Μεταναστεύουν οι πωλήσεις των εισηγμένων

Aναγκαστική στροφή προς τις αγορές του εξωτερικού επιχειρούν οι εισηγμένες εταιρείες του Χ.Α., προσπαθώντας να περιορίσουν τις επιπτώσεις της βαθιάς οικονομικής ύφεσης που πλήττει την Ελλάδα.

Μεταναστεύουν οι πωλήσεις των εισηγμένων
Aναγκαστική στροφή προς τις αγορές του εξωτερικού επιχειρούν οι εισηγμένες εταιρείες του Χ.Α., προσπαθώντας να περιορίσουν τις επιπτώσεις της βαθιάς οικονομικής ύφεσης που πλήττει την Ελλάδα.

«Όσοι μπορούν εξάγουν» είναι το μήνυμα που επικρατεί, καθώς οι ελληνικές επιχειρήσεις:

1. Θέλουν να περιορίσουν τις απώλειες των πωλήσεων που καταγράφουν λόγω της κρίσης στην ελληνική οικονομία.

2. Επιδιώκουν να αποφύγουν τα υψηλά ρίσκα επισφαλειών που υπάρχουν σε πολλές εγχώριες δραστηριότητες.

3. «Καίγονται» να βελτιώσουν τις ταμειακές ροές τους, επιλέγοντας πελάτες του εξωτερικού που πληρώνουν γρηγορότερα σε σχέση με τον μέσο όρο αποπληρωμής των υποχρεώσεων στη χώρα μας.

4. Θεωρούν ότι οι εξαγωγές είναι απαραίτητες προκειμένου να μειωθούν τα αποθέματα, να διατηρηθεί η παραγωγικότητα των εργοστασίων σε υψηλά επίπεδα (χαμηλότερο κόστος ανά μονάδα παραγωγής) και να διατηρηθούν, όσο το δυνατόν, οι υφιστάμενες θέσεις εργασίας.

Παρ’ όλα αυτά, τις περισσότερες φορές, οι εξαγωγές γίνονται με σαφώς χαμηλότερα περιθώρια κέρδους, εξαιτίας είτε του αυξημένου μεταφορικού κόστους που απαιτείται είτε της σχετικά χαμηλής ανταγωνιστικότητας πολλών ελληνικών επιχειρήσεων σε διάφορους κλάδους.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η εσωτερική κρίση δημιουργεί ευκαιρίες για τις εγχώριες εταιρείες, καθώς τις ωθεί να ανοίξουν νέες αγορές και τις αναγκάζει να προσφέρουν προϊόντα με μειωμένο κόστος, άρα να βελτιώσουν την παραγωγικότητά τους. Αυτό, αν και βραχυχρόνια μπορεί να περιορίζει τα περιθώρια κέρδους των ελληνικών επιχειρήσεων, μακροχρόνια μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα συμφέρον γι’ αυτές.

Η Σιδενόρ, για παράδειγμα, βλέποντας την κάθετη υποχώρηση της οικοδομικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, ενισχύει τις πωλήσεις της στο εξωτερικό. Ανάλογη πολιτική ακολουθούν οι εταιρείες ξύλου (Shelman, Ακρίτας, Interwood), οι εισηγμένες στον χώρο του προφίλ αλουμινίου (ΑΛΟΥΜΥΛ, Βιοκαρπέτ κ.ά.), ο κλάδος μαρμάρου (Κυριακίδης, Ικτίνος κ.ά.), οι επιχειρήσεις παραγωγής ανελκυστήρων (Kleemann, Doppler), η τσιμεντοβιομηχανία (βλέπε σταθερότητα επιδόσεων λόγω γεωγραφικής διαφοροποίησης του ομίλου Τιτάν) κ.ά.

Εκτός όμως από τις βιομηχανίες, στροφή προς τις αγορές του εξωτερικού επιχειρούν σε κάποιον βαθμό να πραγματοποιήσουν και εταιρείες από άλλους τομείς, όπως οι κατασκευές, η πληροφορική κ.λπ.

--- Η χαρακτηριστική «ενδεκάδα» 

* Ακρίτας: Μεταξύ των στόχων της συγκαταλέγεται η ενίσχυση του εξαγωγικού χαρακτήρα των πωλήσεων, έτσι ώστε να βοηθηθεί η διατήρηση του όγκου παραγωγής της βιομηχανικής μονάδας του Έβρου σε υψηλά επίπεδα, όπως επίσης και η πλήρης δραστηριοποίηση της βιομηχανικής μονάδας Akritas Bulgaria. 

* AS Company: Στους βασικούς στόχους της για το 2011 περιλαμβάνεται και η αύξηση των εξαγωγών, οι οποίες το 2010 ανήλθαν στο 1,6 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με τα 694.000 ευρώ του 2009. 

