Επερώτηση Β. Παπανδρέου για ομόλογα και ΤτΕ

Ευθύνες στην Τράπεζα της Ελλάδος για τις αποφάσεις που, όπως αναφέρει, δημιούργησαν μεγάλα περιθώρια υποτιμητικής κερδοσκοπίας επιρρίπτει η κ. Βάσω Παπανδρέου, σε επερώτησή της προς τον ΥΠΟΙΚ.

Επερώτηση Β. Παπανδρέου για ομόλογα και ΤτΕ
Ευθύνες στην Τράπεζα της Ελλάδος για τις αποφάσεις που, όπως αναφέρει, δημιούργησαν μεγάλα περιθώρια υποτιμητικής κερδοσκοπίας επιρρίπτει η κ. Βάσω Παπανδρέου, σε επερώτησή της προς τον ΥΠΟΙΚ.

Από την πλευρά της η ΤτΕ σε σχετική ανακοίνωση αναφέρει πως εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρές παρανοήσεις, για το θέμα του διακανονισμού συναλλαγών επί ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου στο Σύστημα Άυλων Τίτλων (ΣΑΤ).

Η κ. Παπανδρέου με νέα ανακοίνωσή της "καλεί" την ΤτΕ να καταθέσει, σύμφωνα με το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής, τα αιτηθέντα έγγραφα.

Αναλυτικότερα η κ. Παπανδρέου και 9 ακόμη βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, αφού σημειώνουν ότι η επιμήκυνση της χρονικής περιόδου μη διακανονισμού των τίτλων (το Τ+10) διευκόλυνε τους κερδοσκόπους και άφησε μεγάλο περιθώριο χειραγώγησης, ρωτούν τον κ. Γ. Παπακωνσταντίνου εάν η εισαγωγή της αυτοματοποιημένης επανεισαγωγής (recycling) τον Οκτώβριο του 2009 ήταν σύννομη.  

Αναλυτικότερα, η επερώτηση αναφέρει τα εξής:

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

ΠΡΟΣ: Τον υπουργό Οικονομικών, κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου

Κύριε υπουργέ,

Είναι γνωστό ότι η πτώση της τιμής και η αντίστοιχη διεύρυνση του spread των ελληνικών τίτλων έναντι των αντίστοιχων γερμανικών έχει αποδοθεί, και ορθώς, από τον πρωθυπουργό και σε μεθοδευμένες κερδοσκοπικές επιθέσεις εναντίον της χώρας μας.

Είναι επίσης γνωστό ότι ο πρωθυπουργός ανέλαβε, σε παγκόσμιο επίπεδο, μία πραγματικά τιτάνια προσπάθεια προκειμένου να αποκαλύψει τους κερδοσκόπους και να πείσει τις διεθνείς χρηματαγορές για την πολιτική βούληση της κυβέρνησης να επιτύχει μέσω εφαρμογής επώδυνων και περιοριστικών για τα χαμηλά εισοδήματα πολιτών τη δημοσιονομική εξυγίανση της ελληνικής οικονομίας.

Στόχος του πρωθυπουργού ήταν να καταστεί εφικτός ο δανεισμός του ελληνικού δημοσίου με λογικά και όχι ληστρικά επιτόκια.

Δυστυχώς, οι διεθνείς χρηματαγορές δεν πείστηκαν, οι Ευρωπαίοι εταίροι μας άργησαν τρομακτικά να αντιδράσουν και οι κερδοσκόποι συνέχισαν απτόητοι το έργο τους, με αποτέλεσμα στο τρίτο δεκαήμερο του Απριλίου τα spreads των ελληνικών ομολόγων να διαμορφωθούν σε επίπεδα που καθιστούσαν ανέφικτο τον δανεισμό του ελληνικού δημοσίου και εξανάγκασαν την κυβέρνηση να προσφύγει στον μηχανισμό στήριξης των Ε.Ε. - ΔΝΤ - ΕΚΤ και τη λήψη πολύ επώδυνων για τη χώρα και τους πολίτες της μέτρων.

