Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΑΣΑ: Σάλος για τις μετατάξεις

Ζήτημα νομιμότητας της διαδικασίας με την οποία υποχρεώνονται σε μετάταξη θέτουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΑ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΑΣΑ: Σάλος για τις μετατάξεις
Ζήτημα νομιμότητας της διαδικασίας με την οποία υποχρεώνονται σε μετάταξη θέτουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΑ υποστηρίζοντας ότι υπάρχει διάσταση ανάμεσα στο νόμο του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών – Δικτύων για τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών και την εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών σχετικά με τον αριθμό και τη φύση των μετατάξεων στον οργανισμό.

Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ απειλώντας με προσφυγές στην δικαιοσύνη κάνουν λόγο για σαφή παραβίαση του νόμου που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή για τις αστικές συγκοινωνίες.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν σε συνέντευξη Τύπου η λίστα που αναρτήθηκε την Παρασκευή στην ιστοσελίδα του υπουργείου Εσωτερικών προβλέπει υποχρεωτική μετάταξη 100 υπαλλήλων και όχι την οικειοθελή 60 εργαζομένων όπως με σαφήνεια αναφέρεται στον νόμο.

Οι εργαζόμενοι χαρακτήρισαν τη συγκεκριμένη λίστα ως «λίστα ντροπής και λίστα προγραφών», που, όπως υποστήριξαν, φωτογραφίζει συγκεκριμένα άτομα, τρομοκρατεί τους εργαζόμενους και αποτελεί σαφή παραβίαση του σχετικού νόμου.

Εκτός και 490 υπάλληλοι του ΗΣΑΠ

Θα πρέπει πάντως να σημειώσουμε δεν είναι μόνον οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΑ καθώς με την εν λόγω εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών στους περισσότερους συγκοινωνιακούς φορείς προβλέπεται μετάταξη μεγαλύτερου αριθμού υπαλλήλων σε σχέση με τις προβλέψεις του νόμου.

Ειδικότερα στον ΗΣΑΠ προβλέπεται η μετάταξη 490 υπαλλήλων δηλαδή 150 περισσότερων σε σχέση με την πρόβλεψη του νόμου. Επίσης 47 υπάλληλοι περισσότεροι από όσους προέβλεπε ο νόμος προβλέπεται να μεταταχθούν από την ΤΡΑΜ και 5 επιπλέον υπάλληλοι από την ΑΜΕΛ. Αντίθετα λιγότεροι σύμφωνα με την εγκύκλιο θα είναι οι υπάλληλοι της ΕΘΕΛ (-24) και των ΗΛΠΑΠ (-91) που θα υποχρεωθούν σε μετάταξη.

Ειδικά δε η περίπτωση του ΗΣΑΠ όπου προβλέπεται η μετάταξη 490 ατόμων προκάλεσε την αντίδραση ακόμη και της ΠΑΣΚΕ Πειραιά η οποία σε ανακοίνωσε που εξέδωσε χαρακτηρίζει «επικίνδυνο» τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας και καλεί την κυβέρνηση να τον απομακρύνει αφού όπως τονίζει έχει συμπεριλάβει προς μετάταξη σχεδόν το μισό προσωπικό της εταιρείας.

Οι οικειοθελείς μετατάξεις έγιναν υποχρεωτικές

Με δεδομένο σημειώνουν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ ότι ο νόμος ορίζει πως θα πρέπει να γίνουν οικοιοθελείς μετατάξεις προσωπικού πρώτα θα έπρεπε να ανακοινωθούν από το υπουργείο Εσωτερικών οι θέσεις σε υπουργεία και Οργανισμούς του δημοσίου όπου υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις και στη συνέχεια να ακολουθήσει η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους.

Αντίθετα όπως σημειώνουν με την διαδικασία που επελέγη οι μετατάξεις αποκτούν υποχρεωτικό χαρακτήρα αφού πρώτα δημοσιεύθηκε η λίστα με τους υπαλλήλους που πρόκειται να μεταταχθούν και στην συνέχεια κλήθηκαν από το υπουργείο Εσωτερικών οι ενδιαφερόμενοι φορείς να δηλώσουν, μέχρι χθες, το ενδιαφέρον τους να μετατάξουν στις υπηρεσίες του εργαζόμενους από το υπό μετάταξη προσωπικό.

Ανθρώπινο λάθος, αλλά…

Μάλιστα, όπως τονίζουν οι εργαζόμενοι, για το θέμα αυτό υπήρξε διαμαρτυρία και στον υφυπουργό ΥΜΔ κ. Βούγια ο οποίος, όπως είπαν, αναγνώρισε ότι πρόκειται για ανθρώπινο λάθος που όμως δεν είναι δυνατό να διορθωθεί.

Μητροπολιτικός φορέας μόνο στα χαρτιά

Παράλληλα οι διοικητικοί υπάλληλοι του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών στις καταγγελίες τους υποστηρίζουν ότι γίνεται προσπάθεια να διωχθεί προσωπικό από τον ΟΑΣΑ, ως πλεονάζον, την ώρα που δεν υπάρχει καν οργανόγραμμα το οποίο να προβλέπει το απαιτούμενο προσωπικό για τον Οργανισμό που θα είναι ο μητροπολιτικός φορέας που θα εποπτεύει το σύνολο των συγκοινωνιών της Αθήνας.

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, οι υπάλληλοι του ΟΑΣΑ ανέρχονται σε 180 άτομα εκ των οποίων οι 15 πρόκειται να αποχωρήσουν έως το τέλος Ιουνίου λόγο συνταξιοδότησης.

Με δεδομένο ότι η εγκύκλιος προβλέπει την μετάταξη 100 ατόμων στον ΟΑΣΑ θα παραμείνουν 65 υπάλληλοι οι οποίοι θα πρέπει να σηκώσουν το βάρος της μετατροπής του Οργανισμού σε Μητροπολιτικό Φορέα. Οι εργαζόμενοι εκτίμησαν ότι οι δύο πρακτικές είναι απολύτως αντίθετες εκφράζοντας μάλιστα στην πεποίθηση ότι αποτελεί μέρος σχεδιασμό που έχει στόχο την απαξίωση και εν τέλει την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών.

Παραμένει η σχέση εργασίας – αλλάζουν οι αμοιβές

Οι φορείς του Δημοσίου που είχαν ενδιαφέρον να εντάξουν στο δυναμικό τους υπαλλήλους από τους φορείς των αστικών συγκοινωνιών θα έπρεπε έως χθες να είχαν στείλει στο αρμόδιο υπουργείο εσωτερικών τις κενές οργανικές θέσεις.

Στις θέσεις αυτές θα μεταφερθεί με την ίδια σχέση εργασίας το εν λόγω τακτικό προσωπικό και το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου που εργάζεται σε ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΟΑΣΑ, ΑΜΕΛ-ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ.

Οι εργαζόμενοι που θα μεταταχθούν θα αμείβονται με τις αποδοχές των εργαζομένων στην υπηρεσία που θα τοποθετηθούν και θα θεωρούνται ως νέες προσλήψεις στο δημόσιο τομέα όπως επιτάσσει η Τρόικα..

Κινητοποιήσεις

Τέλος, να σημειώσουμε ότι προβληματικές θα είναι σήμερα οι μετακινήσεις στην πρωτεύουσα καθώς θα κινούνται μόνο τα λεωφορεία αφού οι εργαζόμενοι σε όλους τους υπόλοιπους φορείς (τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ) πραγματοποιούν 24ωρη απεργία αντιδρώντας στις αλλαγές που φέρνει στις αστικές συγκοινωνίες ο νόμος για την εξυγίανσή τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v