Οκτώβριο οι προσφορές για το Θριάσιο

Στα τέλη Οκτωβρίου θα πρέπει οι ενδιαφερόμενες εταιρίες να προσέλθουν για να καταθέσουν τις προσφορές τους για το έργο του μεγάλου εμπορευματικού στο Θριάσιο.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Οκτώβριο οι προσφορές για το Θριάσιο
Στα τέλη Οκτωβρίου θα πρέπει οι ενδιαφερόμενες εταιρίες να προσέλθουν για να καταθέσουν τις προσφορές τους για το έργο του μεγάλου εμπορευματικού στο Θριάσιο.

Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, η προθεσμία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών έληγε στις 20 Σεπτεμβρίου, ωστόσο η ΓΑΙΑΟΣΕ έλαβε την απόφαση να δώσει παράταση ενός μήνα προκειμένου να δοθεί επαρκής χρόνος στα ενδιαφερόμενα σχήματα να καταρτίσουν τις προσφορές τους.

Το έργο για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου, που πρόκειται να δημιουργηθεί σε έκταση ιδιοκτησίας του ΟΣΕ στην περιοχή του Θριάσιου, θεωρείται κεφαλαιώδους σημασίας από την κυβέρνηση γιατί αναμένεται να ενεργοποιήσει σημαντικές επενδύσεις που η χώρα μας έχει ανάγκη, ενώ θα έχει ως τελικό αποτέλεσμα τη δημιουργία του πρώτου εμπορευματικού κέντρου σύγχρονων προδιαγραφών στη χώρα μας.

Στη βάση αυτή, η παράταση της διαγωνιστικής διαδικασίας κατά έναν μήνα, προκειμένου να δοθεί χρόνος στους ενδιαφερομένους για την αρτιότερη προετοιμασία τους, θεωρείται λογική κίνηση εφόσον πρόκειται για έργο με ιδιαίτερες δυσκολίες και υψηλό κόστος, ενώ πρόκειται και για χρονικό διάστημα ελάχιστο μπροστά στις δεκαετίες των καθυστερήσεων που αυτό έχει υποστεί.

Πρόβλημα με τη σιδηροδρομική σύνδεση

Ωστόσο, η χρονική παράταση του διαγωνισμού έρχεται να καλύψει κατά κάποιον τρόπο και τα προβλήματα που υπάρχουν στην ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της περιοχής του Θριάσιου με τον λιμένα του Ικονίου, συνοδό έργο, απαραίτητο για να λειτουργήσει ολοκληρωμένα το εμπορευματικό κέντρο.

Η συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή θα έπρεπε να είναι ήδη έτοιμη και να έχει τεθεί σε λειτουργία από τον προηγούμενο χρόνο. Ωστόσο, οι σημαντικότατες καθυστερήσεις που σημειώθηκαν είχαν ως αποτέλεσμα το έργο να μην είναι έτοιμο ακόμη. Κατά την παρουσίαση του έργου του εμπορευματικού κέντρου από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον περασμένο Μάιο, είχε εκτιμηθεί πως η σιδηροδρομική σύνδεση του Θριάσιου με τον λιμένα του Ικονίου, μέσω σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 17 χιλιομέτρων, θα ήταν έτοιμη το 2011.

Η ημερομηνία αυτή όμως είναι αμφίβολο κατά πόσον θα επιτευχθεί, με αποτέλεσμα αυτό να προκαλεί αλυσιδωτές ανατροπές στον εν εξελίξει διαγωνισμό, καθώς η λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής είναι μείζονος σημασίας προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος των συνδυασμένων μεταφορών και τα εμπορεύματα που θα φτάνουν στο λιμάνι να κατευθύνονται με το τρένο στο εμπορευματικό κέντρο και από εκεί με το τρένο ή με τη χρήση των οδικών αξόνων προς το εσωτερικό της χώρας ή το εξωτερικό.

Το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής είχε χωριστεί σε τρία τμήματα και εκείνο που έχει συναντήσει μεγάλες αντιδράσεις είναι αυτό που περνά από την περιοχή του δήμου Χαϊδαρίου, όπου κάτοικοι και οργανώσεις αντιδρούν υποστηρίζοντας ότι το έργο επιφέρει σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα και θέτουν επίσης και ζήτημα καταστροφής για το εναπομείναν τμήμα της αρχαίας Ιεράς Οδού που διέρχεται από την περιοχή.

Θα πρέπει πάντως να σημειώσουμε ότι πρόκειται για έργο που έχει περάσει έως τώρα μεγάλη… ταλαιπωρία καθώς η χώρα απειλήθηκε, λόγω των καθυστερήσεων, με επιστροφή κονδυλίων στην Ε.Ε., αφού το έργο με εκτιμώμενο κόστος 143 εκατ. ευρώ χρηματοδοτείται από κονδύλια του Ταμείου Συνοχής.

Μεγάλο ενδιαφέρον στην πρώτη φάση

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το ενδιαφέρον για το εμπορευματικό κέντρο του Θριάσιου έχει προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον, αφού σημαντικές ελληνικές αλλά και ξένες εταιρίες έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους. Μεταξύ άλλων τα τεύχη δημοπράτησης του έργου είχαν παραλάβει μεγάλες εταιρίες από το εξωτερικό, όπως η Cosco, η Vinci, η Alstom αλλά και της χώρας μας, όπως ο ΟΛΠ, η Ελλάκτωρ, η J&P Άβαξ, η ΓΕΚΤΕΡΝΑ κ.ά.

Το εμπορευματικό κέντρο, συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατομμυρίων ευρώ, θα αναπτυχθεί σε έκταση 600 στρεμμάτων, στην οποία θα μπορούν να αναπτυχθούν στεγασμένες εγκαταστάσεις 240 στεμμάτων. Η υψηλότερη οικονομική προσφορά θα είναι το κριτήριο κατακύρωσης του διαγωνισμού και το έργο θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια.

Αξίζει πάντως σημειωθεί πως η προσπάθεια για τη δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου έχει περάσει προ πολλού την πρώτης της νεότητα αφού είναι διαδικασία που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1970, χωρίς όμως ακόμη να έχουν υπάρξει αποτελέσματα.

Ωστόσο, ακόμα και σήμερα, σχεδόν σαράντα χρόνια μετά, η Ελλάδα εξακολουθεί να στερείται ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο, την ώρα όπου οι ανταγωνίστριες χώρες της περιοχής έχουν επενδύσει σημαντικά στη δημιουργία τέτοιων υποδομών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v