Είναι όμως περίεργο και δημιουργεί ερωτήματα το γεγονός ότι από την επόμενη ημέρα των εκλογών, στις 5/10/2009, η Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) άλλαξε τις διαδικασίες διακανονισμού των συναλλαγών που γίνονταν επί ελληνικών ομολόγων. Για το θέμα αυτό υπήρξαν διάφορα δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, όπως και ερωτήσεις βουλευτών στο Κοινοβούλιο. Από τα επίσημα έγγραφα της ΤτΕ (Α.Π. 65/7-5-10, Α.Π. 86/3-5-10 και Α.Π. 107/6-5-10), με τα οποία δίνει απαντήσεις σε δημοσιεύματα και στην ελληνική Βουλή, προκύπτουν περαιτέρω ερωτήματα που χρειάζονται απαντήσεις.

Οι συναλλαγές επί τίτλων του ελληνικού δημοσίου θεωρούνται ολοκληρωμένες όταν σε σαφώς ορισμένο χρονικό διάστημα έχουν αποδοθεί οι τίτλοι στον αγοραστή και τα αντίστοιχα ποσά στον πωλητή.

Σαφώς ορισμένο χρονικό όριο θεωρείται, για τις συναλλαγές που διενεργούνται μέσω της ΗΔΑΤ και εκκαθαρίζονται μέσω του συστήματος, το χρονικό διάστημα των τριών (3) εργάσιμων ημερών (Τ+3). Για τις συναλλαγές που διενεργούνται σε άλλες πλατφόρμες, έξωχρηματιστηριακά (OTC) το χρονικό διάστημα μπορεί να είναι διαφορετικό.

Οποιαδήποτε συναλλαγή που διενεργείται μέσω της ΗΔΑΤ και δεν έχει διακανονιστεί μέσω του συστήματος εντός του προβλεπόμενου χρονικού ορίου (Τ+3) θεωρούνταν από τον κανονισμό λειτουργίας του συστήματος της ΗΔΑΤ έως τον Οκτώβριο του 2009 failed και επιβάλλονταν οι προβλεπόμενες κυρώσεις.

Αμέσως μετά τις εκλογές η ΤτΕ αποφάσισε να υιοθετήσει τη διαδικασία της αυτοματοποιημένης επανεισαγωγής (recycling) των μη διακανονισθέντων (failed) συναλλαγών για επιπλέον δέκα (10) ημέρες.

Ουσιαστικά, δηλαδή, η ΤτΕ αποφάσισε να παρατείνει το χρονικό διάστημα ολοκλήρωσης των συναλλαγών επί τίτλων του ελληνικού δημοσίου, εισάγοντας κανόνες διμερών διαπραγματεύσεων (OTC) σε οργανωμένη αγορά, όπως είναι η ΗΔΑΤ.

Στις 29/10/2009 έγινε σχετική ανακοίνωση στο Euroclear όπου ενημερώθηκαν όλοι οι “επενδυτές” σε διεθνές επίπεδο για τη νέα διαδικασία.

Στις 10/12/2009, ύστερα από αίτημα των ελληνικών τραπεζών, η ΤτΕ αποφασίζει επίσης να μην επιβάλλονται κυρώσεις γι' αυτούς που δεν μπορούσαν να παραδώσουν τα ομόλογα μετά και την παράταση των δέκα (10) ημερών.

Η ΤτΕ υποστηρίζει ότι η υιοθέτηση του recycling αποτελεί τεχνική αναβάθμιση του συστήματος και όχι αλλαγή του κανονισμού, κάτι που προβλέπεται στην υπό σχεδιασμό νέα ευρωπαϊκή κοινή πλατφόρμα διακανονισμού τίτλων, γνωστή ως Τ2S.

Πράγματι, προβλέπεται η δημιουργία μιας κοινής πλατφόρμας με στόχο την εναρμόνιση των συναλλαγών μεταξύ των κεντρικών αποθετηρίων, ώστε να μειωθεί το κόστος για διακανονισμούς μεταξύ των χωρών-μελών του ευρωσυστήματος, πρόκειται για διασυνοριακό διακανονισμό μεταξύ των κεντρικών αποθετηρίων των μελών του ευρωσυστήματος.

