Αλμούνια: Aναζητείται λύση για ΟΑ- Aegean

Προσπάθειες να βρουν την πλέον ενδεδειγμένη λύση αναφορικά με την προτεινόμενη συγχώνευση της Aegean Airlines και της Olympic Air καταβάλλουν οι ρυθμιστικές αρχές της Ε.Ε., σύμφωνα με τον κ. Χοακίν Αλμούνια.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Αλμούνια: Aναζητείται λύση για ΟΑ-  Aegean
Προσπάθειες να βρουν την πλέον ενδεδειγμένη λύση αναφορικά με την προτεινόμενη συγχώνευση της Aegean Airlines και της Olympic Air καταβάλλουν οι ρυθμιστικές αρχές της Ε.Ε., πριν επικυρώσουν την συμφωνία, σύμφωνα με τον ευρωπαίο επίτροπο αρμόδιος για θέματα ανταγωνισμού κ. Χοακίν Αλμούνια.

Ο αρμόδιος Επίτροπός ο οποίος πρόσφατα συνέκρινε την υπόθεση των δύο ελληνικών εταιρειών με την προσπάθεια συγχώνευσης των ιρλανδικών εταιρειών Air Lingus και Rynair, η οποία απορρίφθηκε από την Επιτροπή χθες εμφανίστηκε περισσότερο διαλλακτικός σημειώνοντας χαρακτηριστικά «εντοπίζουμε κάποιες δυσκολίες, είμαστε σε επαφή με τις εμπλεκόμενες πλευρές, έχουμε ακόμα χρόνο για την εξεύρεση ικανοποιητικής λύσης. Επεξεργαζόμαστε την τελική μας απόφαση σε στενή συνεργασία με τα εμπλεκόμενα μέρη για να βρούμε μια επαρκή λύση».

Η Κομισιόν θα πρέπει να έχει αποφασίσει αν εγκρίνει τη συγχώνευση μεταξύ της Οlympic Air και της Aegean Airlines μέχρι τις 12 Ιανουαρίου.

Τον προηγούμενο μήνα ο κ. Αλμούνια είχε κάνει λόγο για σημαντικές δυσκολίες στο εγχείρημα συγχώνευσης εξαιτίας της κυριαρχίας των δύο εταιρειών στην ελληνική εσωτερική αγορά σημειώνοντας ότι οι μεγάλες δυσκολίες για την έγκριση της συγχώνευσης έγκεινται στο γεγονός ότι οι δύο εταιρείες ελέγχουν σχεδόν ολόκληρη την ελληνική αγορά.

Ενδεικτικό της δυσκολίας που παρουσιάσει ο φάκελος της συγχώνευσης των δύο ελληνικών εταιρειών από πλευράς ανταγωνισμού, είναι και το γεγονός ότι καθυστερεί η λήψη απόφασης, δεδομένου ότι στις 30 Ιουλίου, όταν η Επιτροπή ανακοίνωσε την έρευνα σε βάθος, έχει θέσει ως προθεσμία ολοκλήρωσης της εξέτασης τις 90 εργάσιμες ημέρες, δηλαδή την 7η Δεκεμβρίου 2010 ωστόσο στην πορεία αποφάσισε να παρατείνει την διερεύνηση της υπόθεσης.

Από την πλευρά των δύο εταιρειών εκφράζεται αισιοδοξία για τη λήψη της έγκρισης με το σκεπτικό ότι η αγορά αερομεταφορών στην Ελλάδα στο σύνολό της είναι απελευθερωμένη και οποιοσδήποτε αερομεταφορέας το επιθυμεί μπορεί να αναπτύξει δραστηριότητα εκτελώντας πτήσεις σε οποιαδήποτε γραμμή επιθυμεί.

Συνολικά 7 εκατομμύρια επιβάτες στο οκτάμηνο

Την ίδια ώρα Aegean Airlines και Olympic Air δεν σταματούν να επισημαίνουν σε όλους τους τόνους ότι η ελληνική αεροπορική αγορά είναι πολύ μικρή για να μπορέσει να υποστηρίξει την βιώσιμη λειτουργία δύο full service αεροπορικών εταιρειών.

Μάλιστα προς επίρρωση του επιχειρήματος αυτού επισημαίνουν ότι σε καμία χώρα της Ευρώπης με πληθυσμό κάτω των 40 εκατομμυρίων κατοίκων δεν λειτουργούν δύο βασικοί αερομεταφορείς.

Από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία κίνησης για το πρώτο οκτάμηνο του έτους προκύπτει ότι η μέση πληρότητα ανέρχεται στο 65,2% για την Olympic Air και στο 67% για την Aegean Airlines. Στο διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου η Aegean Airlines διακίνησε 3,9 εκατ. επιβάτες ενώ στην ίδια χρονική περίοδο με την Olympic Air «πέταξαν» 3,012 εκατ. επιβάτες.

Η Aegean για την οποία υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία κατέγραψε μικρή υποχώρηση της επιβατικής της κίνησης κατά 1,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2009 γεγονός που θεωρείται φυσιολογικό με δεδομένη αφενός την αναδιάρθρωση του δικτύου της εταιρείας αφετέρου την οικονομική κρίση που πλήττει σοβαρά και τις αεροπορικές μεταφορές.

Και οι δύο εταιρείες κατέγραψαν πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο με την Aegean Airlines να μεταφέρει 595.000 επιβάτες τον Ιούλιο του 2010 με δείκτη πληρότητας 78,1% εν με την Olympic Air μετακινήθηκαν 428.400 επιβάτες διαμορφώνοντας τον δείκτη πληρότητας στο 72,6%.

Τον Αύγουστο, μήνα με παραδοσιακά υψηλή επιβατική κίνηση οι πληρότητες των δύο εταιρειών ενισχύθηκε περαιτέρω και διαμορφώθηκε στο 79% για την Aegean Airlines και στο 73,2% για την Olympic Air.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v