Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΣΔΟΕ: Ελέγχει ιδιοκτήτες πολυτελών αυτοκινήτων

"Μπελάδες" με την εφορία και το ΣΔΟΕ έχουν οι ιδιοκτήτες 6.000 πολυτελών αυτοκινήτων που έκαναν φιγούρα έξω από νυχτερινά κέντρα, ελπίζοντας ότι κανείς δεν θα μπει στον κόπο να ελέγξει τη φορολογική τους δήλωση.

ΣΔΟΕ: Ελέγχει ιδιοκτήτες πολυτελών αυτοκινήτων
"Μπελάδες" με την εφορία και το ΣΔΟΕ έχουν οι ιδιοκτήτες 6.000 πολυτελών αυτοκινήτων που έκαναν φιγούρα έξω από νυχτερινά κέντρα, ελπίζοντας ότι κανείς δεν θα μπει στον κόπο να ελέγξει τη φορολογική τους δήλωση.

Λογάριαζαν χωρίς τον… ξενοδόχο αφού κλιμάκια του ΣΔΟΕ, που έψαχναν νυχτερινά κέντρα για μη έκδοση αποδείξεων, πέρασαν και από το πάρκινγκ καταγράφοντας τους αριθμούς κυκλοφορίας των συγκεκριμένων Ι.Χ.

Στη συνέχεια έκαναν διασταυρώσεις με τα στοιχεία των τελωνείων και της Γενικής Γραματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και ανακάλυψαν ότι:

- Οι ιδιοκτήτες 6.000 πολυτελών αυτοκινήτων δήλωναν στην εφορία εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ.

- Εκατοντάδες από αυτούς φαίνεται να εμπλέκονται σε σκάνδαλο εισαγωγής 435 Ι.Χ. μεγάλης αξίας με υποτιμολογημένα παραστατικά προκειμένου να γλιτώσουν δασμούς και φόρους. Από τα στοιχεία που έχουν στην κατοχή τους οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του υπουργείου Οικονομικών προκύπτει ότι εισαγωγική εταιρία, μέσω υποτιμολογημένων παραστατικών, εισήγαγε 435 πολυτελή Ι.Χ., εμφανίζοντάς τα ως μεταχειρισμένα με πολλά έτη παλαιότητας. Με τον τρόπο αυτόν οι δασμοί και οι φόροι καθηλώνονταν στο ναδίρ, ενώ οι ιδιοκτήτες τους παρέκαμπταν τον σκόπελο των τεκμηρίων και του πόθεν έσχες.

- Δεκάδες από αυτούς, μάλιστα, έφτασαν σε τέτοιο σημείο προκλητικότητας, ώστε εισέπραξαν ακόμα και την πρώτη δόση του επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης (η δεύτερη… γλίτωσε γιατί κόπηκε).

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου, τα 10.000 ευρώ εισοδήματος είναι προδήλως ανεπαρκή για τα βασικά έξοδα συντήρησης και κίνησης ενός πολυτελούς Ι.Χ.

Ένα Ι.Χ. πάνω από 2.500 κυβικά εκατοστά απαιτεί περίπου 2.000 ευρώ ετήσια ασφάλιστρα, 880 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας και επιπλέον 650 ευρώ για ειδική εισφορά (καθιερώθηκε πέρυσι για Ι.Χ. πάνω από 1.929 κυβικά), 1.300 ευρώ για ένα μόνο σέρβις και αν υποτεθεί ότι σε ετήσια βάση κάνει μόνο 15.000 χιλιόμετρα, η βενζίνη στοιχίζει ( με κατανάλωση 18 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα και μέση τιμή βενζίνης το 1,5 ευρώ) 4.050 ευρώ.

Μόνο τα βασικά δηλαδή, χωρίς να υπολογίζονται τυχόν έκτακτα έσοδα, απαιτούνται 8.880 ευρώ και τα δηλωθέντα εισοδήματα ήταν κάτω από 10.000 ευρώ. Όσο για την αγορά του, στις περισσότερες περιπτώσεις που ερευνώνται το κόστος αγοράς ξεπερνά τα 100.000 ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v