Τιτανομαχία για το Θριάσιο

Μάχη μεταξύ πολύ ισχυρών αντιπάλων από τους χώρους των κατασκευών, των μεταφορών, των logistics και της ναυτιλίας θα είναι ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσιο. Το ενδιαφέρον από ΟΛΠ και Cosco.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Τιτανομαχία για το Θριάσιο
Μάχη μεταξύ πολύ ισχυρών αντιπάλων από τους χώρους των κατασκευών, των μεταφορών, των logistics αλλά και της ναυτιλίας εκτιμάται ότι θα είναι ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στην περιοχή του Θριάσιου Πεδίου που αναμένεται να προκηρυχτεί έως το τέλος του μήνα.

Το έργο θεωρείται κομβικό για την ανάπτυξη των διαμεταφορών στη χώρα μας, καθώς θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην ευρύτερη περιοχή και θα προσφέρει δυνατότητες συνδυασμένης μεταφοράς και χιλιάδες τόνους εμπορευμάτων ημερησίως.

Για την υλοποίηση του εμπορευματικού κέντρου εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν επενδύσεις ύψους περίπου 400 εκατομμύριων ευρώ προκειμένου να δημιουργηθούν οι απαραίτητες υποδομές στην έκταση 2.000 στρεμμάτων που διαθέτει στην περιοχή ο ΟΣΕ.


Ηγετικός ρόλος για τον ΟΛΠ

Ηγετικό ρόλο στον επικείμενο διαγωνισμό διεκδικεί ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), ο οποίος θα κατέλθει στον διαγωνισμό με όχημα την εταιρία Logistics που ίδρυσε γι' αυτόν τον σκοπό.

Η μορφή την οποία θα έχει η συμμετοχή της Εταιρίας Συνδυασμένων Μεταφορών και Διαχείρισης Εμπορευμάτων Α.Ε. (LOGISTICS ΟΛΠ Α.Ε.) στον διαγωνισμό δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί. Ωστόσο, αυτό που μελετάται είναι είτε να συμμετάσχει σε κοινοπρακτικό σχήμα απευθείας είτε αφού προηγουμένως αποκτήσουν συμμετοχή στο μετοχικό της κεφάλαιο οι εταιρίες με τις οποίες θα συμπράξει για τη διεκδίκηση του έργου.

Σε πιθανό κοινοπρακτικό σχήμα ο ΟΛΠ μέσω της Logistics ΟΛΠ θα έχει συμμετοχή σε ποσοστό 20% έως 49%. Στην περίπτωση που επιλεγεί η λύση της εισόδου άλλων εταιριών στο μετοχικό κεφάλαιο της θυγατρικής του ΟΛΠ, τότε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς προτίθεται να διατηρήσει έως και 49% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας.

Στο κοινό σχήμα συμμετέχουν επιχειρήσεις διακίνησης και διαχείρισης containers και μεταφορικές αλλά και κατασκευαστική εταιρία με μεγάλη πείρα που θα αναλάβει το κατασκευαστικό κομμάτι του έργου.

Ενδιαφέρον της Cosco

Επίσης, εξαιρετικά πιθανή στο σχήμα θεωρείται και η συμμετοχή της κινεζικής Cosco, η οποία λόγω της ισχυρής παρουσίας της στο λιμάνι του Πειραιά έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη δημιουργία ενός εμπορευματικού κέντρου που θα είναι σε θέση να προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Μάλιστα, το θέμα αυτό αναμένεται ότι θα συμπεριλαμβάνεται στην ατζέντα του επικεφαλής της Cosco, ο οποίος έχει προγραμματίσει να έρθει στην Αθήνα τον επόμενο μήνα για συζητήσεις με τις ελληνικές αρχές.

Πιέζουν οι προθεσμίες

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι μένει ακόμη να κατασκευαστεί και η σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με το Εμπορευματικό Κέντρο. Η γραμμή που θα συνδέσει το Ικόνιο με το Θριάσιο υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμη σε έναν περίπου χρόνο.

Οι προθεσμίες για την ολοκλήρωση του έργου υπολογίζεται ότι θα είναι αρκετά αυστηρές καθώς το εμπορευματικό κέντρο, στο σύνολό του, θα έπρεπε να είναι έτοιμο εδώ και χρόνια, ωστόσο ένα μικρό μόνο μέρος των απαραίτητων εργασιών έχει εκτελεστεί, με αποτέλεσμα η Ευρωπαϊκή Ένωση που έχει χρηματοδοτήσει μέρος των έργων να μην αποκλείει το ενδεχόμενο επιστροφής των ενισχύσεων αυτών. Στον προηγούμενο διαγωνισμό που κηρύχτηκε άγονος το σχήμα Άκτωρ - Συγγελίδης - Θεοχαράκης - Goldair Cargo που είχε αναδειχτεί προσωρινός ανάδοχος δεν προσκόμισε τις απαραίτητες εγγυητικές επιστολές.

Ωστόσο, ανεπισήμως η κοινοπραξία έκανε πίσω κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, εκφράζοντας φόβους για τη βιωσιμότητα της επένδυσης, εν μέσω μάλιστα οικονομικής κρίσης.
 
Εξάλλου, αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο το σχήμα Prologis - J&P Άβαξ αποσύρθηκε από τον διαγωνισμό παρότι η τεχνική προσφορά την οποία είχε υποβάλει είχε λάβει υψηλότερη βαθμολογία. Ο προηγούμενος διαγωνισμός κρίθηκε έπειτα από περίοδο 3 ετών στην οποία κυριάρχησαν οι ενστάσεις των ενδιαφερομένων εκατέρωθεν.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v