Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κινητή τηλεφωνία: Στροφή στα προσιτά smartphones

Οι Έλληνες καταναλωτές θέλουν το κινητό τους να τους δίνει άπειρες δυνατότητες, αλλά αυτό να γίνεται και σε προσιτή τιμή. Οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας σπεύδουν να καλύψουν τις νέες ανάγκες των συνδρομητών.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Κινητή τηλεφωνία: Στροφή στα προσιτά smartphones
Θέλουν το κινητό τους τηλέφωνο να τους δίνει άπειρες δυνατότητες, αλλά αυτό να γίνεται και σε προσιτή τιμή. Ο λόγος για τους Έλληνες καταναλωτές-χρήστες κινητής τηλεφωνίας, οι οποίοι αναζητούν κινητά τηλέφωνα που ενσωματώνουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, τα γνωστά smartphones, όμως θέλουν και καλύτερες τιμές, αφού η οικονομική κρίση έχει αφήσει βαριά τη σκιά της και στις δαπάνες των νοικοκυριών για τηλεπικοινωνίες.

Οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας σπεύδουν να καλύψουν τις νέες ανάγκες των συνδρομητών τους προωθώντας στην αγορά συσκευές smartphones σε προσιτή τιμή, που όμως σχεδόν σε τίποτα δεν υπολείπονται των γνωστών σε όλους best seller μοντέλων της συγκεκριμένης κατηγορίας, τα οποία όμως η υψηλή τιμή τα καθιστά απλησίαστα για ένα μεγάλο κομμάτι των καταναλωτών.

Το έξυπνο δεν χρειάζεται να είναι ακριβό

Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και το λανσάρισμα του νέου smartphone "IDEOS U8150 with Google TM" της Huawei, το οποίο διατίθεται στην αγορά αποκλειστικά από τη Wind στην τιμή των 166 ευρώ, χωρίς συμβόλαιο.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε κατά την παρουσίαση του νέου smartphone από τα στελέχη της Wind, οι συνδρομητές συμβολαίου που χρησιμοποιούν smartphone δαπανούν έως και 59% περισσότερα χρήματα για τη χρήση του τηλεφώνου τους.

Και μόνο αυτό το στοιχείο αρκεί να πιστοποιήσει κάτι που είναι ήδη γνωστό, ότι δηλαδή το μέλλον της κινητής τηλεφωνίας είναι οι κινητές ευρυζωνικές υπηρεσίες. Εξάλλου, τα έσοδα των εταιριών από παραδοσιακές υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας εδώ και πολύ καιρό κινούνται πτωτικά λόγω του σκληρού ανταγωνισμού.

Μερίδιο πάνω από 60% το 2011 για τα smartphones με χαμηλή τιμή

Τα περιθώρια ανταγωνισμού στην κατηγορία smartphones σε προσιτή τιμή φαίνεται ότι είναι μεγάλα και είναι βέβαιο ότι πρόκειται για τον στίβο στον οποίοι οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας θα δώσουν τον αγώνα τους το επόμενο διάστημα.

Τα στελέχη της Wind, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του IDEOS, εξέφρασαν την εκτίμηση ότι τα smartphones σε προσιτή τιμή μέσα στο 2011 θα καταφέρουν να αποσπάσουν μερίδιο 60% - 65% της συνολικής αγοράς smartphones. Μάλιστα, σημείωσαν ότι η Wind σκοπεύει να επιμείνει ακόμη περισσότερο στη συγκεκριμένη κατηγορία, προσφέροντας αρκετές επιλογές στους πελάτες της.

Στον σχεδιασμό της εταιρίας είναι μέσα στο πρώτο εξάμηνο της επόμενης χρονιάς να προσθέσει στις επιλογές της περίπου 5 συσκευές smartphones σε προσιτή τιμή, δηλαδή κάτω από 200 ευρώ.

Να θυμίσουμε ότι ήδη η εταιρία προσφέρει στους πελάτες της το ΖΤΕ Blade, η τιμή του οποίου είναι 159 ευρώ, χωρίς συμβόλαιο, ενώ στα άμεσα σχέδιά της είναι και να εμπλουτίσει την γκάμα των προϊόντων της σε χαμηλή τιμή και με tablet PC, αφού εκτιμάται ότι επίσης πρόκειται για ένα προϊόν το οποίο θα συγκεντρώσει μεγάλο ενδιαφέρον από το καταναλωτικό κοινό.

