Οι απεργίες ευνοούν τα εμπορικά κέντρα

Η οικονομική κρίση πλήττει το σύνολο της αγοράς, ωστόσο φαίνεται να ενισχύει τα μερίδια των μεγάλων εμπορικών κέντρων σε βάρος των καταστημάτων δρόμου, όπως προκύπτει και από την πορεία των εργασιών στο 9μηνο του 2010.

Οι απεργίες ευνοούν τα εμπορικά κέντρα
Η οικονομική κρίση πλήττει το σύνολο της αγοράς, ωστόσο φαίνεται να ενισχύει τα μερίδια των μεγάλων εμπορικών κέντρων σε βάρος των καταστημάτων δρόμου, όπως άλλωστε προκύπτει και από την πορεία των εργασιών κατά το εννεάμηνο του 2010.

Έτσι, με την αγορά να καταγράφει εμφανώς διψήφια ποσοστά πτώσης, στους πρώτους εννέα μήνες του έτους είδαμε το The Mall να χάνει 10% σε πωλήσεις και 5% σε επισκέπτες, το Mediterranean Cosmos 8% σε πωλήσεις και να διατηρεί στάσιμο τον αριθμό των επισκεπτών του, το Golden Hall να ανεβάζει τις πωλήσεις του κατά 5,5%, το Athens Heart να διατηρεί στάσιμες τις πωλήσεις του και να ανεβάζει κατά 10% τους επισκέπτες του, ενώ το Avenue υποχρεώθηκε σε μονοψήφιο ποσοστό πτώσης.

Αυτό επίσης που πιθανολογείται από παράγοντες της αγοράς είναι ότι τα εμπορικά κέντρα τείνουν να κερδίζουν μερίδια αγοράς σε βάρος των καταστημάτων δρόμου σε περιόδους ταραχών, απεργιών και πορειών.

Αν και οι ίδιοι παράγοντες αναγνωρίζουν ότι κάθε εμπορικό κέντρο αποτελεί ξεχωριστή υπόθεση, έχουν κάποιες ενδείξεις ότι κατά το τελευταίο μπαράζ απεργιών και πορειών που ταλαιπώρησε (και εξακολουθεί να ταλαιπωρεί) το κέντρο της Αθήνας, η απόδοση των εμπορικών κέντρων τη συγκεκριμένη περίοδο υπήρξε σχετικά καλύτερη. Βέβαια, για να είναι σίγουροι, θα πρέπει να περιμένουν τα στοιχεία του δωδεκαμήνου.

--- Άνοδος στο δίμηνο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου

Ενδεικτικό παράδειγμα πάντως για την πορεία των εμπορικών κέντρων ίσως να αποτελεί το Athens Heart, το οποίο, σύμφωνα με τα στοιχεία του ενδεκαμήνου, καταφέρνει να διατηρήσει το περυσινό ύψος πωλήσεων, επιτυγχάνοντας επισκεψιμότητα 1,6 εκατ. ατόμων, αυξημένη κατά 15% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009 (η αναντιστοιχία πωλήσεων και επισκεψιμότητας οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα στις μειωμένες τιμές στο λιανικό εμπόριο και στο μειωμένο μέσο καλάθι του καταναλωτή).

Αυτό που έχει σημασία είναι η καλύτερη πορεία του εμπορικού κέντρου κατά το δίμηνο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου (+18% και +39% αντίστοιχα σε επισκεψιμότητα) λόγω και διαφόρων προωθητικών ενεργειών που διοργανώθηκαν.

Το γνωστό εμπορικό κέντρο αντιμετώπισε αρχικά προβλήματα, καθώς η έναρξη της λειτουργίας του (Δεκέμβριος 2008) ταυτίστηκε χρονικά με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης στην πραγματική ελληνική οικονομία. Επιπλέον, φαίνεται να έγιναν και κάποια λάθη στην επιλογή του «μίγματος των ενοικιαστών».

Υπήρξαν αποχωρήσεις ενοικιαστών, οι οποίοι όμως αντικαταστάθηκαν, με αποτέλεσμα η πληρότητα του εμπορικού κέντρου να βρίσκεται σήμερα αρκετά κοντά στο 100%, ενώ παράλληλα φαίνεται να έγιναν και κάποιες μειώσεις ενοικίων, όπως τουλάχιστον συνάγεται από τα έσοδα από ενοίκια στις λογιστικές καταστάσεις της Pasal Development (εταιρία ιδιοκτήτης του εμπορικού κέντρου). «Ακόμη και σήμερα, εν μέσω κρίσης, έχουμε λίστα αναμονής», αναφέρουν άτομα φίλα προσκείμενα στη διοίκηση.

Πέραν αυτών, η σταδιακή «ωρίμανση» του εμπορικού κέντρου και μια σειρά προωθητικές ενέργειες έχουν συμβάλει επίσης στην ανάκαμψη των οικονομικών επιδόσεων και των επισκεπτών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v