Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πιέσεων συνέχεια για τις εταιρίες ένδυσης

Eνα ακόμη κακό τρίμηνο καταγράφει η εγχώρια αγορά ένδυσης, σύμφωνα και με τα δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα των εισηγμένων εταιρειών του κλάδου για τους πρώτους μήνες του 2010.

Πιέσεων συνέχεια για τις εταιρίες ένδυσης
Eνα ακόμη κακό τρίμηνο καταγράφει η εγχώρια αγορά ένδυσης, σύμφωνα και με τα δημοσιευμένα οικονομικά αποτελέσματα των εισηγμένων εταιρειών του κλάδου για τους πρώτους μήνες του 2010.

Παρά το γεγονός ότι φέτος η συγκυρία ευνόησε λόγω των εκπτώσεων και των γιορτών, όπως το Πάσχα, την αγοραστική κίνηση, εντούτοις λίγες επιχειρήσεις κατόρθωσαν να εξασφαλίσουν αύξηση του κύκλου εργασιών.

Η πίτα της αγοράς, με βάση εκτιμήσεις στελεχών των εταιρειών, μειώνεται, οπότε οι όποιες αυξήσεις μεγεθών προέρχονται είτε από την προσάρτηση μεριδίων που κάποιες άλλες επιχειρήσεις χάνουν είτε από την προσθήκη νέων καταστημάτων και δραστηριοτήτων.

Σημεία αιχμής για τις περισσότερες εταιρείες του κλάδου αναδεικνύονται πλέον η διαχείριση των αποθεμάτων και η συγκράτηση του κόστους λειτουργίας ώστε να ανταποκρίνονται στο περιβάλλον χαμηλής ζήτησης, το οποίο πιστεύεται ότι θα επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες.

- Η διαφοροποίηση των εργασιών και η απόδοση νέων δραστηριοτήτων στη λιανική και στη χονδρική ευνόησαν την Elmec Sport, η οποία στο α΄ τρίμηνο παρουσίασε αύξηση ενοποιημένων πωλήσεων και άνοδο κερδών EBITDA σε ποσοστά 16,6% και 25,5% αντίστοιχα. Σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων σημείωσε σημαντική πτώση στο 1,6 εκατ. ευρώ από 5,6 εκατ. ευρώ αντιστοίχως πέρυσι, όπου όμως συμπεριλάμβανε κέρδος από πώληση ακινήτου ύψους 5,2 εκατ. ευρώ. Οι επιδόσεις αυτές, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, σχετίζονται αφενός με το γεγονός ότι το Πάσχα συνέπεσε με το α΄ τρίμηνο του 2010 και αφετέρου με τις αποδόσεις των διαφόρων κλάδων του ομίλου. Συγκεκριμένα, ο τομέας των πολυκαταστημάτων παρουσίασε σημαντική αύξηση πωλήσεων: τα Attica σε ποσοστό 19% και τα Factory Outlets κατά 8,4%. Στη λιανική επίσης σημειώθηκε άνοδος σε ποσοστό 19% (+34% στην Ελλάδα), ενώ κατά 12% παρουσίασε αύξηση η χονδρική του ομίλου.

- Η αλυσίδα Sprider παρουσίασε μικρή άνοδο πωλήσεων, η οποία ανήλθε στο 2,1%. Ωστόσο, υπέστη καθίζηση κερδών τα οποία διαμορφώθηκαν στις 206.000 ευρώ έναντι 1,478 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2009. Η αύξηση του κύκλου εργασιών της αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των σημείων πώλησης με την έναρξη λειτουργίας δύο νέων Sprider Stores εντός του α΄ τριμήνου του 2010 και συνολικά δέκα νέων καταστημάτων εν συγκρίσει με το αντίστοιχο διάστημα του 2009. Επιπλέον, ο εορτασμός του Πάσχα νωρίτερα σε σχέση με την παρελθούσα χρήση συνέτεινε στην αύξηση. Παρ’ όλα αυτά, ο όγκος των πωλήσεων της αλυσίδας ενισχύθηκε σε ποσοστό 7,2% έναντι του πρώτου τριμήνου του 2009, γεγονός που αποδεικνύει τη στροφή των καταναλωτών σε φθηνότερο μίγμα αλλά και τη συγκράτηση των τιμών που υποστηρίζει η εταιρεία. Η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του 2010 η ζήτηση θα παραμείνει χαμηλή εξαιτίας της κρίσης και της καταναλωτικής διάθεσης η οποία βρίσκεται στο ναδίρ. Γι’ αυτόν τον λόγο, συνεχίζει να υλοποιεί στρατηγική μείωσης του κόστους και συγκράτησης των επενδύσεών του και πιο ενεργή διαχείριση αποθεμάτων, ώστε να αποφύγει τη δημιουργία απαξιωμένου στοκ, όπως συνέβη το 2009.

- Αύξηση πωλήσεων στα 12,6 εκατ. ευρώ από 11,4 εκατ. ευρώ στο α΄ τρίμηνο του 2009 παρουσίασε ο όμιλος Ridenco, ο οποίος κατάφερε επιπλέον να περιορίσει τις ζημίες του κατά 33%. Ειδικότερα, τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε ζημίες 1,257 εκατ. ευρώ από 1,895 εκατ. ευρώ αντιστοίχως πέρυσι. Ο όμιλος συνεχίζει την αναδιάρθρωση του δικτύου λιανικής πώλησης στο εξωτερικό περιορίζοντας τις μη επικερδείς δραστηριότητές του και παράλληλα μεριμνά για την εν γένει συγκράτηση του λειτουργικού του κόστους.

- Ζημίες και κάμψη πωλήσεων σημείωσε και ο όμιλος Βάρδα, ο οποίος επιχειρεί στροφή σε αποδοτικότερο προϊοντικό μίγμα και διείσδυση σε φθηνότερες αγορές ένδυσης. Προς αυτήν την κατεύθυνση δημιούργησε ένα κατάστημα franchise της ολλανδικής φίρμας νεανικής ένδυσης Tally Weijl στο The Mall Athens. Στο α΄ τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις της αλυσίδας μειώθηκαν στα 10,972 εκατ. ευρώ από 12,177 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ενώ όσον αφορά στα καθαρά αποτελέσματα παρουσίασε ζημίες της τάξης των 384.069 ευρώ από κέρδη 602.964 ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2009.

* Αναδημοσίευση από το 637ο φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, 4 - 8 Ιουνίου 2010.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v