Τη συγκεκριμένη αγορά φυσικά δεν προτίθενται να αφήσουν ανεκμετάλλευτη ούτε οι υπόλοιπες εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, που σχεδιάζουν τη στρατηγική τους με στόχο την κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς και εσόδων.

Η Vodafone έχει ήδη βάλει τον πήχη πολύ… χαμηλά, αφού έχει ξεκινήσει να προσφέρει στους συνδρομητές της το Joy 845, το smartphone με τη χαμηλότερη τιμή αυτήν τη στιγμή στην ελληνική αγορά, στα 109,90 ευρώ.

Στη μάχη αναμένεται να ριχτεί σύντομα και η Cosmote, η οποία είναι βέβαιο ότι δεν θα αφήσει χωρίς κάλυψη τη μεγάλη κατηγορία του καταναλωτικού κοινού, που αναζητά ένα smartphone με πλήθος δυνατότητες σε τιμή που να μην το καθιστά απλησίαστο.

Πάντως, ήδη η εταιρία του ομίλου ΟΤΕ έχει ξεκινήσει στην αγορά τη διάθεση ενός προσιτού σε τιμή tablet PC προσφέροντας το V9 Pad της ΖΤΕ στα 349 ευρώ, χωρίς σύνδεση, ενώ ο συνδρομητής μπορεί να το αποκτήσει εντελώς δωρεάν με νέα σύνδεση στο πρόγραμμα COSMOTE Internet On The Go 10GB +Laptop.

"Kαλπάζει" η κινητή ευρυζωνικότητα

Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι και τα πλέον πρόσφατα στοιχεία, που αφορούν στην εξέλιξη της ευρυζωνικότητας στη χώρα μας, καταγράφουν πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης για την κινητή ευρυζωνικότητα.

Σύμφωνα με το τελευταίο report της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιακών - Ταχυδρομείων, που αφορά στο τρίτο τρίμηνο του 2010, o αριθμός των ενεργών συνδρομητών κινητών 3ης γενιάς (3G), που αξιοποίησαν υπηρεσίες δεδομένων 3G, διπλασιάστηκε, φθάνοντας στο τέλος του τριμήνου αναφοράς τα 2.685.446 (διείσδυση στον πληθυσμό 23,8%, έναντι 11,3% στο τέλος Iουνίου 2010).

Από αυτούς οι 307.689 κάνουν χρήση καρτών για πρόσβαση στο Διαδίκτυο από φορητούς υπολογιστές μέσω δικτύων 3G (διείσδυση στον πληθυσμό 2,7%, έναντι 2,1% στο τέλος Iουνίου 2010, ήτοι αύξηση περίπου 27%).

Πλήρως εξοικειωμένοι με τη χρήση των έξυπνων τηλεφώνων οι ΄Ελληνες

Τέλος, να σημειώσουμε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας "Mobile Internet in Greece", που πραγματοποιήθηκε την περίοδο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου για λογαριασμό της Νokia, προκύπτει ότι applications και η πλοήγηση στο Διαδίκτυο αποτελούν το μέλλον των κινητών τηλεφώνων.

Η έρευνα που είχε θέμα τις συνήθειες των Ελλήνων στο mobile Ιnternet και στα mobile applications κατέδειξε ότι οι Έλληνες έχουν εξοικειωθεί πλήρως με τη χρήση των smartphones, χρησιμοποιώντας όλο και περισσότερο τις δυνατότητες διασύνδεσης στο Διαδίκτυο που προσφέρουν.

Ειδικότερα, προκύπτει ότι το 40% των Ελλήνων χρηστών Ιnternet χρησιμοποιεί το κινητό του για να έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ενώ περισσότεροι από τους μισούς χρήστες mobile Ιnternet (60%) περιλαμβάνουν προπληρωμένα πακέτα δεδομένων στα προσωπικά τους συμβόλαια κινητής τηλεφωνίας.

Τέλος, από τα στοιχεία της έρευνας διαφαίνονται και τα brands που οι Έλληνες θα ήθελαν να δουν να γίνονται applications. Πρώτη στη λίστα είναι η μετεωρολογική υπηρεσία ΕΜΥ (48%), δεύτερο το ειδησεογραφικό portal in.gr (35%) και τρίτη η αεροπορική εταιρία Aegean Airlines (34%). Έπονται ο οδηγός διασκέδασης "Αθηνόραμα" (33%) και η αεροπορική εταιρία Olympic Air (31%).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v