* Βαράγκης: Η εταιρεία πιστεύει πως η ύφεση στην Ελλάδα αναμένεται να κορυφωθεί μέσα στο 2011, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των συνολικών πωλήσεων. «Εν όψει του περιορισμού της ζήτησης, συνεχίζουμε τις προσπάθειες για περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών (κυρίως στην περιοχή του Περσικού Κόλπου) και ανάληψη ειδικών έργων», αναφέρει χαρακτηριστικά. 

* Cyclon: Σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης, το 2010 είχαμε μείωση της ζήτησης λιπαντικών στην εσωτερική αγορά και αύξηση στην αγορά εξωτερικού και στη ναυτιλία. Στις στρατηγικές του ομίλου συγκαταλέγεται η επέκταση του δικτύου πωλήσεων με νέες συνεργασίες, ιδίως στην αγορά του εξωτερικού. 

* Ικτίνος Μάρμαρα: Τη διετία 2009 - 2010 η εταιρεία πραγματοποίησε δυναμική στροφή των πωλήσεών της προς τις εξαγωγές, με ταυτόχρονη υιοθέτηση πιο συντηρητικής πολιτικής όσον αφορά στην εσωτερική αγορά (προσπάθεια αποφυγής επισφαλειών). Ενδεικτικό είναι ότι οι εξαγωγές, από τα 8,66 εκατ. ευρώ του 2008 (το 42,8% των συνολικών πωλήσεων), το 2009 σκαρφάλωσαν στα 16 εκατ. ευρώ και στο 72,9% των συνολικών πωλήσεων. Για το 2010 η επιλογή αυτής της πολιτικής οδήγησε σε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 36% και έτσι -σύμφωνα με την επιχείρηση- τα μέχρι τώρα δεδομένα επικροτούν την ορθότητα των αποφάσεων και τη συνέχισή τους. 

* Inform Λύκος: Το 2010 ήταν μία δύσκολη χρονιά για τον όμιλο, με εξαίρεση την Αυστρία. Έτσι, οι πωλήσεις του σημείωσαν άνοδο από τα 106,5 εκατ. ευρώ στα 113,8 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι ο εγχώριος κύκλος εργασιών υποχώρησε από τα 36,2 εκατ. ευρώ στα 31,6 εκατ. ευρώ. Για το 2011, προτίθεται να διερευνήσει ενδεχόμενες ευκαιρίες στρατηγικών συνεργασιών με εταιρείες που κατέχουν σημαντική θέση στον κλάδο, με απώτερο στόχο την περαιτέρω ενδυνάμωση της θέσης του στην ευρύτερη περιοχή της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης. 

* Kleemann: Σύμφωνα με την εταιρεία, η κατάσταση της εγχώριας αγοράς εκτιμάται πως θα συνεχίσει να είναι καθοδική και το 2011. Βασικοί στόχοι του ομίλου είναι η διείσδυση σε ακόμη περισσότερες νέες αγορές του εξωτερικού καθώς και η βελτίωση των μεριδίων αγοράς σε υφιστάμενες, έτσι ώστε να καλυφθεί η απώλεια από το εσωτερικό, λόγω της κρίσης στην ελληνική οικονομία. 

* Μινέρβα: Στόχος της εισηγμένης είναι να επανέλθει σε θετικό αποτέλεσμα μέσα στο 2011. Οι αποφάσεις που ελήφθησαν και υλοποιήθηκαν το περυσινό έτος θα συνεχίσουν να εφαρμόζονται και φέτος και θα πλαισιωθούν με ενέργειες τόσο στο εξωτερικό όσο και στην ελληνική αγορά. 

* Profile: Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι το 2011 θα είναι μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για τη χώρα. Πέραν αυτού, όμως, οι επενδύσεις της εισηγμένης σε χώρες του εξωτερικού οι οποίες δεν έχουν πληγεί σημαντικά από τη διεθνή οικονομική κρίση δημιουργούν συγκρατημένη αισιοδοξία για τη βελτίωση των φετινών οικονομικών αποτελεσμάτων. 

* MLS: Η εισηγμένη πιστεύει πως οι δυσμενείς εξελίξεις στην ελληνική οικονομία ανέκοψαν τη δυναμική της εγχώριας αγοράς πλοήγησης. Έτσι, προκειμένου να επαναλάβει τους ρυθμούς ανάπτυξης των προηγούμενων ετών, πρέπει αφενός να διευρύνει την προσφερόμενη γκάμα των προϊόντων της και αφετέρου, πολύ περισσότερο, να απευθυνθεί σε νέες αγορές. Η επιλογή της εξωστρέφειας επιταχύνθηκε από τις εξελίξεις και εντός του 2011 αναμένεται πως τα προϊόντα πλοήγησης της εταιρείας θα διατίθενται στη γερμανική και στην τουρκική αγορά. 

* Shelman: Η εταιρεία, εξαιτίας των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν στην εγχώρια αγορά ξύλου, έχει αποφασίσει την περαιτέρω ανάπτυξη της εξαγωγικής της δραστηριότητας. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v