Η πρόταση της αρμόδιας επιτροπής του ευρωσυστήματος ολοκληρώθηκε στις 24/11/2009 και το διοικητικό συμβούλιο της ΕΚΤ την ενέκρινε στις 21/4/2010. Σύμφωνα με την ΕΚΤ, η νέα αυτή ευρωπαϊκή πλατφόρμα προβλέπεται να λειτουργήσει στο τέλος του 2014.

Δημιουργούνται, επομένως, ερωτήματα γιατί η ΤτΕ έσπευσε πριν ακόμη αναλάβει η νέα κυβέρνηση να “διευκολύνει” τις συναλλαγές, βασιζόμενη δήθεν σε κάτι τελείως διαφορετικό και το οποίο δεν ισχύει ακόμη.

Το επιχείρημα της ΤτΕ ότι 'το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών επί τίτλων του ελληνικού δημοσίου καταρτίζεται και διακανονίζεται στο εξωτερικό (π.χ. στα αποθετήρια Euroclear, Clearstream κ.λπ..) και όχι στην Ελλάδα (στην ΗΔΑΤ και στο Σύστημα Άυλων Τίτλων για την κατάρτιση και τον διακανονισμό, αντίστοιχα)' (έγγραφο ΤτΕ , Α.Π. 86/3-5-10) είναι παραπλανητικό.

Οι τιμές αγοράς και πώλησης της ΗΔΑΤ είναι τιμές αναφοράς για το σύνολο των ελληνικών τίτλων, ανεξάρτητα σε ποια πλατφόρμα εσωτερικού ή εξωτερικού, κεντρική όπως η ΗΔΑΤ ή εξωχρηματιστηριακή (OTC) διενεργείται συναλλαγή.

Η επιμήκυνση της χρονικής περιόδου του μη διακανονισμού αντικειμενικά δημιουργεί μεγάλα περιθώρια υποτιμητικής κερδοσκοπίας και χειραγώγησης.

Όσο η συναλλαγή δεν διακανονίζεται, τόσο αυξάνεται η δυνατότητα του πωλητή να σπρώχνει τις τιμές των ομολόγων προς τα κάτω για να τα αγοράσει στο τέλος της περιόδου φθηνότερα, ενώ ταυτόχρονα έχει τη δυνατότητα να κερδίσει και από τα υψηλά ασφάλιστρα. Μπορεί δηλαδή κάποιος να πουλάει αέρα (naked - bonds), να ρίχνει τις τιμές των ομολόγων, να αυξάνει το spread και τα ασφάλιστρα κινδύνου, να κερδίζουν οι λεγόμενοι σορτάκηδες και στο τέλος να μην έχουν και καμία κύρωση.

Αφού ο χρόνος διακανονισμού δεν έχει σημασία, σύμφωνα με την ΤτΕ, γιατί στις 7/4/2010, μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε, ζητήθηκε η διενέργεια υποχρεωτικής δημοπρασίας προκειμένου να διακανονιστούν άμεσα οι μη διακανονισθείσες συναλλαγές;

Επειδή η απόφαση της ΤτΕ συμπίπτει χρονικά με την έναρξη της πτώσης της τιμής των ελληνικών ομολόγων και την οδυνηρή, δημοσιονομικά, διεύρυνση του spread των ελληνικών τίτλων έναντι των γερμανικών,

Επειδή ο διακανονισμός ανοιχτών πωλήσεων σε οργανωμένη αγορά πρέπει να είναι οριστικός και αμετάκλητος, όπως ισχύει παντού και οι ποινές για μη διακανονισμό ανοιχτών πωλήσεων σε οργανωμένη αγορά είναι παντού δρακόντειες,

Επειδή η απόφαση της ΤτΕ αντικειμενικά διευκόλυνε τις επιθέσεις ενάντια στους ελληνικούς τίτλους, σε συνδυασμό και με άλλα γεγονότα και δυσκόλεψε την προσπάθεια του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης να αντιμετωπίσουν την άθλια οικονομική κατάσταση της χώρας που κληρονόμησε από την κυβέρνηση της Ν.Δ.,

Επειδή ο πρωθυπουργός έδινε μάχες στην Ε.Ε. και κατάφερε τελικά να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός στήριξης του ευρώ,

