Συμφωνία κυρίων με εταιρίες για μειώσεις τιμών

Σε συμφωνία κυρίων για μειώσεις τιμών έως 37,9% σε 661 προϊόντα κατέληξαν Μ. Χρυσοχοΐδης και 40 επιχειρηματίες παραγωγικών, προμηθευτικών εταιριών και super market. Ακολουθεί συμφωνία στην ενέργεια. Οι επιπτώσεις από το ΦΠΑ.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Συμφωνία κυρίων με εταιρίες για μειώσεις τιμών
Μειώσεις τιμών από 0,71% έως 37,9% σε 661 κωδικούς προϊόντων (ανωνύμων και επωνύμων) ευρείας κατανάλωσης προχώρησαν ή πρόκειται να προχωρήσουν από τις αρχές του χρόνου 36 παραγωγικές και προμηθευτικές επιχειρήσεις καθώς και μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Αυτό προέκυψε από επαφές που είχε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μ. Χρυσοχοΐδης με τους εκπροσώπους των επιχειρήσεων.

Όπως δήλωσε ο ίδιος πριν από λίγο, συναντήθηκε με 40 επιχειρηματίες του κλάδου τροφίμων και άλλων προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, στους οποίους και απηύθυνε κάλεσμα "κοινωνικής αλληλεγγύης και ευθύνης για μειώσεις τιμών".

Ειδικότερα, ο υπουργός ανέφερε σε δηλώσεις του, μετά τη συνάντηση, ότι επιχειρείται από την κυβέρνηση μια προσπάθεια αναθέρμανσης της οικονομίας με πρωτοβουλίες όπως η αναμόρφωση της λειτουργία της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο επενδυτικός νόμος, η απλοποίηση αδειοδότησης των τεχνικών επαγγελμάτων και νέες ρυθμίσεις για τη λειτουργία των επιχειρηματικών πάρκων, αλλά απαιτούνται πολύ περισσότερα πράγματα όπως είναι η ευθύνη και η αλληλεγγύη χωρίς αντιπαλότητες και εντάσεις.

Η ελληνική οικογένεια έχει θυσιάσει μέρος του εισοδήματός της και για καιρό οι τιμές δεν έπεφταν, τονίζοντας ότι στο κάλεσμα αυτό βρήκε συμπαραστάτες δεκάδες επιχειρήσεις.

Ειδικότερα, 36 μεγάλες επιχειρήσεις από τον κλάδο τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης προχωρούν σε μειώσεις μέχρι 37,9% σε 661 κωδικούς επώνυμων προϊόντων. Όπως σημείωσε ο υπουργός, πρόκειται για μειώσεις σε είδη που αποτελούν το καθημερινό καλάθι της νοικοκυράς και από τις μειώσεις αυτές μπορεί να προκύψουν έως και 50 ευρώ όφελος μηνιαίως για μία τετραμελή οικογένεια.

Σημείωσε παράλληλα ότι θα επακολουθήσουν και άλλες μειώσεις. Ο ίδιος τόνισε ότι ελάχιστες ήταν αυτές οι επιχειρήσεις που δεν ανταποκρίθηκαν, τονίζοντας ότι "ο ανταγωνισμός θα οδηγήσει όλους σε μειώσεις".

Επίσης. προανήγγειλε πως θα υπάρξουν νέες συναντήσεις και με άλλους τομείς της αγοράς και τα καύσιμα υπάγονται σε αυτήν την πρωτοβουλία που σε πρώτη φάση θα αφορά σε πάνω από το 60% των εμπορευμάτων των σούπερ μάρκετ. Σε ό,τι αφορά τις επιπτώσεις που θα έχει στον πληθωρισμό η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στα τρόφιμα, σημείωσε ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του χρόνου θα φανεί η αποκλιμάκωση.

Σημειώνεται πως η πλειονότητα των μειώσεων είναι μέχρι 5% (σε 347 κωδικούς προϊόντων), 5% έως 10% αφορά σε 218 και πάνω από 10% αφορά σε μειώσεις 96 κωδικών προϊόντων.

Ανά κατηγορία προϊόντων τα περισσότερα με μειώσεις είναι τα τρόφιμα και τα είδη μαγειρικής, ακολουθούν είδη προσωπικής υγιεινής, τα προϊόντα πρωινού και σνακς, αλλαντικά, νερά, μπίρες, κρασιά, απορρυπαντικά και καθαριστικά, τα τυριά, τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής, τα αναψυκτικά και οι χυμοί.

