Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΔΕΣΦΑ: Επιτάχυνση έργων με στόχο την ισχυροποίηση

Στην ισχυροποίηση του ΔΕΣΦΑ μέσω νέων επενδύσεων, προώθησης των καθυστερημένων έργων υποδομής αλλά και επέκτασης του ρόλου του ως παράγοντα στην ευρύτερη περιοχή επικεντρώνεται η νέα διοίκησή του.

ΔΕΣΦΑ: Επιτάχυνση έργων με στόχο την ισχυροποίηση
Στην ισχυροποίηση του ΔΕΣΦΑ μέσω νέων επενδύσεων, προώθησης των καθυστερημένων έργων υποδομής αλλά και επέκτασης του ρόλου του ως παράγοντα στην ευρύτερη περιοχή επικεντρώνεται η νέα διοίκησή του.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαρσένο, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας, και τις δηλώσεις του σε δημοσιογραφική εκδήλωση, επιταχύνεται η αναβάθμιση του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας με την κατασκευή τρίτης δεξαμενής, ώστε να λειτουργήσει το 2014, ενώ με νέες επενδύσεις θα αυξηθεί κατά 40% η δυναμικότητα επαναεριοποίησης του ίδιου τερματικού σταθμού.

Σε ό,τι αφορά τη νέα δεξαμενή, το κόστος της υπολογίζεται σε 130 εκατ. ευρώ, που θα καλυφθεί με ίδια κεφάλαια του ΔΕΣΦΑ, ένταξη σε κοινοτικά προγράμματα και δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Σημειώνεται ότι σήμερα απασχολείται το 25% περίπου της δυναμικότητας επαναεροποίησης του συγκεκριμένου σταθμού, ωστόσο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης του ΔΕΣΦΑ, στο προσεχές διάστημα θα αυξηθεί τόσο η εγχώρια ζήτηση όσο και η διεθνής, μια και ήδη υπάρχουν αιτήματα από ιδιώτες χρήστες στη Βουλγαρία και στην Τουρκία για δέσμευση χωρητικότητας, τα οποία αγγίζουν το μισό δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΔΕΣΦΑ, οι επενδύσεις αυτές, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του σταθμού συμπίεσης στη Θεσσαλονίκη στα μέσα του 2011, θα αναβαθμίσουν τις υποδομές μεταφοράς φυσικού αερίου για την Ελλάδα αλλά και την εξυπηρέτηση αναγκών και των γειτονικών χωρών, αποκλείοντας μάλιστα την ανάγκη δημιουργίας νέων τερματικών υγροποιημένου αερίου στην ευρύτερη περιοχή.

Πέραν των νέων επενδύσεων, ο ΔΕΣΦΑ προχωρά με ταχύτερους ρυθμούς στη διαχείριση υπό υλοποίηση έργων όπως ο αγωγός προς Μεγαλόπολη και Αλιβέρι για να τροφοδοτηθούν οι νέες μονάδες της ΔΕΗ, οι οποίοι θα είναι έτοιμοι στα μέσα του 2012 και στο γ΄ τρίμηνο του 2011 αντίστοιχα.

Παράλληλα, η διοίκηση της εταιρίας επικεντρώνεται στη μείωση των λειτουργικών δαπανών της, οι οποίες στο οκτάμηνο του 2010 έχουν υποχωρήσει κατά 15%, επηρεασμένες σαφώς από τη μείωση μισθών στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Ενδιαφέρον για νότια Καβάλα

Πέραν των προγραμματισμένων επενδύσεων, η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ υποστηρίζει ότι η διαχείριση του συστήματος φυσικού αερίου πρέπει να παραμείνει σε κρατικά χέρια, μέσω υποδομών που θα εντάσσονται στο εθνικό σύστημα, περιορίζοντας τον ρόλο των ανεξάρτητων συστημάτων για περιπτώσεις όπως οι διεθνείς διασυνδέσεις ή η συμμετοχή σε υποδομές αποθήκευσης.

Περαιτέρω ο κ. Παπαρσένος αναφέρει ότι η παραπάνω άποψη του ΔΕΣΦΑ συνάδει με την τάση που διαμορφώνεται πλέον στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με την οποία οι Βρυξέλλες προσανατολίζονται στο να σταματήσουν τις επιδοτήσεις προς ανεξάρτητα συστήματα φυσικού αερίου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, εκπρόσωποι της Κομισιόν, σε πρόσφατη συνάντηση τον περασμένο Ιούλιο με τη διοίκηση του ΔΕΣΦΑ, εξέφρασαν ρητώς την άποψη πως ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός φυσικού αερίου θα έπρεπε να περάσει στο εθνικό σύστημα.

Υπό αυτό το πρίσμα, η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ εκτιμά ότι η σχεδιαζόμενη επένδυση στη νότια Καβάλα από την Ενεργειακή Αιγαίου, για τη διαμόρφωση του εξαντλημένου κοιτάσματος σε αποθήκη, θα πρέπει να ενταχθεί στο εθνικό σύστημα φυσικού αερίου, πρόταση την οποία εξάλλου έχει καταθέσει στη ΡΑΕ.

Σημειώνεται ότι ο ΔΕΣΦΑ συμμετέχει στην επιτροπή την οποία έχει συστήσει το ΥΠΕΚΑ προκειμένου να εξεταστεί η παραπάνω επενδυτική πρόταση και οι θέσεις του υποστηρίζουν ότι χρειάζεται να υπάρξει διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση του έργου. Εκτιμά ότι στο επιχειρηματικό σχήμα εκμετάλλευσης θα πρέπει να συμμετέχουν ο ΔΕΣΦΑ και ιδιώτες όπως η Ενεργειακή Αιγαίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v