Επειδή ο ελληνικός λαός καλείται να υποστεί τεράστιες θυσίες για να σωθεί η χώρα,

Επειδή ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχουν αναλάβει τη ρητή δέσμευση απέναντι στους πολίτες και την ελληνική Βουλή για πλήρη ενημέρωση και διαφάνεια,


ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο Κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ:

1. Ποιες, εκ του νόμου, ενέργειες έκανε προκειμένου να διερευνήσει γιατί η ΤτΕ προχώρησε άτυπα, αλλά ουσιαστικώς, στην υιοθέτηση της αυτοματοποιημένης επανεισαγωγής (recycling) των μη διακανονισθεισών συναλλαγών που ισχύουν σε εξωχρηματιστηριακές (OTC) πλατφόρμες σε οργανωμένη αγορά όπως είναι η ΗΔΑΤ;

2. Η εισαγωγή της αυτοματοποιημένης επανεισαγωγής από την ΤτΕ στην ΗΔΑΤ τον Οκτώβριο του 2009 ήταν σύννομη;

3. Η ΤτΕ γνώριζε την αρνητική δημοσιονομική κατάσταση της χώρας. Γιατί 'διευκόλυνε' τους κερδοσκόπους;


ΝΑ ΚΑΤΑΤΕΘΟΥΝ:
1. Η αλληλογραφία μεταξύ της Νομικής Υπηρεσίας και της διοίκησης της ΤτΕ για το θέμα αυτό, καθώς και σχετικές γνωμοδοτήσεις των αρμόδιων νομικών της Νομικής Υπηρεσίας.

2. Όλα τα στοιχεία συναλλαγών των θεματοφυλάκων των τραπεζών και της ΤτΕ επί τίτλων του ελληνικού δημοσίου για το χρονικό διάστημα από τις 5/10/2009 μέχρι τις 7/4/2010.

3. Τα πορίσματα της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου της ΗΔΑΤ για την τήρηση του κανονισμού για το σχετικό διάστημα.

4. Τα αιτήματα της ΕΕΤ στις 5/10/2009 και στις 22/10/2009 με ΑΠ: 690 και ΑΠ: 691.

5. Η απόφαση του τότε αρμόδιου(;) διευθυντή κ. Μιχαλόπουλου που αλλάζει τη διαδικασία, όπως και η απόφαση στις 10/12/2009 όπου καταργούνται οι κυρώσεις.

6. Η πράξη της διοίκησης με ΑΠ: 158 στις 10/2/2010 και

7. Η ενημέρωση που εστάλη στο Euroclear στις 29.10.2009.

Αθήνα, 19/5/10


ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ:

ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΒΑΣΩ
ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ ΜΑΝΟΛΗΣ
ΑΛΕΥΡΑΣ ΝΑΣΟΣ
ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ
ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΑΜΟΙΡΙΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ



Η ανακοίνωση της Τράπεζας της Ελλάδας

Παρά την έγκαιρη ανάρτηση στον ιστοχώρο της Τράπεζας της Ελλάδος σχετικής ανακοίνωσης, εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρές παρανοήσεις, για το θέμα του διακανονισμού συναλλαγών επί ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου στο Σύστημα Άυλων Τίτλων (ΣΑΤ) που διαχειρίζεται η Τράπεζα της Ελλάδος, όπως προκύπτει και από σημερινή ερώτηση βουλευτών.

Με σκοπό την ακριβή και πληρέστερη πληροφόρηση κάθε ενδιαφερόμενου, επισυνάπτονται:

i. Αναλυτικό ‘Yπόμνημα’ που περιγράφει τα θέματα διακανονισμού επί συναλλαγών ομολόγων και κάνει σαφή τη διάκριση μεταξύ διαπραγμάτευσης και διακανονισμού.

ii. Επίσημα έγγραφα από την European Central Securities Depository Association (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Κεντρικών Αποθετηρίων) και τη Συμβουλευτική Ομάδα για το έργο TARGET2-Securities σχετικά με τις προθεσμίες αυτόματης επανεισαγωγής (recycling) που ισχύουν στα μεγάλα ευρωπαϊκά αποθετήρια και στο T2S αντίστοιχα.

iii. Απαντήσεις της Τράπεζας της Ελλάδος σε προηγούμενες σχετικές ερωτήσεις βουλευτών.

