερικό ώστε να αναπληρώσουν τις απώλειες που υφίστανται στην εγχώρια αγορά, όπου η μείωση της ζήτησης εντείνεται, κάνουν οι ελληνικές εταιρίες καλλυντικών.

Στροφή στο εξωτερικό για τις εταιρίες καλλυντικών
Στροφή στο εξωτερικό ώστε να αναπληρώσουν τις απώλειες που υφίστανται στην εγχώρια αγορά, όπου η μείωση της ζήτησης εντείνεται, κάνουν οι ελληνικές εταιρίες καλλυντικών.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της ICAP, η πτώση στη λιανική καλλυντικών το 2009 άγγιξε το 4,5%, οι εκτιμήσεις για το 2010 κάνουν λόγο για περαιτέρω μείωση της ζήτησης κατά 5% - 10%, ενώ οι προβλέψεις όσον αφορά στο τρέχον έτος συνεχίζουν να είναι αρνητικές, διαψεύδοντας τη θεωρία περί αντίστασης των ειδών καλλυντικών και του ανοδικού δείκτη του κραγιόν σε περιόδους ύφεσης.

Ειδικότερα, ο όμιλος Σαράντη συνεχίζει να υποστηρίζει τη στρατηγική ενίσχυσης της παρουσίας του στις αγορές της ΝΑ. Ευρώπης, προετοιμάζοντας εξαγορές, κάποιες εκ των οποίων αφορούν και σε εταιρίες καλλυντικών.

Παράλληλα, αξιοποιεί τα προϊόντα της ήδη εξαγορασθείσας το 2010 ρουμανικής επιχείρησης καλλυντικών Elmiplant, τα οποία λανσάρει και στην ελληνική αγορά super market, δεδομένης της χαμηλής τιμής τους.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ομίλου για το 2011, η εσωτερική αγορά θα παρουσιάσει κάμψη της τάξεως του 5,5% - 6%, ενώ αντίθετα η δραστηριότητά του στη ΝΑ. Ευρώπη αναμένεται να αυξηθεί σε επίπεδο τζίρου κατά 7% (6% οργανική ανάπτυξη και 1% από νομισματικές διαφορές). Καθοδικές εκτιμήσεις διατύπωσε ο όμιλος και για τη μικτή εταιρία με την Estee Lauder, για την οποία θεωρεί ότι φέτος θα παρουσιάσει μειωμένες πωλήσεις στα 4,4 εκατ. ευρώ, από 5,2 εκατ. ευρώ το 2010.

--- Τα φυσικά καλλυντικά

Το Made in Greece μπορεί ως σήμα κατατεθέν να μη θεωρείται ισχυρό στις αγορές του εξωτερικού, ωστόσο η κατηγορία των φυσικών καλλυντικών, εκείνων δηλαδή που συνδυάζουν την ελληνική χλωρίδα με τις σύγχρονες κοσμετολογικές μεθόδους, φαίνεται ότι βρίσκει τον δρόμο για τα ράφια των μεγάλων καταστημάτων του εξωτερικού. Ήδη η Κορρές και η Apivita έχουν επιτύχει σημαντικές εξαγωγικές επιτυχίες κι επιπλέον θέτουν τις βάσεις για άνοιγμα σε νέες αγορές.

Ειδικότερα, η Κορρές, η οποία το 2010 παρουσίασε αύξηση εξαγωγών κατά 3,6%, με αποτέλεσμα το 36% του τζίρου της να αντικατοπτρίζει διεθνείς πωλήσεις, ενεργοποιεί επισήμως τη συμμαχία που έχει συνάψει με τον πολυεθνικό κολοσσό Johnson & Johnson.

Έτσι, από την 1η Ιουνίου, η αμερικανική εταιρία αναλαμβάνει αποκλειστικά να προωθεί στις ΗΠΑ και στον Καναδά τα προϊόντα της Κορρές αλλά και να παρασκευάζει τον κύριο όγκο αυτών σε δικές της εγκαταστάσεις (το 80%), ενώ το υπόλοιπο 20% θα συνεχίσει αρχικά να εξάγεται από την Ελλάδα.

Σημειώνεται πως μέχρι τώρα η διείσδυση της ελληνικής επιχείρησης στην αμερικανική αγορά γινόταν μέσω της θυγατρικής της Korres Natural Products USA Inc., η οποία είχε συσταθεί στη Νέα Υόρκη το 2004. Το υπάρχον δίκτυο των 400 περίπου σημείων πώλησης σε αλυσίδες όπως η Wholefoods και η Sephora και το ομώνυμο κατάστημα Κορρές στο Σόχο της Νέας Υόρκης συνεχίζουν να υφίστανται.

Νέα προσπάθεια για διείσδυση στις απαιτητικές αγορές της Ασίας κάνει και η εταιρία φυσικών καλλυντικών Apivita. Έπειτα από σημαντική προσπάθεια τοποθέτησης των προϊόντων της στην Κορέα και σε όμορες αγορές, η Apivita επιχειρεί το άνοιγμα στην Ιαπωνία, διαλέγοντας σημεία προβολής όπου θα ενταχθούν τα καλλυντικά της, των οποίων η παρουσίαση σχεδιάζεται σε μονοθεματικό κεντρικό κατάστημα.
 
Πέραν της Ιαπωνίας, η επιχείρηση, σε συνεργασία με τοπικό αντιπρόσωπο, στα τέλη του 2010 ξεκίνησε το άνοιγμα στη Ρωσία, όπου τα προϊόντα τοποθετήθηκαν σε κεντρικά καταστήματα εντός πολυτελών malls. Ταυτόχρονα, εξετάζεται και η διείσδυσή τους στα φαρμακεία.

Εκτός των νέων προοπτικών, η Apivita συνεχίζει να υποστηρίζει την ανάπτυξή της στο εξωτερικό στις περίπου 20 υφιστάμενες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται και όπου κατευθύνεται το 15% περίπου του κύκλου εργασιών της. Για παράδειγμα, δίνει έμφαση στην επένδυση στην Ισπανία, ενώ αναδιοργανώνει την παρουσία της στις ΗΠΑ, όπου η διείσδυση χαρακτηρίζεται δύσκολη υπόθεση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v