Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μετρό: Πέντε προσφορές για επέκταση προς Πειραιά

Με πέντε και όχι με τις έξι κοινοπραξίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και προεπιλέγησαν κατά την πρώτη φάση του θα προχωρήσει τελικά ο διαγωνισμός για την ανάθεση του μεγαλύτερου εδώ και τρία χρόνια δημόσιου έργου.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Μετρό: Πέντε προσφορές για επέκταση προς Πειραιά
Με πέντε και όχι με τις έξι κοινοπραξίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και προεπιλέγησαν κατά την πρώτη φάση του θα προχωρήσει τελικά ο διαγωνισμός για την ανάθεση του μεγαλύτερου εδώ και τρία χρόνια δημόσιου έργου.

Τη σύμβαση των 515 εκατ. ευρώ που αφορά στην κατασκευή της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά δεν θα διεκδικήσει η Μηχανική, καθώς η εισηγμένη τεχνική εταιρία -προφανώς λόγω των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει- δεν κατάφερε να ανανεώσει την εγγυητική της επιστολή.

Έτσι, χθες Μεγάλη Δευτέρα δεν προσήλθε στην Αττικό Μετρό Α.Ε. για να καταθέσει οικονομική προσφορά για το έργο, κάτι που έπραξαν οι άλλες πέντε προεπιλεγείσες κοινοπραξίες (Impregilo - ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική - Seli - Ansaldo STS, FCC Construccion - Alpine Bau, Dragados - Μοχλός, Άκτωρ - Τέρνα, J&P Άβαξ - Ghella SPA - Alstom Transport).

Το επόμενο διάστημα η επιτροπή διεξαγωγής του διαγωνισμού θα εξετάσει τη νομιμότητα των φακέλων - προσφορών των πέντε διεκδικητών και θα αποφανθεί για ενστάσεις που τυχόν θα υποβληθούν. Στη συνέχεια θα λάβουν γνώση των οικονομικών προσφορών, ώστε να επιλεγεί η χαμηλότερη και πλέον συμφέρουσα για το Δημόσιο. Εκτιμάται πως ο ανάδοχος είναι δυνατόν να ανακοινωθεί μέχρι τον Ιούνιο.

Πάντως, οι κατασκευαστικές κοινοπραξίες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό φέρονται δυσαρεστημένες από τους όρους που περιλαμβάνονται στα τεύχη δημοπράτησης (είχαν μάλιστα κατατεθεί σχετικές παρατηρήσεις προς την Αττικό Μετρό Α.Ε. ώστε να υπάρξουν βελτιώσεις), γεγονός που δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε εμπλοκή την υλοποίηση της σύμβασης.

Πληροφορίες αναφέρουν, μάλιστα, πως οι προσφορές των πέντε κοινοπραξιών είναι ιδιαίτερα «συντηρητικές» και όχι αρκετά ανταγωνιστικές, αφού οι κατασκευαστικές εταιρίες θεωρούν ότι το έργο με τους όρους με τους οποίους δημοπρατήθηκε θα είναι επιζήμιο για εκείνον που θα το αναλάβει με μεγάλη έκπτωση.

Έτσι, ενδέχεται οι προσφορές να κινούνται σε λογικά επίπεδα, χωρίς να αποκλείεται να υπάρξουν ακόμη και αρνητικές εκπτώσεις. Επισημαίνεται ότι τους τελευταίους μήνες τα δημόσια έργα ανατίθενται συνήθως με ποσοστά εκπτώσεων που ξεπερνούν το 40%, ακόμη και το 50% σε αρκετές περιπτώσεις.

Το έργο επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά εκκρεμεί για περισσότερο από τρία χρόνια, καθώς ενεπλάκη σε ενστάσεις που υπέβαλαν μεταξύ τους οι τεχνικές εταιρίες. Ένσταση είχε υποβάλει και η Μηχανική, η οποία όπως αναφέρθηκε αποσύρθηκε τελικά από τον διαγωνισμό.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή 7,6 χιλιομέτρων υπόγειας σήραγγας και έξι σταθμών στις περιοχές Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο. Όταν τεθεί σε λειτουργία θα εξυπηρετεί περισσότερους από 135.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.


[email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v