Στο υλικό που επισυνάπτεται γίνεται σαφές ότι 1) το recycling αποτελεί διεθνή πρακτική μεταξύ των μεγαλύτερων αποθετηρίων της Ευρώπης (ECSDA, σελ. 21-22) και 2) δεν οδηγεί σε επιμήκυνση του χρόνου διακανονισμού. Ο χρόνος διακανονισμού είναι ένας όρος μίας συναλλαγής που δεν μπορεί να επηρεαστεί από τον διαχειριστή ενός συστήματος διακανονισμού. Υπάρχει σαφής σύγχυση στα δημοσιεύματα και στις ερωτήσεις, καθώς το recycling αφορά την τεχνική διαδικασία του διακανονισμού και όχι τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης.

Σε καμία περίπτωση λοιπόν το recycling δεν έχει σχέση με κατάρτιση συναλλαγών και επενδυτικές στρατηγικές (π.χ. short-selling), όπως λανθασμένα υποστηρίζεται. Αυτό αποδεικνύει και το γεγονός ότι το έχουν υιοθετήσει εδώ και χρόνια όλα τα μεγάλα συστήματα διακανονισμού τίτλων της Ευρώπης.

Επιπλέον, σε σχέση με τα βασικά σημεία της προαναφερόμενης ερώτησης, επί της οποίας η Τράπεζα θα τοποθετηθεί αρμοδίως τις προσεχείς ημέρες, διευκρινίζονται τα εξής:

1. Ήδη από το Μάρτιο του 2009 είχε ξεκινήσει διαβούλευση με τους συμμετέχοντες στο Σύστημα Άυλων Τίτλων φορείς (π.χ. τράπεζες που λειτουργούν ως θεματοφύλακες στην Ελληνική αγορά) για την εισαγωγή τεχνικών αναβαθμίσεων που θα ευθυγράμμιζαν το Σύστημα με τις ακολουθούμενες πρακτικές στα άλλα μεγάλα Ευρωπαϊκά αποθετήρια. Μία από τις αναβαθμίσεις αυτές ήταν η αυτοματοποίηση για 10 ημέρες της διαδικασίας επανεισαγωγής εντολών (recycling) για συναλλαγές που δεν είχε καταστεί εφικτό να διακανονιστούν κατά την προβλεπόμενη ημερομηνία.

Η αναβάθμιση εφαρμόστηκε (μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης και τις αναγκαίες τεχνικές προσαρμογές του Συστήματος) από τις 2 Νοεμβρίου του 2009, όπως έγκαιρα (από Οκτώβριο του 2009) ενημέρωσε η Τράπεζα της Ελλάδος τους συμμετέχοντες φορείς. Η διαδικασία αυτή υπήρχε και πριν τον Οκτώβριο του 2009 αλλά γινόταν χειροκίνητα.

Οι αντισυμβαλλόμενοι πριν τον Οκτώβριο του 2009 μπορούσαν να επανεισάγουν τις εντολές για τις μη διακανονισθείσες συναλλαγές και μάλιστα χωρίς χρονικό περιορισμό.

2. Η πλατφόρμα διακανονισμού TARGET2-Securities επιλέγει ο χρόνος για την αυτόματη επανεισαγωγή να είναι απεριόριστος λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι σε όλα τα μεγάλα ευρωπαϊκά αποθετήρια ισχύει ήδη εδώ και χρόνια η πρακτική του recycling για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Άλλωστε το ΣΑΤ ήταν μεταξύ των τελευταίων συστημάτων που εφάρμοσαν την αυτόματη επανεισαγωγή και μάλιστα με πολύ συντηρητικό τρόπο (δηλ. μόνο για 10 ημέρες).

3. Αν και στην ΗΔΑΤ καταρτίζονται λιγότερο από 10% των συναλλαγών επί τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου που διακανονίζονται στο ΣΑΤ (βλ. σελ. 2 υπομνήματος), είναι αλήθεια ότι οι τιμές που προκύπτουν από την ΗΔΑΤ είναι τιμές αναφοράς για τα ελληνικά ομόλογα. Οι τιμές αυτές ωστόσο προκύπτουν ως αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης (προσφορά και ζήτηση ομολόγων) και σε καμία περίπτωση δεν σχετίζονται με τον διακανονισμό (που έπεται της διαπραγμάτευσης) και το recycling.

