Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Απαισιόδοξες οι εταιρίες ένδυσης

Tο χειρότερο εμπορικό τρίμηνο της τελευταίας διετίας διένυσαν από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο οι εισηγμένες αλυσίδες ένδυσης, οι διοικήσεις των οποίων εκτιμούν ότι το μέλλον προδιαγράφεται δυσμενέστερο.

Απαισιόδοξες οι εταιρίες ένδυσης
Tο χειρότερο εμπορικό τρίμηνο της τελευταίας διετίας διένυσαν από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο οι εισηγμένες αλυσίδες ένδυσης, οι διοικήσεις των οποίων εκτιμούν ότι το μέλλον προδιαγράφεται δυσμενέστερο και ο ορίζοντας ανάκαμψης είναι προς το παρόν δυσδιάκριτος.

Στο α΄ εξάμηνο του έτους, οι εταιρείες στο σύνολό τους σημείωσαν κάμψη πωλήσεων και ζημιογόνα αποτελέσματα, ενώ ισχυρή αρνητική επιρροή έχουν δεχτεί και τα πολυκαταστήματα, που έως πρότινος φαίνονταν πιο ανθεκτικά.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών των επιχειρήσεων, η πίτα της αγοράς μειώνεται, οπότε οι όποιες αυξήσεις μεγεθών προέρχονται είτε από την προσάρτηση μεριδίων που κάποιες άλλες επιχειρήσεις χάνουν είτε από την προσθήκη νέων καταστημάτων και δραστηριοτήτων.

Σημεία αιχμής για τις περισσότερες εταιρείες του κλάδου αναδεικνύονται πλέον η διαχείριση των αποθεμάτων και η συγκράτηση του κόστους λειτουργίας, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στο περιβάλλον χαμηλής ζήτησης, το οποίο εκτιμάται ότι θα επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες. 

* Οριακά αυξημένες πωλήσεις κατά 3,4% παρουσίασε ο όμιλος Elmec Sport στο εξάμηνο, εξανεμίζοντας τις θετικές τάσεις του α΄ τριμήνου της χρήσης. Σε επίπεδο λειτουργικών κερδών, εκτός από σημαντική μείωση του περιθωρίου κέρδους της κατά 3,4% λόγω των εκπτωτικών προσφορών της περιόδου, η Elmec Sport κατέγραψε μεγάλη πτώση 42% εξαιτίας και του μειωμένου τζίρου.

Στα καθαρά κέρδη το αποτέλεσμα θα ήταν ζημιογόνο αν στην τρέχουσα χρήση δεν είχε αναγνωριστεί έσοδο 4,8 εκατ. ευρώ από την αποτίμηση της συμμετοχής του ομίλου στην εταιρεία Ελληνικές Διανομές, η οποία την 30ή Ιουνίου 2010 απορρόφησε τη μέχρι πρότινος κατά 100% θυγατρική εταιρεία Ηπειρωτική.

Έτσι, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε 2,2 εκατ. ευρώ έναντι 5,5 εκατ. το 2009.

Ο τομέας των πολυκαταστημάτων παρουσίασε αύξηση πωλήσεων το 2010 σε ποσοστό 2%, με τις πωλήσεις να ανέρχονται στα 68,7 εκατ. ευρώ, παρά την ωρίμανση του δεύτερου πολυκαταστήματος Attica. Είναι ενδεικτικό ότι τα εκπτωτικά πολυκαταστήματα Factory Outlet παρουσίασαν μείωση πωλήσεων κατά 3%.

Οι πωλήσεις του τομέα της λιανικής αυξήθηκαν σε ποσοστό 9% και ανήλθαν στα 34,1 εκατ. ευρώ και οι πωλήσεις του τομέα χονδρικής σημείωσαν άνοδο κατά 2% στα 18,7 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω των νέων αντιπροσωπειών. 

* Κάμψη κατά 8,6% στις πωλήσεις με μείωση του περιθωρίου κέρδους κατά μία μονάδα παρουσίασε η αλυσίδα Sprider στο εξάμηνο, όπου εμφάνισε καθαρά κέρδη 408.000 ευρώ έναντι 5,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Η εταιρεία στη συγκυρία κατάφερε και τη συγκράτηση του λειτουργικού κόστους, καθώς τα συνολικά έξοδά της, προ αποσβέσεων, το πρώτο εξάμηνο του 2010 μειώθηκαν κατά 6,3%, παρόλο που η επιχείρηση την 30ή/6/2010 λειτουργούσε έξι σημεία πώλησης περισσότερα.

Η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς η ζήτηση θα παραμείνει χαμηλή εξαιτίας της κρίσης και της καταναλωτικής διάθεσης που βρίσκεται στο ναδίρ.

Γι’ αυτόν τον λόγο, συνεχίζει να υλοποιεί στρατηγική μείωσης του κόστους και συγκράτησης των επενδύσεών του και πιο ενεργή διαχείριση αποθεμάτων, ώστε να αποφύγει τη δημιουργία απαξιωμένου στοκ, όπως συνέβη το 2009. 

* Δραματική επιδείνωση παρουσίασαν τα μεγέθη της Ridenco, η οποία εμφανίζει πλέον ζημίες από τη δραστηριότητα τόσο στις διεθνείς αγορές όσο και στην εγχώρια.

Στο α΄ εξάμηνο οι λειτουργικές ζημίες ανήλθαν στα 4,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα το 2009. Συνολικά στο α΄ εξάμηνο, οι ζημίες της Ridenco ανήλθαν στα 4,6 εκατ. ευρώ από 3,29 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Ειδικότερα, ο όμιλος στην Ελλάδα έχει υποστεί ζημίες 2,9 εκατ. ευρώ και σε άλλες αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζημίες 954.000, με αποτέλεσμα το συνολικό ποσό να διαμορφωθεί στα 4,6 εκατ. ευρώ.

Η Ridenco κάνει λόγο για προσπάθεια περικοπής δαπανών, για ενδεχόμενο κλείσιμο καταστημάτων και διακοπή ζημιογόνων δραστηριοτήτων, χωρίς ωστόσο να έχει δημοσιοποιήσει συγκεκριμένα βήματα.

* Ζημίες και κάμψη πωλήσεων παρουσίασε και ο όμιλος Βάρδα, ο οποίος επιχειρεί στροφή σε αποδοτικότερο προϊοντικό μίγμα και διείσδυση σε φθηνότερες αγορές ένδυσης. Προς αυτήν την κατεύθυνση ο όμιλος δημιούργησε ένα κατάστημα franchise της ολλανδικής φίρμας νεανικής ένδυσης Tally Weill στο The Mall Athens.


** Αναδημοσίευση από το 650ό φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας "ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ", 3 - 7 Σεπτεμβρίου 2010.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v