Με κρύα καρδιά η διεκδίκηση για επέκταση μετρό

Σε φιάσκο κινδυνεύει να εξελιχθεί για το υπουργείο Υποδομών ο διαγωνισμός επιλογής αναδόχου για το έργο επέκτασης του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά. Τη Μ. Δευτέρα οι προσφορές. Οι "μνηστήρες".

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Με κρύα καρδιά η διεκδίκηση για επέκταση μετρό
Σε φιάσκο κινδυνεύει να εξελιχθεί για το υπουργείο Υποδομών ο διαγωνισμός επιλογής αναδόχου για το έργο επέκτασης του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά, καθώς ορισμένοι από τους όρους που περιλαμβάνονται στα τεύχη δημοπράτησης προβληματίζουν έντονα τις κοινοπραξίες οι οποίες το διεκδικούν και αν δεν αλλάξουν ενδεχομένως να οδηγήσουν σε αδιέξοδο την όλη διαδικασία.
 
Έπειτα από καθυστέρηση σχεδόν δύο ετών λόγω ενστάσεων, η εταιρία Αττικό Μετρό Α.Ε. έχει καλέσει τις έξι κοινοπραξίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη σύμβαση των 515 εκατ. ευρώ να υποβάλουν την προσεχή εβδομάδα, και συγκεκριμένα τη Μεγάλη Δευτέρα 18 Απριλίου, τις οικονομικές προσφορές τους προκειμένου να αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος. Δεδομένης της έλλειψης σημαντικών νέων δημόσιων έργων, μία τέτοιου μεγέθους και είδους σύμβαση υπό κανονικές συνθήκες θα προκαλούσε… φρενίτιδα μεταξύ των διεκδικητών.

Ωστόσο, το κλίμα που επικρατεί είναι εντελώς διαφορετικό, με τους υποψήφιους αναδόχους να χαρακτηρίζουν προβληματική τη δημοπράτηση και να αφήνουν να εννοηθεί ότι ίσως δεν υποβάλουν τελικά ανταγωνιστικές προσφορές. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι τις ενστάσεις των κοινοπραξιών εγείρουν μια σειρά όροι που έχουν περιληφθεί στα τεύχη δημοπράτησης, όπως -σύμφωνα με πληροφορίες- αυτός που μεταθέτει στον ανάδοχο του έργου την πλήρη ευθύνη για τις απαραίτητες απαλλοτριώσεις.

Το έργο επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά διεκδικούν έξι κοινοπραξίες και συγκεκριμένα οι Impregilo - ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική - Seli - Ansaldo STS, FCC Construccion - Alpine Bau, Dragados - Μοχλός, Άκτωρ - Τέρνα, Μηχανική και J&P Άβαξ - Ghella SPA - Alstom Transport.

Έχει προϋπολογισμό 515 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή 7,6 χιλιομέτρων υπόγειας σήραγγας και έξι σταθμών (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο), ενώ όταν τεθεί σε λειτουργία η εν λόγω επέκταση θα εξυπηρετεί περισσότερους από 135.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, αν τελικά δεν υπάρξει πρόβλημα και ο διαγωνισμός ολοκληρωθεί χωρίς… παρατράγουδα, τότε το έργο της επέκτασης του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι - Πειραιάς θα είναι το πρώτο που θα αναθέσει η Αττικό Μετρό έπειτα από τέσσερα χρόνια.

Επισημαίνεται ότι η τελευταία ανάθεση έργου από την εταιρία που ελέγχει το υπουργείο Υποδομών πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2007 και αφορούσε στην κατασκευή από την εταιρία ΑΕΓΕΚ των τριών σταθμών του μετρό στον Χολαργό, στο Νομισματοκοπείο και στην Αγία Παρασκευή.

Προετοιμασίες για τη γραμμή 4

Εν τω μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκονται οι προετοιμασίες για τη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της νέας γραμμής 4 του μετρό που θα συνδέσει το Γαλάτσι με το Μαρούσι μέσω του κέντρου της Αθήνας.

Η επέκταση αυτή υπολογίζεται πως θα κοστίσει συνολικά περί τα 3,3 δισ. ευρώ, με τον προϋπολογισμό της πρώτης εργολαβίας να αγγίζει το 1 δισ. ευρώ. Το πρώτο τμήμα, το οποίο εκτιμάται πως θα δημοπρατηθεί τον επόμενο χρόνο, θα συνδέσει το Άλσος Βεΐκου με τον Ευαγγελισμό και θα περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας περίπου 10 χιλιομέτρων και εννέα σταθμών.

Θα ακολουθήσουν τουλάχιστον τρεις ακόμη εργολαβίες για την ολοκλήρωση της γραμμής 4, οι οποίες θα δημοπρατηθούν εντός της επόμενης πενταετίας. Συνολικά, η γραμμή 4 θα έχει μήκος 33 χιλιομέτρων και θα περιλαμβάνει 29 σταθμούς.

[email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v