Οι επιχειρήσεις που προχωρούν σε μειώσεις

Στην ενέργεια συμμετέχουν 31 εταιρίες παραγωγής και προμηθευτικές επιχειρήσεις με μειώσεις τιμών σε 468 κωδικούς επώνυμων προϊόντων. Αυτές είναι: 3ΑΛΦΑ, , MISKO, BOLTON HELLAS, CHIPITA, COLGATE PALMOLIVE, Creta Farm, ELBISCO, FRIESLAND CAMPINA, KRAFT FOODS, NESTLE, OPTIMA, PEPSICO?HBH, PROCTER & GAMBLE, SCA, UNILEVER, ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ, ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΑΡΤΑ, ΓΙΩΤΗΣ Α.Ε., ΔΕΛΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ, ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ, ΚΙΚΙΖΑΣ ΜΕΛΙΣΣΑ, ΚΡΕΑΤΑ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΜΕΓΑΣ ΓΥΡΟΣ, Μινέρβα, Νίκας, ΟΛΥΜΠΟΣ, ΠΙΝΔΟΣ, ΠΙΣΤΙΟΛΑΣ?ΑGRINO, ΥΦΑΝΤΗΣ, ΦΛΩΡΙΔΗΣ ΑΕΒΕΚ.

Το λιανεμπόριο συμμετέχει με 112 επώνυμα προϊόντα. Πρόκειται για τρεις αλυσίδες super market: Carrefour με 69 επώνυμα προϊόντα, Βερόπουλος με 15 επώνυμα προϊόντα και Σκλαβενίτης με 28 επώνυμα προϊόντα.

Επίσης, το λιανεμπόριο προχωρά σε μειώσεις 1.509 προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Πρόκειται για τις αλυσίδες super market Carrefour, Βερόπουλος και Σκλαβενίτης με μειώσεις τιμών σε 81 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Οι εταιρίες LIDL (σε 1.150 προϊόντα της) και Α/Β Βασιλόπουλος (σε 359 προϊόντα της σειράς «365») δεσμεύτηκαν να προχωρήσουν στην ενσωμάτωση της αύξησης του ΦΠΑ από 11% σε 13% (σε σύνολο 1.509 προϊόντων).

Στη γενική κατηγορία προϊόντα τροφίμων - μαγειρικής συγκεντρώνονται τα περισσότερα είδη με μειωμένες τιμές
(31%), ενώ ακολουθούν η κατηγορία της προσωπικής υγιεινής με 18% του συνόλου των προϊόντων, τα προϊόντα πρωινού - σνακς, τα νερά - μπίρες - κρασιά, τα αλλαντικά, τα απορρυπαντικά - καθαριστικά, τα τυριά και τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής.

Οι ημερομηνίες έναρξης των μειώσεων

Οι ημερομηνίες έναρξης μείωσης τιμών για τα 434 προϊόντα είναι από την 1η Ιανουαρίου 2011, για τα 72 από 8 Ιανουαρίου έως τις 17 Ιανουαρίου, για 29 είναι από την 1η Φεβρουαρίου μέχρι τις 8 Φεβρουαρίου του 2011, για 59 προϊόντα τρέχουν μειώσεις από τις 13 Δεκεμβρίου μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου, από την 1η Δεκεμβρίου έως τις 10 Δεκεμβρίου 31 προϊόντα, ενώ σε 14 προϊόντα οι μειώσεις έχουν ξεκινήσει από την 1η Οκτωβρίου μέχρι τις 31 Νοεμβρίου.

Δηλώσεις του Μ. Χρυσοχοΐδη

Ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης κ. Μ. Χρυσοχοΐδης επισήμανε ότι:

- Πρόκειται για μειώσεις που αφορούν σε προϊόντα που αποτελούν το καθημερινό καλάθι ενός νοικοκυριού. Από τις μειώσεις αυτές μπορεί να προκύψει πραγματικό όφελος έως και 50 ευρώ μηνιαίως για μία τετραμελή οικογένεια.

- Πρόκειται για μειώσεις και όχι για προσφορές, δηλαδή για πραγματικές και καθαρές μειώσεις τιμών που θα ισχύσουν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2011. Μειώσεις που προέρχονται από τους κλάδους τόσο των προμηθευτών και της βιομηχανίας όσο και των λιανεμπορικών επιχειρήσεων.

- Οι μειώσεις που ανακοινώθηκαν είναι το πρώτο κύμα και θα επακολουθήσουν και άλλες ύστερα από συναντήσεις που θα γίνουν με επιχειρηματίες από διάφορους κλάδους της αγοράς.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης τόνισε: "Σε μια περίοδο όπου η χώρα μας δοκιμάζεται απαιτούνται πολύ περισσότερα. Απαιτείται ευθύνη, συλλογικότητα, συνεργασία και αλληλεγγύη. Αξίες που δεν πρέπει να ξεχάσουμε μέσα στην κρίση.

Αξίες που λόγω της κρίσης αναδεικνύονται πιο αναγκαίες και επίκαιρες από ποτέ. Απαιτούνται έμπρακτες απαντήσεις στα καθημερινά προβλήματα χωρίς αντιπαλότητες και εντάσεις. Στο επίκεντρο της πολιτικής μας είναι και παραμένουν ο πολίτης και οι ανάγκες του".


****Τα αναλυτικά στοιχεία για τις μειώσεις τιμών προϊόντων καθώς και οι δηλώσεις του υπουργού δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v