Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γέφυρα Ρίου: Μέρισμα 11,95 εκατ. στους μετόχους

Το συνολικό ποσό των 11,95 εκατ. θα βάλουν φέτος στα ταμεία τους ως μέρισμα από την εκμετάλλευση της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου ο γαλλικός οίκος Vinci και οι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι Ελλάκτωρ και J&P Άβαξ.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Γέφυρα Ρίου: Μέρισμα 11,95 εκατ. στους μετόχους
Το συνολικό ποσό των 11,95 εκατ. ευρώ, το οποίο μάλιστα είναι αυξημένο κατά 37,3% σε σχέση με εκείνο που έλαβαν για τη χρήση του 2008, θα βάλουν φέτος στα ταμεία τους ως μέρισμα από την εκμετάλλευση της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου ο γαλλικός οίκος Vinci και οι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι Ελλάκτωρ και J&P Άβαξ.

Φυσικά, το μέρισμα για την παρελθούσα χρήση θα διανεμηθεί στις τρεις εταιρίες-μετόχους του έργου παραχώρησης ανάλογα με τα ποσοστά που ελέγχουν στην κοινοπραξία.

Έτσι, οι Γάλλοι που κατέχουν το 57,45% του project θα λάβουν 6,86 εκατ. ευρώ, η Ελλάκτωρ που συμμετέχει με 22,02% θα πάρει 2,63 εκατ. ευρώ, ενώ ο όμιλος της J&P Άβαξ που μέσω της μητρικής και της θυγατρικής Αθηνά ελέγχει το υπόλοιπο 20,53% θα λάβει ως μέρισμα το ποσό των 2,45 εκατ. ευρώ.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι Έλληνες εταίροι της κοινοπραξίας Γέφυρα Α.Ε. θα καταβάλουν μέρος του μερίσματος που θα λάβουν ως έκτακτη εισφορά στο Δημόσιο, κάτι το οποίο δεν υποχρεούται να πράξει η Vinci βάσει της σχετικής νομοθεσίας (οι ξένες επιχειρήσεις που συμμετέχουν με ποσοστό άνω του 10% σε ημεδαπές εταιρίες και για διάστημα μεγαλύτερο των δύο ετών απαλλάσσονται από έκτακτες εισφορές).

Μείωση διελεύσεων

Το αυξημένο μέρισμα για την παρελθούσα χρήση δεν είναι, όμως, αποτέλεσμα ανάλογης αύξησης του αριθμού των διελεύσεων από τη γέφυρα. Λόγω της οικονομικής κρίσης οι μετακινήσεις και οι μεταφορές περιορίστηκαν κατά τη διάρκεια του 2009, γεγονός που συγκράτησε τα περυσινά έσοδα και κέρδη της κοινοπραξίας Γέφυρα Α.Ε. στα επίπεδα του 2008.

Ειδικότερα, τα έσοδα από τα διόδια μόλις που ξεπέρασαν τα 51 εκατ. ευρώ έναντι 50,7 εκατ. ευρώ το 2008, ενώ τα προ φόρων κέρδη δεν κινήθηκαν άνω των 12,5 εκατ. ευρώ. Τα μηνύματα για την πορεία των εσόδων το 2010 κάθε άλλο παρά αισιόδοξα είναι, καθώς από τις αρχές του έτους παρατηρείται σημαντική υποχώρηση των διελεύσεων. Μάλιστα, η διοίκηση της εταιρίας Γέφυρα Α.Ε. εκτιμά ότι ο ρυθμός μείωσης των διελεύσεων θα μεγαλώσει μετά τη νέα αύξηση του ΦΠΑ στο 23% από την 1η Ιουλίου.

Η κοινοπραξία δεν έχει αποφασίσει ακόμη αν θα αναπροσαρμόσει το ύψος του διοδίου ή αν θα απορροφήσει τη νέα αύξηση του ΦΠΑ.

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο του 2010 το διόδιο των Ι.Χ. αυτοκινήτων για διέλευση της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου αυξήθηκε στα 11,80 ευρώ από 11,70 ευρώ, ενώ στα μέσα Μαρτίου αναπροσαρμόστηκε στα 12 ευρώ λόγω της πρώτης αύξησης του ΦΠΑ στο 21% από 19%.

Η διπλή αύξηση του διοδίου από τις αρχές του έτους, σε συνδυασμό με τη μείωση των διελεύσεων και τη γενικότερη οικονομική κατάσταση, έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό στην κοινοπραξία σχετικά με τη σκοπιμότητα μιας νέας αναπροσαρμογής του διοδίου καθώς αυτή θα είναι η τρίτη κατά σειρά μέσα σε μόλις ένα εξάμηνο.

Πάντως, η τελική απόφαση θα ληφθεί λίγο πριν τεθεί σε ισχύ ο νέος αυξημένος ΦΠΑ.

[email protected] 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v