Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα νοικοκυριά στόχος για λιανεμπόρους ρεύματος

Mετατόπιση του ενδιαφέροντος του ανταγωνισμού στους οικιακούς καταναλωτές ρεύματος έφερε η αναδιάρθρωση τιμολογίων της ΔΕΗ, αφήνοντας περιθώριο στους ιδιώτες ανταγωνιστές της να εισέλθουν και σε αυτήν την κατηγορία.

Τα νοικοκυριά στόχος για λιανεμπόρους ρεύματος
Mετατόπιση του ενδιαφέροντος του ανταγωνισμού στους οικιακούς καταναλωτές ρεύματος επέφερε η πρόσφατη αναδιάρθρωση των τιμολογίων της ΔΕΗ, αφήνοντας έστω και μικρό περιθώριο στους ιδιώτες ανταγωνιστές της να εισέλθουν και σε αυτήν την κατηγορία.
 
Μετά τους εμπορικούς πελάτες, τους οποίους οι ιδιώτες αλίευσαν από το πελατολόγιο της Επιχείρησης τα προηγούμενα χρόνια, σειρά τώρα έχουν διάφορες κατηγορίες οικιακών καταναλωτών.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΕΗ, κ. Αρθούρο Ζερβό, μεσοπρόθεσμα η εταιρεία αναμένεται να χάσει μερίδιο της τάξεως του 10% - 15% στην εσωτερική αγορά, μέρος του οποίου αφορά και στις λιανικές καταναλώσεις. Στην παρούσα χρονική στιγμή, η ΔΕΗ ανέκοψε την «αιμορραγία» από τη διαρροή εμπορικών πελατών, η οποία είχε προκαλέσει απώλεια μεριδίου, μειώνοντας τα τιμολόγια κατά 10% για τη συγκεκριμένη κατηγορία καταναλωτών.

Οι εναλλακτικοί πάροχοι ρεύματος, ωστόσο, έχουν ήδη προετοιμαστεί για να προσελκύσουν οικιακούς καταναλωτές προσφέροντας εκπτώσεις από 10% έως 20% σε ό,τι αφορά το κόστος ενέργειας. Σημειώνεται πως οι υπόλοιπες χρεώσεις (ΥΚΩ, τέλος ΑΠΕ κ.λπ.) παραμένουν σταθερές για όλους τους πελάτες ρεύματος σε όποιον πάροχο και αν ανήκουν.

Οι κυριότεροι παίκτες πλην της Επιχείρησης σήμερα είναι η Aegean Power και η Energa, η οποία συνεχίζει αυτόνομα τη δραστηριοποίησή της στην ελληνική αγορά μετά την αποχώρηση της αυστριακής συνεταίρου της Verbund.

--- Οι κινήσεις

Οι ιδιώτες εναλλακτικοί πάροχοι έχουν δημιουργήσει καινούργια πακέτα, με τα οποία ο καταναλωτής, εάν κάνει καλή διαχείριση των αναγκών και του προφίλ του, ενδέχεται να έχει σημαντικό όφελος.

Πρόκειται για πακέτα που μοιάζουν με εκείνα που συναντώνται στην αγορά των τηλεπικοινωνιών και βασίζονται στην προαγορά ενέργειας σε ελκυστική τιμή. Δηλαδή, ο πελάτης, ανάλογα με το προφίλ του και το ρεύμα που καταναλώνει συνήθως στο τετράμηνο, προαγοράζει τις αντίστοιχες κιλοβατώρες σε τιμή χαμηλότερη από την αντίστοιχη της ΔΕΗ σε ποσοστό μέχρι και 20%. Εάν ωστόσο χρειαστεί να καταναλώσει περισσότερο ρεύμα, βαρύνεται με άλλες χρεώσεις, οι οποίες μοιάζουν με αυτές της Επιχείρησης.

Επιπλέον, οι καταναλωτές δεν πληρώνουν πάγιο, ενώ σε μερικές περιπτώσεις προβλέπονται εκπτώσεις ή κάποιες επιστροφές χρημάτων σε καλούς πελάτες.

Ειδικότερα:

* Η Aegean Power, νεότερο μέλος του ομίλου Μελισσανίδη, που ιδρύθηκε το 2008 και ασχολείται και με τη χονδρική αγορά ηλεκτρισμού, αριθμεί περίπου 6.000 πελάτες (εμπορικούς ομίλους, νοσοκομεία, ξενοδοχεία, εμπορικές αλυσίδες καταστημάτων, τηλεοπτικά κανάλια, αλυσίδες τροφίμων κ.λπ.) και υπολογίζει ότι κατέχει μερίδιο 2,5% της αγοράς.
 
Ο στόχος της είναι μέχρι και το 2013 να αποσπάσει μερίδιο της τάξεως του 10% της λιανικής. Η εταιρεία ελέγχεται από τον όμιλο Μελισσανίδη κατά 50% και σε ποσοστό 50% από τον κ. Βασίλη Μηλιώνη. Τα πακέτα που προσφέρει απευθύνονταν κατ’ αρχάς σε εμπορικούς πελάτες ( επιχειρήσεις, τράπεζες, σούπερ μάρκετ, πολυκαταστήματα κ.ά.), όμως πρόσφατα δημιούργησε το πρώτο λιανικό κατάστημά της με στόχο και τα νοικοκυριά.

Έτσι, τα νέα της πακέτα προς τους οικιακούς καταναλωτές είναι χωρίς πάγιο, με προπληρωμένη αγορά ενέργειας (Κwh) και χαρακτηρίζονται ανά περίπτωση ανταγωνιστικά σε σύγκριση με τη ΔΕΗ.

* Επιθετική είσοδο στην αγορά οικιακών καταναλωτών προετοιμάζει και η Energa. Ειδικότερα, μετά την αναδιάρθρωση των τιμολογίων της ΔΕΗ, πιστεύει ότι ανοίγει ο δρόμος για τους εναλλακτικούς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας να προσφέρουν ήδη από το 2011 ανταγωνιστικά τιμολόγια στους οικιακούς καταναλωτές, ευκαιρία που η εταιρεία θα σπεύσει να εκμεταλλευτεί σύντομα εντός του έτους.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Energa, η οποία ήδη ελέγχει πελατολόγιο 50.000 εμπορικών καταναλωτών, την προσεχή διετία, οπότε θα υπάρξουν και νέες αναδιαρθρώσεις των βασικών τιμολογίων της ΔΕΗ, θα σημειωθεί μεγαλύτερη μετακίνηση και οικιακών πελατών προς εναλλακτικούς παρόχους. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v