Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

"Πωλητήριο" στα ΕΛΤΑ βάζει η κυβέρνηση

"Πωλητήριο" στα ΕΛΤΑ αλλά και στην εταιρία Ταχυμεταφορών των Ελληνικών Ταχυδρομείων προτίθεται να βάλει η κυβέρνηση.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Πωλητήριο στα ΕΛΤΑ βάζει η κυβέρνηση
"Πωλητήριο" στα ΕΛΤΑ αλλά και στην εταιρία Ταχυμεταφορών των Ελληνικών Ταχυδρομείων προτίθεται να βάλει η κυβέρνηση, ευελπιστώντας ότι η βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων που πέτυχε η εταιρία στο πρώτο εξάμηνο του έτους θα αποτελέσει δέλεαρ για πιθανούς επενδυτές.

Το μαχαίρι στους μισθούς έφερε κέρδη

Στο πρώτο εξάμηνο του έτους τα Ελληνικά Ταχυδρομεία πέτυχαν να αντιστρέψουν την πτωτική τάση του προηγούμενου έτους και να καταγράψουν προ φόρων κέρδη ύψους 7 εκατομμυρίων ευρώ. Βέβαια, στην περίπτωση αυτή δεν πρόκειται για βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας, σε μια εποχή μάλιστα όπου τα ταχυδρομεία γενικότερα βρίσκονται αντιμέτωπα με τη συρρίκνωση των εργασιών τους, αλλά για κέρδη που προήλθαν από τη σημαντική μείωση του λειτουργικού κόστους ως συνέπεια των δραστικών περικοπών στη μισθοδοσία του προσωπικού.

Οι περικοπές στο μισθοδοτικό κόστος, σε ετήσια βάση, υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα 70 εκατομμύρια ευρώ, καταφέρνοντας με τον τρόπο αυτόν να γυρίσουν ζημίες 34 εκατομμυρίων ευρώ που κατέγραψε η εταιρία στην προηγούμενη χρήση.

Υπό τις συνθήκες αυτές, η κυβέρνηση θα επιδιώξει το επόμενο διάστημα να βρει επενδυτές για το 39% των ΕΛΤΑ αλλά και για την πλήρη εξαγορά της εταιρίας Ταχυμεταφορών, κινήσεις που βεβαίως συνδέονται και με την υποχρέωση της χώρας μας να προχωρήσει στην πλήρη απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς στο τέλος του 2012.

Θέλουν ευρωπαίο επενδυτή

Μία σημαντική ευρωπαϊκή επιχείρηση του κλάδου των ταχυδρομείων θεωρείται από την κυβέρνηση ιδανικός μνηστήρας για τα ΕΛΤΑ προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή ανάπτυξη της εταιρίας αλλά και να κατευναστούν οι αντιδράσεις που είναι βέβαιο ότι θα υπάρξουν από την πλευρά των εργαζομένων.

Πάντως, γενικότερα, η ελληνική ταχυδρομική αγορά συγκεντρώνει σημαντικό ενδιαφέρον από μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου, όπως έχει φανεί και κατά το πρόσφατο παρελθόν σε προσπάθειες αναζήτησης συμμαχιών ή στρατηγικών συνεργασιών, όπου είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους σημαντικές ευρωπαϊκές εταιρίες. Βέβαια, το ενδιαφέρον αυτό δεν έγινε επενδυτική κίνηση από την πλευρά των υποψήφιων επενδυτών, ωστόσο γεγονός παραμένει πως πρόκειται για μια αγορά που εμφανίζει σημαντική κινητικότητα.

Επιχείρηση lifting για τα ΕΛΤΑ

Προκειμένου τα ΕΛΤΑ να καταστούν περαιτέρω ελκυστικά αλλά και για να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες που συνεπάγονται οι νέες τεχνολογίες για τις παραδοσιακές ταχυδρομικές εταιρίες, η προσπάθεια της διοίκησης εστιάζει στην ενίσχυση νέων υπηρεσιών, μεταξύ αυτών στην προώθηση χρηματοοικονομικών και ασφαλιστικών προϊόντων, αλλά και στην περαιτέρω μείωση του κόστους με τον περιορισμό του δικτύου των καταστημάτων και των σημείων διανομής.

Μάλιστα, ο εξορθολογισμός του δικτύου υπολογίζεται ότι μπορεί να οδηγήσει και σε περιορισμό των αναγκών προσωπικού της επιχείρησης, η οποία σήμερα διαθέτει περισσότερους από 8.500 εργαζομένους, χωρίς όμως αυτοί να καλύπτουν το σύνολο των θέσεων που προβλέπει το οργανόγραμμα των ΕΛΤΑ. Πάντως, εκτιμάται ότι υπάρχουν περιθώρια μείωσης αφού σήμερα το δίκτυο των καταστημάτων της εταιρίας ανέρχεται σε 845, ενώ υπάρχουν σχεδόν ισάριθμα πρακτορεία τα οποία παρέχουν υπηρεσίες των ΕΛΤΑ με τη συνεργασία ιδιωτών.

Νέος ταχυδρομικός χάρτης

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι σύντομα αναμένεται να δοθεί σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που θα αποτελέσει και τον νέο ταχυδρομικό χάρτη της χώρας, εναρμονίζοντας την ελληνική νομοθεσία με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή, εν όψει της απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς στο τέλος του 2012. Πρόκειται για ένα νομοθέτημα το οποίο πρέπει να θεσμοθετηθεί σύντομα, ώστε η Ελλάδα να μη βρεθεί αντιμέτωπη με την επιβολή προστίμων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v