Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πνίγονται στα ελλείμματα οι περισσότερες ΔΕΚΟ

Οι αστικές συγκοινωνίες… σέρνουν πρώτες τον χορό των ζημιογόνων ΔΕΚΟ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ του υπουργείου Οικονομικών.

Πνίγονται στα ελλείμματα οι περισσότερες ΔΕΚΟ
Οι αστικές συγκοινωνίες… σέρνουν πρώτες τον χορό των ζημιογόνων ΔΕΚΟ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ του υπουργείου Οικονομικών.

Η ΕΘΕΛ βρίσκεται στην πρώτη θέση, με ζημίε 161 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο, και ακολουθούν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με 140 εκατ. ευρώ, και τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ), με 88 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, υψηλή κερδοφορία, περίπου 9 εκατ. ευρώ, εμφάνισε το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ).

Όσον αφορά στη μισθολογική δαπάνη των 52 ΔΕΚΟ, στο εννεάμηνο προκύπτει μείωση της τάξης του 15%, ή 143,4 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2009, ενώ για το σύνολο του 2010 υπολογίζεται ότι θα εξοικονομηθούν περίπου 220 εκατ. ευρώ.

Στο ίδιο διάστημα, η συνολική μισθοδοσία των 52 ΔΕΚΟ ανήλθε σε 812,3 εκατ. ευρώ, έναντι 955,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2009. Ο περιορισμός του μισθολογικού κόστους, τόσο για το 9μηνο όσο και για το σύνολο του έτους, έρχεται ως αποτέλεσμα της εισοδηματικής πολιτικής που εφαρμόζεται και στις ΔΕΚΟ και των νόμων 3833/2010 και 3845/2010.

Παράλληλα, από τους 9μηνους ισολογισμούς και τις καταστάσεις αποτελεσμάτων χρήσης των 48 από τις 52 ΔΕΚΟ, που εποπτεύει η Ειδική Γραμματεία ΔΕΚΟ του υπουργείου Οικονομικών, που επίσης δημοσιοποιήθηκαν από το υπουργείο, προκύπτουν τα εξής:

- Στις ΔΕΚΟ που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για αναδιάρθρωση, η μείωση της μισθοδοσίας ανέρχεται σε 11% στην ΕΘΕΛ, σε 17% στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε 16% στον ΗΣΑΠ, σε 16% στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ), σε 15% στον ΗΛΠΑΠ, σε 17% στον ΟΑΣΑ, σε 23% στον ΟΣΕ και σε 14% στη ΓΑΙΑΟΣΕ.

- "Πρωταθλητές" στο μέσο μισθολογικό κόστος το 9μηνο είναι ο ΟΠΕ (38.446,85 ευρώ), ο ΗΣΑΠ (35.110,93 ευρώ), η ΔΕΠΑΝΟΜ (33.104,54 ευρώ), ο ΟΛΗ (32.253,02 ευρώ), ο ΟΔΙΕ (32.111,92 ευρώ), ο ΟΛΠΑ (31.656,27 ευρώ), η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (31.198,32 ευρώ) και η ΚΕΔ (30.260,78 ευρώ). Στην ΕΘΕΛ η μέση μισθοδοσία ανά εργαζόμενο είναι 24.479,68 ευρώ, στην ΕΑΣ είναι 24.946,01 ευρώ, στους ΗΛΠΑΠ είναι 23.577,57 ευρώ και στον ΟΣΕ είναι 24.195,35 ευρώ.

- Στον αντίποδα, η χαμηλότερη μέση μισθολογική δαπάνη είναι, μεταξύ άλλων, στον ΕΟΜΜΕΧ (15.736,76 ευρώ), στο Ελληνικό Φεστιβάλ (15.805,32 ευρώ) και στη ΓΑΙΑΟΣΕ (19.272,35 ευρώ).

- Όσον αφορά στις συνολικές υποχρεώσεις για το 9μηνο, από τον κατάλογο των 52 ΔΕΚΟ ξεχωρίζουν ο ΟΑΣΑ με 2,83 δισ. ευρώ, η ΕΘΕΛ με 1,83 δισ. ευρώ, η ΕΑΣ με 1,06 δισ. ευρώ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 683,78 εκατ. ευρώ, ο ΗΣΑΠ με 643,12 εκατ. ευρώ και ο ΗΛΠΑΠ με 367,13 εκατ. ευρώ.

- Ελλειμματικές εμφανίζονται 17 ΔΕΚΟ, με συνολικές ζημίες που αγγίζουν τα 561 εκατ. ευρώ. Ξεχωρίζουν η ΕΘΕΛ με ζημίες 161 εκατ. ευρώ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 140 εκατ. ευρώ και τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) με 88 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, υψηλή κερδοφορία, περίπου 9 εκατ. ευρώ, εμφάνισε το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ).

- Ο αριθμός των εργαζομένων στο σύνολο των 52 ΔΕΚΟ, σε μέσα επίπεδα 9μήνου, ανέρχεται στα 23.225 άτομα. Στην πρώτη θέση η ΕΘΕΛ με 6.470 άτομα και ακολουθούν η ΕΔΙΣΥ με 4.376 άτομα, η ΕΑΒ με 2.315 άτομα και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 1.695 άτομα.

Σημειώνεται ότι πρόσφατα ο υπουργός Οικονομικών, κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, με επιστολή του προς τις διοικήσεις των επιχειρήσεων του ευρύτερου δημόσιου τομέα που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο (ΔΕΗ, ΕΛΠΕ, ΟΠΑΠ κ.λπ.), ζήτησε την προσαρμογή του κόστους μισθοδοσίας στο καθεστώς που ισχύει πλέον για τους υπαλλήλους των ΔΕΚΟ.

* Τα στοιχεία μισθοδοσίας στις ΔΕΚΟ και η συγκριση με το 9μηνο του 2009 δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v