4. Το recycling αφορά μόνο τις μη διακανονισθείσες συναλλαγές. Όπως φαίνεται στη σελ. 6 του υπομνήματος που επισυνάπτουμε το σύνολο των μη διακανονισθεισών συναλλαγών που έχουν καταρτιστεί στην ΗΔΑΤ και διακανονίζονται στο ΣΑΤ ανέρχεται στο 1,2% των συνολικών συναλλαγών της ΗΔΑΤ, είναι δηλαδή απειροελάχιστο.

5. Στο σκεπτικό της ερώτησης η αναφορά ότι η Τράπεζα της Ελλάδος με το recycling «εισήγαγε κανόνες διμερών διαπραγματεύσεων (OTC) σε οργανωμένη αγορά όπως είναι η ΗΔΑΤ» προφανώς οφείλεται σε παρανόηση που μπορεί να οδηγήσει σε παραπλανητικά συμπεράσματα. Κάτι τέτοιο δεν έγινε και ούτε θα μπορούσε να συμβεί διότι το recycling αφορά αποκλειστικά τον διακανονισμό και δεν έχει καμία σχέση με τη διαπραγμάτευση.

6. Όπως έχουμε αναφέρει επανειλημμένως ο Κανονισμός της ΗΔΑΤ προβλέπει οριστικό διακανονισμό των συναλλαγών που καταρτίζονται στην ΗΔΑΤ κατά την Τ+3. Ο διακανονισμός είναι οριστικός και ανέκκλητος και δεν επιμηκύνθηκε ποτέ. Επομένως, κάθε αναφορά σε υποτιμητική κερδοσκοπία και χειραγώγηση, ως αποτέλεσμα της δήθεν επιμήκυνσης της περιόδου διακανονισμού, δεν έχει καμία βάση. Ενδεχομένως οι αναφορές σε θέματα υποτιμητικής κερδοσκοπίας και χειραγώγησης να συνδέονται με τη δραστηριότητα στην αγορά πιστωτικών παραγώγων (CDS) τα οποία δεν διακανονίζονται στο Σύστημα Άυλων Τίτλων.

7. Όπως εξηγείται στο υπόμνημα (σελ. 6), η απόφαση της Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου των Βασικών Διαπραγματευτών στις 8 Απριλίου ελήφθη με αποκλειστικό γνώμονα τον μεγάλο όγκο των μη διακανονισθεισών συναλλαγών που εμφανίστηκαν για πρώτη φορά.

Επομένως η απόφαση αυτή δεν έχει καμία σχέση με το recycling και θα λαμβάνονταν ακόμα και υπό το προηγούμενο καθεστώς της χειροκίνητης επανεισαγωγής. Εν τέλει σημειώνεται ότι η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου των Βασικών Διαπραγματευτών Αγοράς παρακολουθεί συνεχώς τη συμπεριφορά των Βασικών Διαπραγματευτών τόσο κατά τη διαπραγμάτευση όσο και κατά τον διακανονισμό των συναλλαγών που καταρτίζονται στην ΗΔΑΤ.

---Η νέα ανακοίνωση της κ. Β. Παπανδρέου

Η Πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής Βάσω Παπανδρέου, σε απάντηση της Ανακοίνωσης της Τράπεζας της Ελλάδος, σχετικά με την ερώτηση που κατατέθηκε σήμερα στην Ελληνική Βουλή, δήλωσε :

«Η Τράπεζα της Ελλάδος αντί να επαναλαμβάνει τα ίδια που έχει ανακοινώσει και στο παρελθόν, καλό θα είναι να ξαναδιαβάσει την Ερώτηση, που έχει κατατεθεί στην Ελληνική Βουλή, και να καταθέσει, σύμφωνα με το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής, τα αιτηθέντα έγγραφα.»


**Το Υπόμνημα της ΤτΕ για τα ομόλογα επισυνάπτεται στη δεξια στήλη "Συνοδευτικό Υλικό"

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v